Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Polska nie zapłaci za Pendolino?
Minister gospodarki Janusz Piechociński stwierdził, że jeśli producent pociągów Pendolino nie wywiąże się z umowy - Polska nie powinna mu zapłacić. Chodzi tu o sytuację, gdy firma nie dostarczy pociągów z prędkością powyżej 160 km/h.
Piechociński zaznaczył, że inwestor powinien poprawić ewentualne niedotrzymanie warunków umowy i wówczas oczekiwać innych rozwiązań lub zwrócenia różnicy. "Tu musi być skuteczne wyegzekwowanie zobowiązań po stronie PKP S.A. i PKP Intercity. Na razie jesteśmy na takim etapie, że zamawialiśmy i płaciliśmy za inne Pendolino, a wykonawca zadania proponuje nam coś innego. W związku z tym powinniśmy złożyć biznesowe roszczenia odmawiające zapłaty." - powiedział.
Firma Alstom Transport zobowiązała się przekazać PKP Intercity 20 składów Pendolino, które będą mogły się rozpędzić do 250 km/h (mimo, że w Polsce nie ma do tego warunków). Producent złożył do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek dotyczący zezwolenia na dopuszczenie do ruchu składów z prędkością 160 km/h.
W rozmowie z Kurierem Kolejowym firma Alstom zaznacza, że cały proces homologacji został podzielony na dwie części. "Jesteśmy w pełni świadomi wagi projektu i dokładamy wszelkich starań, aby projekt ten zakończył się sukcesem. Dlatego Alstom zdecydował się na podzielenie procesu homologacji na dwie części: najpierw zgodnej z systemem SHP (dlatego prędkość jest ograniczona do 160 km/h), a następnie w drugim etapie do 250 km/h, w IV kwartale 2014 roku." - wyjaśnił Marek Gawroński, dyrektor komunikacji Alstom w Polsce.
Producent podkreśla, że podzielenie procesu homologacji na dwa etapy wiąże się z brakiem odpowiedniej infrastruktury w Polsce.
Prezes spółki PKP Intercity w marcu zapewniał, że cały projekt Pendolino nie jest w żaden sposób zagrożony i składy zaczną regularnie kursować już w grudniu. Natomiast innego zdania jest szef PKP SA, który powiedział, że nie ma opcji, aby Pendolino uzyskało dopuszczenie do ruchu z prędkością 160 km/h a następnie 250km/h.
W maju mija termin odbioru kolejnych pociągów. Gdy producent ich nie dostarczy, PKP może naliczyć karę.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Francuska sieć Bed&Breakfast wchodzi na Polski rynek
Czy Ryanair naprawdę pozostanie tanią linią lotniczą?
Gorączka piłkarska z coffeeheaven i Costa Coffee
Kto przyjechał do Polski w 2011?
Koleje Śląskie chcą przynosić zyski
Odchodzi warszawski Hotel Jan III Sobieski, nadchodzi angelo Hotel II w Monachium
MSiT chce wesprzeć przemysł spotkań
Karta Tatrzańska coraz popularniejsza
Wypadek polskiego autokaru w Niemczech
Boeing 787 Dreamliner: pierwszy lot z wykorzystaniem biopaliwa
Europejskim lotniskom grozi paraliż?
Ile kosztują ferie zimowe w Polsce?