Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Turysta homoseksualny to klient niezwykle pożądany
Marzeniem każdego sprzedawcy jest klient po pierwsze mało kłopotliwy, po drugie z zasobnym portfelem. Zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i Europie Zachodniej wzrasta popularność ofert skierowanych do mniejszości seksualnych. Jak wynika z badań to właśnie osoby homoseksualne dysponują nie tylko czasem ale i odpowiednimi środkami pieniężnymi, co stawia ich na pierwszym miejscu pośród ulubieńców reklamodawców grupy DINKS, co dosłownie znaczy: podwójny dochód, żadnych dzieci.
Jak podają zagraniczne agencje, w USA turysta homoseksualny to klient niezwykle pożądany. Aż 70 proc. z nich wyjeżdża na zagraniczne wakacje co najmniej dwa razy w roku, co ważne większość korzysta z ofert luksusowych. 80 proc. wybiera imprezy lotnicze i hotele o podwyższonym standardzie.
Rynek turystyki LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) nabiera rozpędu również w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwsze tego typu biuro podróży powstało w Warszawie w 1998 roku, było to Strawberry Travel. Dziesięć lat później na polskim rynku sprzedaży ofert turystycznych dla klientów LGBT pojawiły się trzy kolejne.
Polski rynek usług dla osób homo- i biseksualnych charakteryzuję się tendencją wzrostową. W 2007 branża obsłużyła 590 tys. konsumentów, co dało wynik finansowy rzędu 4,3 mld USD. Cztery lata później, w 2011 było to już 860 tys. turystów, co w przeliczeniu na pieniądze dało 9,5 mld USD. Prognozy na najbliższe lata również napawają optymizmem. W 2016 spodziewana liczba konsumentów ma osiągnąć 1 150 000. Spodziewany przychód to 16,9 mld USD.
Turystyka gejowska może się rozwijać pod warunkiem, że powstaje konieczna dla tego przedsięwzięcia infrastruktura. W momencie pojawienia się pierwszego przewodnika dla mniejszości seksualnych "Navi - gaytor" (w 2008), w wydawnictwie znajdowało w sumie 19 gay-friendly klubów i pubów oraz jeden hotel. Dzisiaj ta oferta to również liczne sauny, gabinety odnowy, a nawet salon fryzjerski. Ewenementem w skali europejskiej są aż dwie dzikie plaże gejowskie w nieuregulowanej części Wisły.
Po drugie chcąc proponować ofertę dla mniejszości seksualnych trzeba wykazać się też nie lada tolerancją. Kluczem miała być parada środowisk homoseksualnych EuroPride, która odbyła się w Warszawie w 2010 roku. Wówczas ulicami Warszawy przeszło około 8 tysięcy osób.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Ostrzeżenie MSZ przed
Enter Air podpisuje nową umowę z Coral
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Dział centra informacji i promocji:
Które miasta powinny się
Poznań rusza z promocją na jesień i
Andaluzja chce więcej
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Trzynasta kawiarnia sieci Green Caffe Nero
Stadion PGE Arena w Gdańsku został oddany do użytku
Dobry rok dla turystyki biznesowej
Konkurs Młody Kreator Sztuki Kulinarnej
Ułatwienia na przejściach z Ukrainą w ramach MRG
Leśne Runo ma nowych właścicieli
Dolny Śląsk: Polska ma swoje Alpy
wycieczki fakultatywne z Alanyi
Triada: wracają wycieczki do Tunezji
Rusza śledztwo przeciwko przewoźnikowi Ryanair
Na wakacje w ostatniej chwili i samolotem
Accor wzmacnia segment luksusowy
Czy ramadan przeszkadza turystom?
Lotnisko w Goleniowie: prognoza
