Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Masters of Travel przewiduje spadek liczby podróży służbowych
Ideą corocznej rady "Masters of Travel" organizowanej przez Accor, wiodącą grupę hotelową na świecie, jest współpraca z liderami branży na temat sektora w nowej rzeczywistości. W tym roku przedstawiciele 10 europejskich gospodarek debatowali nad wagą zrównoważonego rozwoju i wellbeing w kontekście podróży służbowych. Zdaniem ekspertów dzisiaj wyjazdy muszą mieć istotne uzasadnienie w kontekście wpływu na środowisko naturalne, z tego względu ich liczba może ograniczyć się do wyłącznie kluczowych delegacji.
Jak przewiduje Sophie Hulgard, Senior Vice President Sales Northern Europe w Accor, w 2022 roku odbędzie o 20 proc. mniej wyjazdów biznesowych niż w 2019. Choć niektórzy uczestnicy "Masters of Travel" sądzą, że ten wskaźnik sięgnie 50 proc. Eksperci podkreślają, że za taką redukcję odpowiada szeroka digitalizacja, która zastępuje potrzebę delegacji i organizowania bezpośrednich spotkań biznesowych.
Jednak badania zlecone przez Accor wykazały, że przedsiębiorcy wciąż widzą duże znaczenie spotkań twarzą w twarz, które w ich przekonaniu przekładają się na o 25 proc. większe przychody w porównaniu do rozmów on-line. Ponadto wśród korzyści bezpośrednich spotkań ankietowani wymieniają także pozytywny wpływ na samopoczucie i interakcje z partnerami, współpracownikami czy kontrahentami.
Członkowie "Masters of Travel" podkreślają, że największym priorytetem dla firm jest dzisiaj zachęcanie pracowników do bezpośrednich spotkań, w przekonaniu, że przynoszą one większą produktywność i wzrost efektów biznesowych. Wspomniane wyżej badania potwierdzają, że specjaliści przewidują zawarcie średnio o 23 proc. więcej transakcji w ciągu roku, przy spotkaniach twarzą w twarz. Jednak eksperci zauważają, że priorytety biznesowych podróży w nowej rzeczywistości znacznie zmieniły się.
W post-pandemicznej rzeczywistości, gdzie troska o środowisko naturalne staje się wiodącym trendem, koszt węglowy każdego wyjazdu służbowego musi mieć swoje uzasadnienie. Jak podkreślają eksperci: kompensacja emisji gazów cieplarnianych już nie wystarcza, dlatego partnerzy muszą udowodnić, że aktywnie zmniejszają swój ślad węglowy. Dlatego wirtualne spotkania stanowią dziś dużą wartość dla biznesu, a delegacje czy bezpośrednie rozmowy muszą znajdować uzasadnienie względem rzeczywistego wpływu na środowisko naturalne. Wobec tego można spodziewać się, że w 2023 roku zamiast budżetu finansowego biznes częściej będzie skupiał się na budżecie węglowym.
Jednym z pozytywnych skutków pandemii jest powstanie trendu świadomego podróżowania ("mindful travel"), zgodnie z którym priorytetem staje się cel zawodowy, ekonomiczny, środowiskowy i osobisty wyjazdu. Wśród sposobów, w jakie pracodawcy nadają znaczenie podróżom służbowym, można znaleźć:
- Porównywanie ofert hotelowych i transportowych przy użyciu kalkulatorów emisji dwutlenku węgla, dzięki czemu rośnie świadomość kosztów środowiskowych związanych z podróżami. Narzędzia takie jak kalkulator udostępniany przez Accor pokazują wpływ różnych czynników na proces planowania wyjazdu.
- Promowanie dłuższych pobytów w hotelach, nawet jeśli oznacza to "bleisure", czyli łączenie pracy z wypoczynkiem. Według jednego z uczestników debaty zorganizowanej przez Accor spotkanie z czterema lub pięcioma klientami zamiast z jednym lub dwoma oznacza mniej podróży, a za razem obniżenie emisji dwutlenku węgla. Co dziesiąta osoba planuje przedłużyć swój wyjazd dzięki możliwości pracy zdalnej zagranicą, a połowa respondentów z badania Accor docenia elastyczność, jaką niesie praca z dowolnego miejsca, co wpływa na poprawę wizerunku pracodawcy.
- Oczekiwanie przestrzegania najwyższych standardów zrównoważonego rozwoju i brak akceptacji dla "green washingu". Uczestnicy debaty podkreślali, że dziś biznes zwraca szczególną uwagę na konkretny program ekologiczny i plany oparte na zrównoważonym rozwoju.
- Zachęcanie branży hotelarskiej do promowania świadomych podróży oraz wspierania biznesu w bardziej zrównoważonych wyborach dzięki wyraźnej informacji o rzeczywistym wpływie podróży i pobytu na środowisko w postaci np. prezentowania śladu węglowego.
- Prezentowanie referencji partnerów nie tylko z zakresu zrównoważonego rozwoju, ale także etyki biznesu, odpowiedzialnej turystyki, zaangażowania społecznego, różnorodności i inkluzywności.
- Zwracanie uwagi na wpływ podróży na samopoczucie, zdrowie psychiczne i satysfakcję pracowników - badania Accor wykazały, że 47 proc. osób tęskni za interakcją ze współpracownikami.
Podczas "Masters of Travel" eksperci podkreślili zmianę pokoleniową w zakresie delegacji, której przejawem jest przykładanie mniejszej wagi do wyższego standardu obiektu. Na znaczeniu zyskują programy lojalnościowe, które gwarantują nie tylko sam pobyt, ale i doświadczenia wykraczające poza hotel, dostarczające dodatkowe przeżycia.
W związku z pojawieniem się wirtualnych narzędzi, liczba spotkań biznesowych może zmaleć nawet o 20 proc. Wiele firm przekonało się, że część z tych spotkań nie jest konieczna. W efekcie obserwujemy wzrost świadomości w zakresie wyjazdów, a przedsiębiorcy skupiają się na tylko kluczowych delegacjach biznesowych. Wyjazdy służbowe dają możliwość nawiązywania prawdziwych kontaktów, a wraz z nimi niosą niezwykłą siłę i wartość - nie tylko dla biznesu, ale poprawy satysfakcji i samopoczucia pracowników, co przekłada się na ich lojalność wobec pracodawców. Dzisiaj przed biznesem stoi kluczowe wyzwanie planowania delegacji w sposób zrównoważony z myślą o pracownikach, ale i środowisku - podsumowuje Sophie Hulgard, Senior Vice President Sales Northern Europe w Accor.
Pełny raport "Business of Travel" przygotowany przez Accor dostępny jest pod linkiem: accornortherneuropetrends.com
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Mniej podróży służbowych?
[2022-08-03 11:26 198.50.152.*]
Czy to właśnie z tego powodu grupa ACCOR wzmacnia swoją obecność w Federacji Rosyjskiej, wspomagając tym samym finansowo agresję Putina w Ukrainie??!!
WSTYD !!!
. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ceny wakacyjnych wyjazdów w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Dział hotele, pensjonaty:
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Polska turystyka rośnie i będzie
Starsze aktualności:
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
ECTAA dyskutowała o wyzwaniach w zakresie ochrony podróży
ZUS wydał już ponad pół miliona bonów turystycznych
Mercure Szczyrk Resort wkracza w fazę pre-opening
LOT z ogromnym długiem do spłaty
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw podróżnych
Komisja Europejska proponuje dodatkowe ograniczenia podróży spoza UE
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: zostajemy pozostawieni bez wsparcia
Niepewna przyszłość linii Joon
UNWTO i UNESCO publikują wytyczne ponownego uruchomienia turystyki kulturowej
Litwini pokażą nowości na sezon turystyczny
Touroperatorzy zadowoleni z sezonu letniego
Egipt zezwoli na wykonanie testów PCR po przylocie na 4 lotniskach
Kraków coraz bardziej widoczny na mapie turystyki kongresowej
Trasa turystyczna w Kopalni Soli Wieliczka zostanie ponownie otwarta
Za kilka dni rozpoczyna się GTM
PKP Intercity inwestuje w wagony restauracyjne
Hotel Campanile Łódź z wyższą kategorią
Jakość wody w europejskich kąpieliskach ciągle wysoka
Coraz lepsze perspektywy dla rekordowego wyniku branży
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
ZATRUDNIMY ASYSTENTA DZIAŁU WSPÓŁPRACY Z SIECIĄ BIUR PODRÓŻY
