Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Turystyka w Krakowie 2010
Udało się podsumować badania "Turystyka w Krakowie 2010" i opisać je w raporcie "Turystyczna marka Krakowa".
1. Wśród przedstawicieli branży turystycznej w Berlinie Kraków kojarzyło 80 % respondentów, a 9 % odwiedziło kiedyś miasto co ciężko uznać za sukces.
2. W tych samych badaniach aż 55 % respondentów Kraków nie kojarzył się z niczym.
3. W branży turystycznej na Targach ITB najmocniejsze skojarzenia z Krakowem to Wawel (33% wskazań), Jan Paweł (30%) II i Historia (28%).
4. Kraków na 30 ocenianych miast zajął 24 pozycję z oceną 5,8 w skali 10 punktowej - nie jest to ocena wysoka.
5. Turyści przyjeżdżający do Krakowa znacznie wyżej oceniają atrakcyjność miasta, już przed pobytem Kraków otrzymał ocenę 6,7 w skali 10 - punktowej i zajął 9 miejsce na 30 miast.
6. Turystom przyjeżdżającym do miasta najbardziej kojarzy się ono z Wawelem (49 %), Obozem koncentracyjnym w Oświęcimiu (43 %) i Rynkiem Głównym (36 %) - podobnie jest przy wyjeździe. Wymienione skojarzenia otrzymały odpowiednio 56 %, 39 % i 45 %.
7. Kraków nie kojarzy się zarówno branży turystycznej na targach ITB jak i turystom z zagranicy w ogóle z edukacją, szkolnictwem wyższym i biznesem (wskazania od 0 do 6 %) - jeśli chcemy kształtować markę miasta w oparciu o takie skojarzenia trzeba gruntownie przeformatować strategię promocji miasta.
8. Po zobaczeniu Krakowa najwięcej zyskują: Rynek Główny (+ 9%), Wawel (+ 8%), Sukiennice (+6 %) i Kazimierz (+5 %), a najwięcej tracą historia (-13 %), kultura (-5 %), muzea (- 8%) i Fabryka Oskara Schindlera (-6 %) - stąd władze miasta powinny przemyśleć swoją politykę w zakresie promocji i ekspozycji tych dóbr.
9. Kraków ani branży turystycznej z Targów ITB ani turystom zagranicznym zarówno przy przyjeździe jak i przy wyjeździe nie za bardzo kojarzy się z imprezami, pubami czy piwem (10 - 15 % wskazań w każdym z trzech badań).
10. O ile na Targach w Berlinie 30 % branży Kraków kojarzył się Ojcem świętym, o tyle turystom przyjeżdżającym do Krakowa nie kojarzy się on jako miasto kultu religijnego (ok. 10 % wskazań).
11. Kraków często utożsamiany jest z Wieliczką oraz Oświęcimiem co szczególnie w przypadku tego drugiego miasta nie podoba się Krakowianom. (24% i 7 % wskazań podczas Targów ITB, 43 % i 20 % wśród turystów przyjeżdżających do Krakowa)
12. Przez Polaków Kraków oceniany jest wysoko i z oceną 6,7 zajmuje 9 miejsce wśród 20 miast europejskich o które pytano respondentów. Polakom Kraków kojarzy się przede wszystkim z Wawelem (80%) oraz Rynkiem Głównym (65 %).
13. Krakowianie chcieliby by Kraków kojarzył się Wawelem (47 %), kulturą (40 %) i Rynkiem Głównym (37 %) co w przypadku kultury nie znajduje odbicia w skojarzeniach turystów (13 % wskazań przy przyjeździe, 8 % wskazań przy wyjeździe).
14. Polacy, w tym Krakowianie myślą, że Kraków kojarzy się turystom przede wszystkim z pubami, piwem i imprezami (62 %) co nie znajduje odbicia w faktycznych skojarzeniach turystów ani branży turystycznej w Europie (10 -15 %).
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kraków: z czym kojarzy się zagranicznym turystom
[2011-07-11 10:23 95.155.78.*]
Ciekawe wyniki , momentami aż trudne do przyjęcia, ale zgodne z moim odczuciem, a nie wydumanymi wyobrażeniami naszych specjalistów od promocji...czyli do pracy Krakusy i Krakowiacy!!!! odpowiedz »
Kraków: z czym kojarzy się zagranicznym turystom
[2011-09-02 10:07 95.155.78.*]
zgadzam się- mam podobne odczucia.. odpowiedz »
Turystyka w Krakowie 2010
[2011-07-23 08:42 46.112.234.*]
Myślę, że władze niespecjalnie dbają o promocje Polski. Wspaniałe spoty reklamowe, ulotki i niewiadomo co jeszcze być może przynoszą skutek. Taki turysta na podstawie tej ulotki jedzie do Polski i co? I rozczarowanie, bo spodziewał się czegoś lepszego.... Władze powinny więc promować kraj, poprzez podnoszenie jego atrakcyjności a nie wypuszczanie kolorowych spotów reklamowych
Skala.Karpacz_pl odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Dział aktualności dnia:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Orbis sprzeda Orbis Transport i zwiększy swoją bazę pokoi
Wystartuje nowa kampania promująca Polskę
Wakacje z wampirami w Bułgarii
Amadeus zadba o podróżujących służbowo
Otwarto Z-Hotel Business & SPA
Interferie: mimo wszystko na plusie
Nowość w siatce połączeń airberlin
NIK sprawdziła bezpieczeństwo polskich lotnisk
Wrocław uruchamia aplikację mobilną na Euro 2012
Eurolot: zmiany w zimowym rozkładzie lotów
Co w Zakopanem na długi weekend
Koleje Śląskie wymagają dofinansowania
Najbezpieczniejsze linie lotnicze na świecie
Zimowy maraton saunowy w Termie Bania