TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Sieć hoteli Barcelo w internecie z Zieltraffic

Barceló Hotels & Resorts to założona w 1931 roku w Hiszpanii sieć hoteli. Firma jest prywatnym przedsięwzięciem rodziny Barcelo. W ofercie Barcelo dostępnych jest łącznie ponad 30.000 pokoi hotelowych w 14 krajach na całym świecie. Hotele znajdują się w krajach europejskich jak i w Meksyku, Ameryce Północnej, Afryce i Ameryce Łacińskiej.


Zadanie
Prawie 30 procent obywateli Niemiec wymienia internet jako najważniejsze źródło informacji jeżeli chodzi o wybór miejsca spędzania urlopu. Obecnie ponad 1/3 niemieckich bookingów odbywa się w całości online. W ciągu 5 lat ten udział ma się zwiększyć do 43%. Podobne trendy i liczby są do zaobserwowania na całym świecie. Te prawidłowości zauważył Barcelo Hotels & Resorts i we współpracy z hiszpańską filią agencji Zieltraffic postanowiono zwiększyć liczbę zamówień internetowych. Jako docelowy region akcji wybrano Hiszpanię, Niemcy, Meksyk i Amerykę Południową. Klient miał już doświadczenia z marketingiem internetowym. Zaistniała jednak potrzeba doradztwa dla kampanii międzynarodowej skupionej wokół spójności marki.

Zieltraffic proponuje klientom rozliczenie prowizyjne na podstawie konkretnego, ustalonego wcześniej efektu. W przypadku Barcelo - jest to rezerwacja przez stronę internetową Barcelo. Na potrzeby kampanii ustalono budżet z bonusem dla agencji uzależnionym od efektu, oraz elementy kampanii czysto performance-owe. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań miała miejsce dokładna analiza rynku i produktu. Miejscowe rynki w Meksyku czy Hiszpanii różnią się od siebie. Różnice te mają kluczowe znaczenie dla kampanii marketingu internetowego. Z kolei pomiędzy użytkownikami z Hiszpanii, a tymi z Niemiec istnieją różnice w zachowaniach, przejawiające się w spontanicznych zakupach z jednej strony lub skrupulatnie planowanych urlopach z drugiej. Kolejnym krokiem była analiza USP i marki klienta dokonana przez ekspertów. Jest to niezbędne aby odpowiednio dobrać środki i strategię działania.

Właśnie dla branży turystycznej - wyszukiwarki grają ważną rolę. Są one bowiem centralnym punktem wyjścia dla użytkownika zarówno szukającego informacji jak i zakupu wakacji. Dobry Search Engine Marketing (SEM) w tym przypadku oznacza że użytkownik powinien zobaczyć dopasowane do wyszukiwanego tematu reklamy i wyniki. Na potrzeby kampanii Barcelo Hotels & Resorts, Zieltraffic Hiszpania stworzył kampanię SEM w Google i Yahoo!, z podziałem na odpowiednie regiony. Uruchomiono kampanie zarówno zorientowane na markę, produkt, jak i położenie geograficzne hoteli.

Wyniki:
Zdecydowanie większa ilość rezerwacji zawieranych przez stronę internetową i pochodzących z kampanii SEM,
Oczekiwania klienta wobec sprzedaży zostały przekroczone o 100%,
Koszt pozyskania rezerwacji (Cost Per Order) został znacznie pomniejszony. Wynosił on mniej niż 50% oczekiwanego CPO.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sieć hoteli Barcelo w internecie z Zieltraffic Barceló Hotels & Resorts hotele Zieltraffic




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję