TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi niepełnosprawnościami

ACI EUROPE, stowarzyszenie branżowe reprezentujące europejskie porty lotnicze, opublikowało wytyczne dla portów lotniczych pomagających pasażerom z niewidocznymi niepełnosprawnościami.


Najnowsze dane Eurostatu szacują, że 1 na 4 osoby dorosłe w UE cierpi na jakąś formę niepełnosprawności, a około 80% tych schorzeń jest niewidocznych. Pasażerowie z niewidoczną lub mniej widoczną niepełnosprawnością byli w przeszłości zaliczani do szerszej kategorii pasażerów wymagających pomocy na lotnisku i jako tacy byli uwzględniani w usługach pomocy na lotnisku. Opracowanie tych dedykowanych wytycznych odzwierciedla szybko zmieniający się kontekst, w którym dostępność i włączenie nabrały nowego impetu. Wymaga to maksymalnego uwzględnienia potrzeb i oczekiwań pasażerów, w tym większej świadomości na temat warunków niewidocznych. Porty lotnicze podejmują aktywne kroki, aby sprostać tym potrzebom.

Wytyczne opierają się na wieloletnim doświadczeniu europejskich portów lotniczych w trosce o najbardziej bezbronnych pasażerów i gości, a także dodatkowo poszerzają wiedzę na temat doświadczeń pasażerów wygenerowaną przez dedykowaną sieć ekspertów ACI EUROPE: Komitet ds. Ułatwień i Obsługi Klienta tej organizacji.

"Pomoc pasażerom z niewidocznymi niepełnosprawnościami" to narzędzie wspierające porty lotnicze w głębszym zrozumieniu potencjalnego zakresu niewidocznych niepełnosprawności i związanych z nimi barier w podróżowaniu. Ponadto pomaga nawigować w procesie przetwarzania wrażliwych informacji pasażerów dotyczących ich potrzeb i oczekiwań, aby zapewnić im najlepszą opiekę podczas całej podróży. Zwiększając świadomość na temat niepełnosprawności i dostosowując swoje usługi, porty lotnicze mogą zapewnić tym pasażerom takie same prawa do swobodnego przemieszczania się, wolności wyboru i niedyskryminacji, które stanowią zasady przewodnie prawa Unii Europejskiej.

Podróżowanie jest podstawowym prawem wszystkich i naszym wspólnym obowiązkiem jest zapewnienie dostępności lotnisk w całej Europie dla wszystkich. Niniejszy dokument stanowi wskazówkę dla organów zarządzających portami lotniczymi i ich interesariuszy, oferując praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak pomagać pasażerom z niewidocznymi niepełnosprawnościami w sposób empatyczny i pełen szacunku. Razem możemy sprawić, że podróże lotnicze będą bardziej włączające, zapewniając podróż każdemu pasażerowi godność, szacunek i równy dostęp do cudów naszego świata - mówi Olivier Jankovec, dyrektor generalny ACI EUROPE.

Opublikowane wytyczne zawierają obszerną bazę studiów przypadków pochodzących od członków ACI EUROPE i organizacji partnerskich, stanowiących praktyczny podręcznik gotowych rozwiązań. Wkłady wniosły: Aena, międzynarodowy port lotniczy w Atenach, port lotniczy w Dublinie, port lotniczy Londyn-Gatwick, ENAC i port lotniczy w Manchesterze. Można je znaleźć pod adresem www.aci-europe.org




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
aci europe airport counci international oliver jankovec niepełnosprawność




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję