TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

PKP lekceważy swoich pasażerów?

Pociąg osobowy, jadący z Rzeszowa do Przemyśla zepsuł się w Przeworsku. Pasażerowie, którzy skorzystali z okazji i przesiedli się do pociągu pospiesznego, niestety pożałowali swojej decyzji. Ci, którzy tego nie zrobili wcale nie znaleźli się w lepszej sytuacji.


Pociągiem osobowym z Rzeszowa (odjazd 18.25) do Przemyśla w środę 18 stycznia jechało jak zwykle dużo osób, wracających z pracy i ze szkół. Niestety dojechały one tylko do Przeworska, gdzie pociąg się zepsuł. Pasażerowie przesiedli się, więc do pociągu pospiesznego, który podjechał na stację. Od Jarosławia pojechał on jako osobowy, zatrzymując się na każdej stacji. Ale między Przeworskiem, a Jarosławiem była jeszcze stacja Pełkinia, gdzie chciało wysiąść kilka osób. Niestety na tej stacji skład się nie zatrzymał. Pasażerowie czują się zlekceważeni tym faktem.

Pani Dorota, która podróżowała pociągiem powiedziała oburzona - Kolejarze kazali nam się przesiąść. Nikt nas nie zapytał, gdzie jedziemy, i nie ostrzegł, że w Pełkini nie będzie można wysiąść. Czy tylko dlatego, że na tej stacji wysiada kilku pasażerów jest to powód by ich zlekceważyć? Przecież wystarczyło, żeby pociąg zatrzymał się na dwie minuty.

Równie niezadowolony jest pan Czesław - Przesiadłem się, podobnie jak wszyscy pasażerowie. Tyle, że później musiałem dzwonić do sąsiada, by przyjechał po mnie do Jarosławia, bo nie miałem jak wrócić do domu.

Natomiast kolejarze twierdzą, że nikomu nie kazali się przesiadać. Osoby, które zmieniły skład, uczyniły to samowolnie. Były osoby, które czekały w swoim pociągu na odjazd - poinformował Janusz Wnęk z Podkarpackich Zakładów Przewozów Regionalnych w Rzeszowie.

Jednak pociąg osobowy nie odjechał. Ci, którzy w nim zostali ostatecznie pojechali kolejnym pociągiem dopiero za półtorej godziny.

Artur Kondrat, miejski rzecznik konsumentów w Rzeszowie, uważa, że PKP nie zachowało się w porządku wobec swoich pasażerów - "Przewoźnik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić podróżnych o okolicznościach, które uniemożliwiają przejazd, gdy pojawiły się przed rozpoczęciem podróży lub w jej trakcie. Podróżny w takim przypadku ma prawo domagać się komunikacji zastępczej (bez opłat) lub zwrotu należności za cały przerwany przejazd czy bezpłatnego powrotu do miejsca wyjazdu. Wysadzanie pasażera w innym miejscu, niż widnieje na bilecie, jest niezgodne z prawem. Rzecznik przypomina też, że podróżny może domagać się odszkodowania odpowiadającego poniesionej szkodzie.
Kondrat uważa - Takie zachowanie przewoźnika wskazuje na umyślną winę i rażące niedbalstwo. Wchodzi tu w rachubę domaganie się kosztów noclegu, wyżywienia i wszystkich innych, które wyniknęły z konieczności powrotu do miejsca będącego celem jego podróży.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP awaria Przeworsk Przemyśla pociąg Janusz Wnęk odszkodowanie w z busy do Rzeszowa krakowa rzeszów przemyśl




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję