Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Ostatnie rezydentury w Sun & Fun Holidays 2024
- PILOT na Chorwacje 20-26.05 grupa szkolna z...
- Rezydent w Bułgarii
- Konsultant ds. podróży służbowych
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Specjalista ds. Czarterów
- Koordynator rejsów czarterowych
- Obsługa klienta w biurze podróży
- Specjalista ds. Sprzedaży
- WYCHOWAWCA OBOZOWY
KE - nie będzie podatku od emisji spalin?
Stowarzyszenia transportu lotniczego, organizacje i linie lotnicze są zdecydowanie przeciw systemowi podatku od emisji spalin (ang. European Trading Scheme, ETS), ponieważ stanowi on dodatkowe obciążenie finasowe i może wpłynąć na zmiejszenie ruchu pasażerskiego.
"Intensywna konkurencja cenowa na rynku lotniczym nie pozwala na przenoszenie dodatkowych kosztów na pasażera. Ponadto wysokie ceny paliw i niewielkie roczne zyski netto mogą łatwo przełożyć się na straty pod koniec roku w obliczu nieoczekiwanych wydarzeń, takich jak huragan Sandy. To sprawia, że linie lotnicze są bardzo wrażliwe na wszelkie decyzje, które mogą wpłynąć na ich wyniki finansowe" - stwierdza Lida Mantzavinou, konsultant z londyńskiego oddziału Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej.
Komisja Europejska przełożyła dyskusję nad ETS na 2013 rok, kiedy zbierze się zgromadzenie ogólne Międzynarodowej Organizacji Transportu Lotniczego (ang. International Civil Aviation Organisation, ICAO).
"To wielka ulga dla europejskich linii lotniczych, takich jak IAG, Lufthansa i Air France/KLM, które przechodzą restrukturyzację i program redukcji kosztów. Te działania mają na celu zmniejszenie zatrudnienia oraz wygenerowanie 450 mln EUR (IAG) i 200 mln EUR (Lufthansa) oszczędności oraz zmniejszenie zadłużenia o 4 mld EUR (Air France/KLM) do 2015 roku. Jednocześnie przewoźnicy chcą wykorzystać potencjał tanich linii: Iberia Airlines i potencjalnie Vueling (IAG), Germanwings (Lufthansa), Transavia (Air France/KLM)" - dodaje Mantzavinou. "Korzyści odniosą także linie amerykańskie, jako że statystyki ruchu lotniczego mierzone wskaźnikiem RPK w 23% generowane są pomiędzy Europą i Ameryką Północną. Beneficjentem decyzji KE będą także chińskie linie lotnicze, które poszerzają swoje operacje na rynku europejskim wprowadzając nowe trasy i zwiększając częstotliwość lotów."
Konsesus w sprawie ETS powinien zostać osiągnięty na wspomnianym już zgromadzeniu ogólnym ICAO w przyszłym roku. Frost & Sullivan przewiduje, że wprowadzenie zasad ETS w życie będzie miało miejsce dopiero w 2014.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Starsze aktualności:
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
SGTiR kształci w zakresie CSR w przemyśle turystycznym
MTP w przetargu na zarządzanie MCK i Spodkiem
Drugi stopień zagrożenia lawinowego w Bieszczadach
Heathrow odwołuje loty z powodu huraganu
UOKiK bierze pod lupę przedsiębiorców
Wenecja: stali mieszkańcy kontra turyści
Wydarzyło się na Gdańskich Targach Turystycznych
Urlop w tropikach - czy można uchronić się przed zemstą Faraona?
Linie na skraju upadku, zarząd wypłaca premie
TT Warsaw 2011: trzy dni światowej turystyki
Jakość usług Qubus Hotel potwierdzona
Agroturystyka coraz popularniejsza
nowa inicjatywa - dodatkowe przychody