Zobacz także
Małopolska zarobiła na turystyce więcej niż przed rokiem
Jakie nastroje ma pomorska branża turystyczna?
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy
Jakie nastroje panują wśród pomorskich przedsiębiorców turystycznych?
Upały i rosnące koszty życia zapoczątkują zmiany w turystyce?
Turystyce potrzebny kodeks dobrych praktyk!
W związku z niepokojącą sytuacją w branży turystycznej, 26 lipca odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicieli urzędów marszałkowskich, ekspertów z branży oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki. Tematem przewodnim były ostatnie wydarzenia na rynku ofert turystycznych oraz problemy jakie plajtujące biura podróży przysporzyły podatnikom m.in. organizacja powrotu turystów upadłych touroperatorów.
Najbardziej zaangażowani w ostatnie bankructwa marszałkowie województw: mazowieckiego, wielkopolskiego i małopolskiego podzielili się doświadczeniami z kolegami po fachu. Problem braku odpowiedzialności względem swoich klientów, ze strony polskich przedsiębiorców to żadna nowość - o tym także dyskutowano na spotkaniu. Kolejnymi zarzutami okazał się brak współpracy podczas sprowadzania klientów biura do kraju.
Dlatego wszyscy uczestnicy dyskusji zgodnie przyznali, że odpowiedzialność biura podróży za swoich klientów nie powinna kończyć się w momencie złożenia wniosku o niewypłacalności. Zwrócono także uwagę na kulejące, obowiązujące aktualnie przepisy prawa - chodzi brak ich prawomocności oraz niewystarczające zabezpieczenie finansowe turystów.
W związku z tym, że współpraca na linii urzędy marszałkowskie - biura nie układa się pomyślnie. Urzędnicy wyszli z propozycją stworzenia Kodeksu Postępowania Etycznego, który regulowałoby dobre praktyki w tym zakresie.
Szkoda, że poprawność przepisów można sprawdzić dopiero w praktyce, po fakcie. Być może wówczas tysiące turystów uniknęłoby niepotrzebnych nerwów z powodu przerwania wakacji oraz tych z tytułu źle zainwestowanych pieniędzy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Urzędy apelują o stworzenie kodeksu dobrych praktyk
[2012-08-02 14:49 178.36.60.*]
Szkoda,że nic się nie robi aby cała sytuację znormalizować. Ministerstwa / finansów, turystyki/ oczywiście wysłuchały postulatów przedstawicieli biur podróży i propozycji rozwiązań ALE nic nie mogą (lub nie chcą) w tym temacie zrobić. Nikt nie chce sie zając rozporządzeniem czy projektem ustawy w tej kwestii. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Polacy dalej zainteresowani
Dział targi, konferencje, workshop:
Nowe Trendy w Turystyce już za
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Turystyka z gorszą obsługą
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Oasis Tours ma nowego przewoźnika
Co Focus Hotels oferuje właścicielom obiektów?
Rainbow Tours automatyzuje marketing z SALESmanago
Jak dobrze przygotować się do wyjazdu egzotycznego?
TUI Poland wyróżnione przez konsumentów
Pekin: trwa budowa najwyższego budynku
Nowe biura podróży na liście, nawet Aquamaris
Przetarg na zakup wagonów PKP Intercity rozstrzygnięty