TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Jak kształtuje się rynek piwa w Polsce?

W roku 2014 rynek piwa ustabilizował się. Branża piwowarska zanotowała spadek wartości sprzedaży o 0,6%, który został skompensowany wzrostem ilościowym sprzedaży o 0,8% według Nielsena.


Rynek piwa w dalszym ciągu jest bardzo konkurencyjny co zaowocowało dużą ilością innowacji. Producenci piwa przygotowali atrakcyjne oferty produktowe - w sumie na rynku pojawiło się ponad 500 nowości.

W przyszłości przewidywany jest organiczny spadek rynku piwa spowodowany czynnikami demograficznymi (starzenie się społeczeństwa). Może to zostać skompensowane przez innowacje i nową ofertę produktową w kategorii, gdyż podobnie jak w całej Europie obserwujemy zmieniające się preferencje konsumenckie - poszukiwanie nowych smaków. W 2014 roku tylko o 1,1% wzrósł rynek tzw. lagerów, natomiast o ponad 11% powiększył się udział sprzedaży piw smakowych, pszenicznych i specjalności.

Spada wolumen piw mocnych (-7,3% w 2014 roku)³, z powodu wzrostu popularności piwo niższej zawartości alkoholu.

W 2015 roku spodziewamy się utrzymania wolumenów kategorii na poziomie zbliżonym do roku 2014 przy niewielkim spadku wartościowym sprzedaży.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
piwo rynek Polska zmiany popularność poprawa stabilizacja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję