TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polska Izba Turystyki kontra Heyah

Polska Izba Turystyki wysłała skargę na operatora telefonii komórkowej Heyah do Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji w sprawie bilboardów reklamowych z hasłami "nie jedźcie nad morze", "nie jedźcie na Mazury", "nie jedźcie w góry". Zdaniem PIT skutecznie odstraszają one turystów od turystyki krajowej. Prezes PIT, Jan Korsak, wyjaśnia, że branża turystyczna jest bardzo wrażliwa na wszelkie sugestie, zwłaszcza te negatywne. Najkorzystniejszym rozwiązaniem dla branży byłby nakaz UOKiK zdjęcia bilboardów a może nawet odszkodowanie.


Rzeczniczka Heyah tłumaczy, że reklama nie została prawidłowo zrozumiana przez właścicieli bazy noclegowej. Oprócz haseł, które wywołały tą burzę, są też inne jak np. "nie wychodź z domu", "nie kontaktuj się z przyjaciółmi". Wszystkie jednak należy rozumieć odwrotnie, co sugeruje napis "negatyw" na każdym bilboardzie. Mają one na celu właśnie zachęcenie Polaków do typowo wakacyjnych zachowań, a więc także do wyjazdów.

Na razie jednak nie wiadomo jaką decyzję podejmie UOKiK, bo pismo z PIT jeszcze tam nie dotarło.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
turystyka w Polsce Polska Izba Turystyki konflikt PIT z Heyah bilboardy reklamowe Jan Korsak UOKiK nie jedźcie nad morze na Mazury zdjęcia bilboardów




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję