Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Ukraina chce u siebie zagranicznych przewoźników niskokosztowych
Ukraiński rząd chciałby jak najszybciej zaprosić do swojego kraju zagraniczne firmy, które oferują tanie loty. Liberalizację rynku ma poprzedzić prywatyzacja przewoźników.
Władze w Kijowie przygotowują się do liberalizacji prawa lotniczego, które zezwoli między innymi też polskim przewoźnikom wprowadzenie nowych połączeń z Ukrainą.
Dotychczas operatorzy tanich linii lotniczych musieli omijać Ukrainę ze względu na tamtejsze przepisy. Jednak wielokrotnie zaznaczali, że są zainteresowani tym kierunkiem. Josif Winskij, minister transportu w rozmowie z dziennikiem "Ekonomiczeskie Izwestija" poinformował, że rząd z Kijowa będzie jak najszybciej starał się utworzyć warunki dla działalności zagranicznych spółek, które oferują tanie przeloty.
Kluczem do liberalizacji przepisów ma stać się prywatyzacja ukraińskich operatorów. Obecnie do państwa należy 22,4% udziałów w Aeroswit oraz 61,6% w Mieżdunarodnych Awialinii Ukrainy (MAU). Spółki te są największymi przewoźnikami w kraju. Według Winskiego, sprzedaż akcji operatorów lotniczych możliwa będzie do końca tego półrocza. Zaznacza - Aby otworzyć rynek dla zagranicznych linii lotniczych, trzeba przygotować na konkurencję również rodzime firmy. To jest możliwe, jeśli oddamy ukraińskie spółki w prywatne ręce.
Specjaliści uważają, że kontrolę nad ukraińskimi przewoźnikami mogą przejąć dotychczasowi akcjonariusze. Oprócz państwa, udziały w MAU mają też Austrian Airlines (22,5%), Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (9,9%) i irlandzki AerCap (6%).
Aleksander Kawa, ekspert ds. lotnictwa cywilnego w Centrum Analiz Gospodarczych i Politycznych twierdzi - Rządowy pakiet operatora kupią raczej Austriacy. Specjalista zaznacza, że może być problem z chętnymi na mniejszościowy pakiet w Aeroswicie, który nie będzie przekazywał inwestorowi kontroli nad przedsiębiorstwem. Poza rządem, udziały tego przewoźnika mają też ukraińskie spółki inwestycyjne i holenderska firma Gilward Investments.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Możliwe nowe połączenie lotnicze z Rzeszowa?
Przemyśl: muzeum w bunkrze już w przyszłym roku do dyspozycji turystów
Jakie wrażenie wywierają na turystach atrakcje turystyczne Śląska?
Misski zaczynają wędrówkę po Polsce
Promocja podhalańskich bacówek
Migut Media wygrał ogłoszony przez PART przetarg
Gdańsk kontra ustawa o wychowaniu w trzeźwości
Click4Sky - nowa tania linia, również w Polsce
Pasażerowie zostawieni na lodzie
Wypadek autokaru pod Krakowem, są ofiary śmiertelne
Polrest sprzedaje 5 restauracji premium