Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
ECTAA domaga się wprowadzenia ochrony na wypadek bankructwa linii lotniczych
ECTAA krytykuje Pakiet Mobilności
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od rzeczywistości
ECTAA dyskutowała o wyzwaniach w zakresie ochrony podróży
Na czym powinien opierać się rozwój turystyki?
Komisja Europejska chce uprościć rozliczenia VAT dla biur podróży
Organizacje branżowe domagają się regulacji mających ograniczyć strajki
Rok 2019 zaczął się pechowo dla podróżnych. Pierwszy ogólnokrajowy strajk włoskich pracowników kontroli ruchu powietrznego (ATC), który zodbył się w piątek, 11 stycznia południu, to zły zwiastun dla pasażerów na nowy rok.
W związku ze strajkiem linie lotnicze zrzeszone w stowarzyszeniu Airlines for Europe (A4E) zmuszone były do odwołania setek lotów. Do strajku, który odbył się w piątek, przystąpili pracownicy kontroli ruchu powietrznego w Rzymie, Mediolanie i Brindisi, a także obsługa lotnisk w Katanii, Turynie, Genui, Perugii i Pescarze.
Nowy rok to szansa na nowe otwarcie. Niestety, w przypadku strajków w ramach kontroli ruchu lotniczego w Europie stare nawyki pojawiają się z roku na rok. W rezultacie po raz kolejny miliony podróżnych będą zmuszone skorygować swoje plany podróży, chyba że decydenci unijni i krajowi zrozumieją, że rozwiązanie tej kwestia jest priorytetem - powiedział Thomas Reynaert, dyrektor zarządzający Airlines for Europe (A4E).
W krajach najbardziej dotkniętych przez strajki kontrolerów, Airlines for Europe wzywa do poprawy ciągłości obsługi pasażerów, równocześnie proponując szereg rozwiązań, w tym obowiązkowy 72-godzinny okres powiadamiania dla pracowników uczestniczących w strajku oraz ochronę przelotów (ale nie kosztem kraju, w którym odbywa się strajk). Ponadto, zdaniem A4E, potrzebne są inwestycje w technologię, procesy i zasoby ludzkie tak, aby system zarządzania ruchem lotniczym w Europie był w stanie sprostać stale rosnącej liczbie lotów.
Wyraźnie widać wzrost częstotliwości i czasu trwania strajków pracowników kontroli lotów w Europie, które w zeszłym roku w sumie objęły 30 dni (w porównaniu z 24 dniami strajków w roku 2017). Nie możemy pozwolić na kontynuację tego trendu, dlatego wzywamy polityków krajowych i unijnych do natychmiastowego zajęcia się tą sprawą. Na szali leży reputacja całego lotnictwa europejskiego - dodał Thomas Reynaert.
Uznajemy prawo do strajku, ale nie mogą się one odbywać kosztem podróżnych w Europie. Przyłączamy się do apelu Airlines for Europe, wzywając zarówno krajowe, jak i europejskie organy nadzoru, by pilnie zajęły się tą sprawą. Najważniejszą kwestią jest uniknięcie zakłóceń w transporcie osób podróżujących służbowo oraz turystów - podkreślił Paweł Niewiadomski, prezes Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży ECTAA.
Jak przekonuje A4E, strajki pracowników kontroli ruchu lotniczego mają kosztowny wpływ na turystykę, gospodarkę europejską i środowisko:
- Strajki dotykają zarówno pasażerów linii lotniczych, jak i dostawców usług.
- Zmiany w planach lotów w celu uniknięcia zamkniętej przestrzeni powietrznej skutkują znacznie dłuższymi lotami i spalaniem większej ilości paliwa, co podnosi emisję dwutlenku węgla.
- Strajki najsilniej odbijają się na turystyce ze względu na zakłócenia ruchu lotniczego do najbardziej znanych kierunków wakacyjnych, co stwarza ryzyko dla małych i średnich przedsiębiorstw.
- Linie lotnicze muszą wypłacać pasażerom odszkodowanie za opóźnienia oraz zmieniać ich rezerwacje, co znacząco zakłóca plany podróży klientów i operacje linii lotniczych. Linie lotnicze nie mają możliwości odzyskania tych kosztów od instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej.
- Organizatorzy wycieczek muszą oferować alternatywne formy podróży lub zwroty kosztów za usługi niewykonane ze względu na zakłócenia lotów. Koszty te mogą być znaczące, zwłaszcza w sezonie, gdy zmiana rezerwacji jest utrudniona.
- Według badań Economic Impact of Air Traffic Control Strikes in Europe, prowadzonych na zlecenie A4E, od 2010 roku strajki lotnicze kosztowały gospodarkę Unii Europejskiej 13,4 mld euro.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Sąd wypowiedział się o dopuszczalności cesji roszczeń za opóźnienie samolotu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych agentów
Polska Izba Hotelarzy: pomoc rządowa nieadekwatna dla hoteli
Polska zobacz więcej - Weekend za pół ceny: oferty już w sprzedaży
W lutym mniej zakłóceń na polskich lotniskach
Grecja stopniowo odzyskuje turystów
Konkrety dot. 1000 plus jeszcze w tym tygodniu?
Ilu turystów odwiedziło Kraków?
Zaszczepieni turyści wjadą do Tunezji bez testów
Zbliża się 27 edycja Meet The Bidder
City break już nie do Gdańska?
Bez wsparcia nie da się wypromować nowego kierunku
Nowa płyta postojowa w Katowice Airport
Przedsiębiorcy będą mogli zweryfikować, czy pracownicy zostali zaszczepieni?
Wyróżniono Ambasadorów Kongresów Polskich
Rośnie rola Turcji i Egiptu w polskiej turystyce wyjazdowej
Słowacja zaczyna wymagać testów PCR od Polaków
cena kuszetki Kłodzko Gł. do Gdańska gł.
