Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Zobacz także
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
TSUE rozpatrywał skargi Ryanair
Wojna w Izraelu. Przewoźnicy odwołują loty
Lufthansa podpisała długoterminowe porozumienie ze związkiem zawodowym pilotów
Zmiana opłat za przeloty nad Syberią?
Według nowego porozumienia pomiędzy Unią Europejską, a Rosją stawki za przeloty nad Syberią od 2014 roku mają być jednakowe dla wszystkich linii lotniczych z UE.
Porozumienie rozwiązuje spór, który trwał od początku lat 90-tych, pomiędzy Komisją Europejską i Rosjanami dotyczący wysokości opłat, jakie strona rosyjska nakłada na europejskich przewoźników lotniczych za przelot nad terytorium Syberii. Według Komisji rosyjski system płatności był niezgodny z prawem UE i zakłócał konkurencję między przewoźnikami.
Zgodnie z unijnym prawem wszyscy operatorzy UE mają być traktowani w ten sam sposób oraz działać według takich samych warunków. Jednak Rosja przez wiele lat nie przestrzegała "sztywnych zasad" i negocjowała warunki przelotów nad Syberią z różnymi liniami.
Strony w końcu doszły do porozumienia. Rosjanie uzależnili wdrożenie nowych przepisów od przystąpienia do Światowej Organizacji Handlu (WTO). Ma to nastąpić 16 grudnia 2011 roku. Natomiast porozumienie dotyczące przelotów wejdzie w życie od 1 stycznia 2012. Zgodnie z ustaleniami już w 2014 roku wszystkie opłaty które unijni przewoźnicy lotniczy będą wnosić za przelot nad terytorium rosyjskim, mają być przejrzyste i uzasadnione kosztami.
Po wejściu w życie porozumienia, przez dwa lata do 2014 roku, linie lotnicze, które będą chciały otworzyć nowe połączenia transsyberyjskie, będą mogły zrobić to bez opłat. Z kolei samoloty już latające na tych trasach będą płaciły za przelot według starych stawek. Aby zrekompensować różnice w opłatach, kraje UE ustanowią między sobą tzw. "mechanizm równoważący", który będzie miał formę funduszu. Będą tworzyć go linie lotnicze niepłacące za przelot nad terytorium rosyjskim, a zebrane środki zostaną rozdzielane między operatorów płacących stare składki.
Unijni dyplomaci ostrzegają jednak, iż wdrożenie porozumienia nie jest jeszcze w pełni zagwarantowane, gdyż nie ma ono żadnej oficjalnej podstawy prawnej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Pizza Dominium będzie liderem?
EasyJet nawołuje do reformy prawa lotniczego
Indie: chaos komunikacyjny, opóźnione loty
Przedsiębiorczy pasażer przed sądem
Lotnisko Chopina ogranicza emisje dwutlenku węgla
Gdynia: powstanie prototyp podwodnego hotelu
Chcieli ochrzcić lokal nazwiskiem gwałciciela
Pod Olsztynem powstaje kolejny pięciogwiazdkowiec
Nowy Dyrektor Generalny Wizz Air
Konkurs turystyczny dobiega końca
Turystyka medyczna - to się opłaca
Ryanair rozpoczyna współpracę z Booking.com
110 tysięcy turystów odwiedziło polski park
Otwarcie Biura Podróży - Tour Operator
Jak liczyć obroty w agencji turystycznej?