Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
- Specjalista ds turystyki Katowice
- Sprzedawca produktu turystycznego
- Sprzedawca usług turystycznych
Zobacz także
Małopolska zarobiła na turystyce więcej niż przed rokiem
Jakie nastroje ma pomorska branża turystyczna?
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy
Jakie nastroje panują wśród pomorskich przedsiębiorców turystycznych?
Upały i rosnące koszty życia zapoczątkują zmiany w turystyce?
Turystyce potrzebny kodeks dobrych praktyk!
W związku z niepokojącą sytuacją w branży turystycznej, 26 lipca odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicieli urzędów marszałkowskich, ekspertów z branży oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki. Tematem przewodnim były ostatnie wydarzenia na rynku ofert turystycznych oraz problemy jakie plajtujące biura podróży przysporzyły podatnikom m.in. organizacja powrotu turystów upadłych touroperatorów.
Najbardziej zaangażowani w ostatnie bankructwa marszałkowie województw: mazowieckiego, wielkopolskiego i małopolskiego podzielili się doświadczeniami z kolegami po fachu. Problem braku odpowiedzialności względem swoich klientów, ze strony polskich przedsiębiorców to żadna nowość - o tym także dyskutowano na spotkaniu. Kolejnymi zarzutami okazał się brak współpracy podczas sprowadzania klientów biura do kraju.
Dlatego wszyscy uczestnicy dyskusji zgodnie przyznali, że odpowiedzialność biura podróży za swoich klientów nie powinna kończyć się w momencie złożenia wniosku o niewypłacalności. Zwrócono także uwagę na kulejące, obowiązujące aktualnie przepisy prawa - chodzi brak ich prawomocności oraz niewystarczające zabezpieczenie finansowe turystów.
W związku z tym, że współpraca na linii urzędy marszałkowskie - biura nie układa się pomyślnie. Urzędnicy wyszli z propozycją stworzenia Kodeksu Postępowania Etycznego, który regulowałoby dobre praktyki w tym zakresie.
Szkoda, że poprawność przepisów można sprawdzić dopiero w praktyce, po fakcie. Być może wówczas tysiące turystów uniknęłoby niepotrzebnych nerwów z powodu przerwania wakacji oraz tych z tytułu źle zainwestowanych pieniędzy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Urzędy apelują o stworzenie kodeksu dobrych praktyk
[2012-08-02 14:49 178.36.60.*]
Szkoda,że nic się nie robi aby cała sytuację znormalizować. Ministerstwa / finansów, turystyki/ oczywiście wysłuchały postulatów przedstawicieli biur podróży i propozycji rozwiązań ALE nic nie mogą (lub nie chcą) w tym temacie zrobić. Nikt nie chce sie zając rozporządzeniem czy projektem ustawy w tej kwestii. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Dział targi, konferencje, workshop:
Zapraszamy na Nowe Trendy w Turystyce
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Dział centra informacji i promocji:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali
Turcja chwali się wynikami za 2023
Maroko promuje swoją kulturę w
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Oasis Tours ma nowego przewoźnika
Co Focus Hotels oferuje właścicielom obiektów?
Rainbow Tours automatyzuje marketing z SALESmanago
Jak dobrze przygotować się do wyjazdu egzotycznego?
TUI Poland wyróżnione przez konsumentów
Pekin: trwa budowa najwyższego budynku
Nowe biura podróży na liście, nawet Aquamaris
Przetarg na zakup wagonów PKP Intercity rozstrzygnięty