Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
IATA: Silne wzrosty w klasach premium
IATA: rośnie popyt na loty, spadają wskaźniki wypełnienia miejsc
Stanowisko Parlamentu Europejskiego w sprawie zmiany przepisów dot. praw pasażerów
W PE będą się ważyć sprawy odszkodowań za opóźnienia lotów
Parlament Europejski poparł przepisy, które ułatwią zawieszanie prawa do podróży bezwizowych do UE
Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie dyrektywy turystycznej
IATA niezadowolona z decyzji Parlamentu Europejskiego
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) wyraziło zdziwienie i zaniepokojenie decyzją Parlamentu Europejskiego o przyjęciu proponowanych poprawek do rozporządzenia w sprawie dostosowania do 55 zmian w systemie handlu uprawnieniami do emisji Unii Europejskiej (EU ETS), które rozszerzyłyby zakres EU ETS na wszystkie loty z Europejskiego Obszaru Gospodarczego od 2024 roku.
IATA podkreśla, że emisje CO2 z lotów międzynarodowych rozpoczynających się w przestrzeni powietrznej UE/EOG są już objęte porozumieniem CORSIA (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation), natomiast EU ETS obejmuje loty w obrębie Unii Europejskiej. Zdaniem przedstawicieli zrzeszenia, jednostronna decyzja UE o rozszerzeniu zakresu systemu ETS na loty poza UE zagrozi perspektywom głównych globalnych wysiłków na rzecz dekarbonizacji.
IATA alarmuje, że przyjęcie długoterminowego celu aspiracyjnego (LTAG) w zakresie dekarbonizacji lotnictwa przez państwa podczas 41. zgromadzenia ICAO, które odbędzie się w tym roku, jest mało prawdopodobne, jeśli Europa będzie próbowała zmusić kraje trzecie do przyjęcia rozwiązań opracowanych dla jej rynku wewnętrznego. Zdaniem reprezentantów branży lotniczej, osłabiłoby to i potencjalnie zlikwidowało istniejącą umowę CORSIA, która zgodnie z ustaleniami państw miała być jedynym globalnym środkiem stosowanym w lotnictwie międzynarodowym.
Ponadto rozszerzenie zakresu EU ETS na wszystkie loty rozpoczynające się w UE doprowadziłoby do poważnego zakłócenia konkurencji i osłabienia globalnej pozycji konkurencyjnej unijnych linii lotniczych i węzłów lotniczych.
Decyzja Parlamentu Europejskiego jest niepokojąca, ponieważ zagraża międzynarodowej współpracy w zakresie przeciwdziałania wpływowi lotnictwa na zmiany klimatu. Wzywamy Radę Europejską do wyraźnego zadeklarowania swojej determinacji w dążeniu do znalezienia wielostronnego rozwiązania podczas 41 zgromadzenia ICAO, które odbędzie się jeszcze w tym roku, oraz do zdecydowanego odrzucenia rozszerzenia systemu ETS przegłosowanego wczoraj przez Parlament. Najlepszą rzeczą, jaką UE może zrobić dla dekarbonizacji lotnictwa, jest działanie na rzecz globalnego porozumienia w sprawie lotnictwa międzynarodowego. Sygnał wysłany przez Parlament UE, że odchodzi on od porozumienia CORSIA, nieuchronnie odwróci uwagę od wielostronnej współpracy, która jest niezbędna dla zwiększenia ambicji międzynarodowego lotnictwa w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu - powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
IATA apeluje do państw członkowskich UE, aby nie powtarzały błędu, jaki popełniły w 2012 r., proponując system handlu uprawnieniami do emisji w pełnym zakresie. Europa już doświadczyła żenady związanej z jednogłośnym odrzuceniem w skali globalnej jej błędnej próby narzucenia eksterytorialnego systemu ETS w 2012 roku. Wpływ każdej regionalnej inicjatywy UE zostanie szybko zneutralizowany lub nawet pogorszy się, jeśli wykolei ona wysiłki na rzecz dekarbonizacji na szybciej rozwijających się rynkach poza Europą. Teraz nadszedł czas, aby Europa wsparła inicjatywę CORSIA i przyjęcie LTAG, co jeszcze bardziej przyspieszy globalne wysiłki na rzecz dekarbonizacji - powiedział Walsh.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział aktualności dnia:
Na czym powinien opierać się rozwój
Stabilny październik w hotelach, wyniki lepsze niż rok
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Rozstrzygnięto konkurs Teraz Polska Turystyka
Nowy turecki minister turystyki ujawnia swoje cele
Masters of Travel przewiduje spadek liczby podróży służbowych
Trasa turystyczna w Kopalni Soli Wieliczka zostanie ponownie otwarta
Za kilka dni rozpoczyna się GTM
PKP Intercity inwestuje w wagony restauracyjne
Hotel Campanile Łódź z wyższą kategorią
IATA: Decyzja Komisji Europejskiej oderwana od rzeczywistości
Czechy podsumowują sezon narciarski
ECTAA dyskutowała o wyzwaniach w zakresie ochrony podróży
ZUS wydał już ponad pół miliona bonów turystycznych
Mercure Szczyrk Resort wkracza w fazę pre-opening
Jest zgoda na większą pomoc dla małych przedsiębiorstw i mikrofirm
Które kierunki najmocniej drożeją?
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: zostajemy pozostawieni bez wsparcia
Niepewna przyszłość linii Joon
UNWTO i UNESCO publikują wytyczne ponownego uruchomienia turystyki kulturowej
Litwini pokażą nowości na sezon turystyczny
