TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Jakość usług hotelowych się poprawia pod wpływem kryzysu?

Serwis hotel.info, w którym klienci z całego świata podają oceny 3 i 4-gwiazdkowych hoteli, porównał ponad milion takich ocen. Wskaźnik stosunku ceny do jakości hoteli (HPLI) w I połowie roku 2009, w porównaniu do rankingu pod koniec roku 2008 jest dużo lepszy.


Jak się okazuje w czasie kryzysy wzrosło zadowolenie gości z usług świadczonych w hotelach. Średnia wartość wszystkich danych od klientów rezerwujących w dwudziestu największych metropoliach na świecie wzrosła z 6,69 punktów na koniec roku 2008 do 7,11 punktów (na 10 możliwych).

Z jednej strony wynika to z cen, które wraz z kryzysem spadły średnio o 8-10%, a jakość usług pozostała na tym samym poziomie, dlatego oceny są wysokie. Z drugiej jednak strony być może to właśnie jakość usług się zmieniła, bo w czasach kryzysu hotele intensywniej starają się o klientów. Mimo redukcji personelu w wielu przypadkach, nie obniżyło to jakości oferowanych usług.

Stosunek ceny do jakości hoteli za najlepszy został uznany przez gości hotelowych w Lizbonie. Stolica Portugalii oraz Berlin w porównaniu do analizy z końca 2008 roku, na trzecie miejsce wyparły Tokio. Do pierwszej dwudziestki nie weszły takie miasta jak Londyn, Moskwa i Nowy Jork, wypadły z niej również: Paryż, Amsterdam i Stockholm, które zastąpiły: Madryt, Helsinki i Dubaj. Warszawa zajmuje wysokie siódme miejsce, na czele pozostają Ożarów Mazowiecki i Karpacz, które w zeszłym roku również przewodziły w czołówce w Polsce.

Wskaźnik hotel.info w naszym kraju pokazuje, iż Ożarów Mazowiecki (8,23) Kraków i Olsztyn przesunęły się na czołowe miejsca, natomiast Marcinowice, Poznań i Gdańsk, które w rankingu są po raz pierwszy, wypadają poniżej przeciętnej. Świadczy to o tym, że nie wszyscy hotelarze przykładają wagę do jakości swych usług, nawet gdy ich cena jest wysoka.

Podsumowując, hotele w dużych polskich miastach w rankingach biorących pod uwagę stosunek ceny do jakości, mogą stanowić konkurencją dla obiektów zagranicznych. Średnia wartość metropolii wszystkich analizowanych krajów wynosi 7,33, polski rezultat ze wskaźnikiem HPLI to 7,44. To sprawia, że nasz kraj plasuje się nieco ponad przeciętną tych państw.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotel usługi oferta kryzys jakość cena wskaźnik HPLI analiza badanie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję