TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zmiany na kolei - Przewozy Regionalne wycięły ze swojej nazwy PKP

Spółka PKP Przewozy Regionalne ma ponad 300 mln zł (dane z listopada). Pomimo tego zdecydowała się na zmianę nazwy, logo i wizerunku. Czy wydanie blisko 2 mln na malowanie pociągów i kas pomoże przewoźnikowi stanąć na nogi?


Jak powiedział Piotr Olszewski, rzecznik spółki, Przewozy Regionalne usunęły ze swojej nazwy "PKP" tak by przestano je źle kojarzyć z PKP. Cała operacja zmiany wizerunku został zaplanowana na 5 lat, a jej koszt wyniesie ok. 450 tys. zł rocznie. Cała kwota wyniesie więc ponad 2 miliony. Jaka będzie korzyść dla Przewozów z całej tej operacji. Jak zauważa Piotr Olszewski - Przede wszystkim nie będziemy musieli płacić PKP za używanie nazwy- a jest to kwota 7 mln zł rocznie.

Spółka zadłuża się jednak bardzo szybko i w ciągu miesiąca jej dług wobec PKP Intercity zwiększył się z 115 mln do 125 mln, wobec PKP Energetyka
o następne 20 mln, a wobec PKP S.A. o 5 mln. Według rzecznika spółka prowadzi rozmowy z wierzycielami i wychodzi na prostą.

Tak np. od 13 grudnia br. wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Ma on stać się, zgodnie ze słowami rzecznika Przewozów Regionalnych, głównym elementem zmiany wizerunku. Jedną z nowości miało być wprowadzenie kursów na danym kierunku co 25, 30 minut w ramach tzw. pociągów cyklicznych.

Jak zakończy się operacja usunięcia nazwy "PKP" z PKP Przewozów Regionalnych? Według Adriana Furgalskiego, dyrektora w Zespole Doradców Gospodarczych "TOR", zmiany te są z jednej strony dobre. Jak stwierdził - Kilka lat temu PKP Intercity robiło badania zadowolenia. Kiedy pytało swoich klientów o to, jak ci oceniają PKP Intercity - większość ocen była negatywna. Gdy natomiast zadano to samo pytanie pomijając przedrostek "PKP" - okazywało się, że pasażerowie chwalą sobie spółkę. Zmiana jest więc uzasadniona ponieważ, jak stwierdził A. Furgalski, ludzie nie ogarniają bałaganu panującego na kolei, gdzie kto inny zarządza pociągami, dworcami, a kto inny wagonami. PKP nadal postrzegane jest jak kolej i długo nie będzie w tym względzie zmiany pomimo tego jak będą nazywały się spółki. W 2014 r. planowana jest wymiana blisko połowy taboru.

Nowe logo spółki to strzałki skierowane w dwie różne strony. To według A. Furgalskiego kojarzy mu się - z hasłem nie wiemy dokąd zmierzamy. I to poniekąd doskonale pokazuje sytuację Przewozów. Stąd moja ocena - zmiana logo pomoże im jak umarłemu kadzidło.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Przewozy Regionalne PKP PKP Intercity PKP Energetyk zadłużenie na kolei kolej Adrian Furgalski nowe logo PKP S.A. pociągi cykliczne




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję