Subskrypcja
Subskrypcja



Szukaj
Szukaj





Fundusz gwarancyjny ochroni klientów biur podróży?

W lipcu bieżącego roku trzy biura podróży złożyły wnioski o upadłość: Sky Club, Alba Tour i Africano Travel. Ich klienci mogą nie odzyskać wpłaconych kwot. W całym kraju rozgorzała dyskusja, w jaki sposób chronić turystów przed takimi sytuacjami.


Ministerstwo Sportu i Turystyki prowadzi rozmowy z branżą turystyczną na temat stworzenia Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Miałby on chronić interesy klientów biur podróży, które straciły płynność finansową. Fundusz wzmocniłby zatem ochronę majątków turystów. Na mocy odpowiedniej ustawy, dysponowałby on pieniędzmi pochodzącymi ze składek przedsiębiorstw turystycznych.

Branża turystyczna opowiada się za powołaniem funduszu. Najszybciej zamiany w polskim prawie mogłyby wejść w życie w przyszłym sezonie turystycznym. MSiT prowadzi wspólnie z Ministerstwem Finansów rozmowy na temat zmian w rozporządzeniach ministra finansów ws. między innymi gwarancji ubezpieczeniowych.

Zdaniem prezesa Polskiej Izby Turystyki Pawła Niewiadomskiego nowopowstały fundusz zabezpieczeń turystycznych miałby wesprzeć działający obecnie system zabezpieczeń gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych. Tego rodzaju fundusze funkcjonują już w innych państwach. Według Niewiadomskiego nowy system zabezpieczeń nie wygeneruje dużego zwiększenia kosztów działalności organizatorów turystyki. Klienci biur podróży będą mogli jednak czuć się bezpieczniej.

W 2009 roku PIT proponowała powołanie funduszu tego typu. Branża turystyczna dostrzega potrzebę zmian w polskim prawie. Jak na razie nie omówiono jeszcze dokładnego funkcjonowania funduszu. Wewnętrzne konsultacje wciąż trwają.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij