Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Jak wykorzystać nowe media do promocji turystyki?
Wykorzystywanie trendów w kampaniach marketingowych m. in. popularność flash mobów, smartfonów i portali społecznościowych np. Facebooka czy YouTube pozwala na realizację celów biznesowych, ale też na pozytywny szum medialny i rozgłos związany z niestandardowymi formami promocji.
Trwa okres urlopów i jest to idealny czas na promowanie atrakcyjnych regionów turystycznych. Coraz częściej pozycjonowanie i linki sponsorowane to za mało by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Branża turystyczna szczególnie powinna czerpać z nowych trendów i wykorzystać media społecznościowe w szczególności Facebook, który dociera do ogromnej liczby ludzi. Na początku 2014 roku liczba użytkowników Facebooka na całym świecie wynosiła prawie miliard osób.
Liczne organizacje działające na rynku turystycznym korzystają z promocji swoich produktów za pomocą nowych mediów. "Staramy się wkomponowywać nowe media w prowadzoną komunikację marketingową regionu pomorskiego. Działania te jednak powinny stanowić uzupełnienie realizowanego planu promocji a nie substytut. Wszystko zależy od grupy odbiorców do której chcemy dotrzeć i w oparciu o taką diagnozę dobierać najskuteczniejsze narzędzia promocji." - powiedziała Krystyna Hartenberger - Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Najważniejszym celem promocji poprzez media społecznościowe jest realizacja celów biznesowych klienta. W związku z tym aplikacja na rynek turystyczny musi być bezpośrednio związana z tematyką profilu i musi promować dany region turystyczny w nieinwazyjny sposób. Świetnie sprawdzają się aplikacje konkursowe czy w postaci quizów, bo dobrze przygotowane, skutecznie angażują fanów oraz zwiększają wirusowość i skuteczność kampanii.
Agencja Migomedia wdrożyła aplikację konkursową w ramach kampanii promującej egzotyczną wyspę Tahiti na Polinezji Francuskiej. Celem nadrzędnym było wypromowanie Tahiti jako atrakcyjnej destynacji na wypoczynek czy podróż poślubną. Użytkownicy oglądali zdjęcia bądź krótkie filmiki i następnie odpowiadali na pytania ze znajomości wyspy. Ponieważ fotografie w aplikacji konkursowej jak i te pojawiające się na bieżąco na profilu, były umiejętnie dobrane i same w sobie były piękne, oglądanie ich było czystą przyjemnością i wprawiającą w marzycielski nastrój rozrywką. Fani chętnie je komentowali i masowo udostępniali na swoich tablicach. O zaangażowaniu i wirusowości świadczy fakt, iż przez wiele miesięcy profil Tahiti figurował na wysokim 3 miejscu wśród wszystkich francuskich fan page’y o największym wskaźniku zaangażowania.
Większość firm przyznaje, że kampanie prowadzone w portalach społecznościowych działają i skutecznie uzupełniają przekaz. "Akcje dają możliwość wejścia w interakcję z odbiorcą. Aby komunikacja była skuteczna to na pewno musi być prowadzona stale i konsekwentnie ale również musi być wiarygodna czyli oparta o realnie dostępną ofertę tak aby nie zawieźć oczekiwań odbiorców, którzy z niej skorzystają. Ważne jest utrzymanie spójności komunikacji prowadzonej za pośrednictwem kilku kanałów, aktualność treści czy komunikatów jak również szybka reakcja na pojawiające się komentarze czy zapytania. Aby nad tym wszystkim odpowiednio panować należy zainwestować nie tylko w same aplikacje czy rozwiązania technologiczne ale przede wszystkim kadry czy outsourcing, które będą dedykowane koordynacji takich działań marketingowych." - dodała Hartenberger - Pater.
Warto wykorzystać ogromny potencjał portali społecznościowych takich jak np. Facebook czy YouTube. Wdrożonych zostało już kilkadziesiąt aplikacji na rynek turystyczny, które dobrze się sprawdzają. Wykorzystywanie trendów w kampaniach marketingowych pozwala m.in. na realizację celów biznesowych, ale też na wyróżnienie się na tle konkurencji i pozytywny rozgłos związany z niestandardowymi formami promocji. Należy również zaznaczyć, że promocja w mediach społecznościowych jest jedną z tańszych form aktywności, która przynosi duże efekty.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Drogie Święta i Sylwester w
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
O krok od tragedii na Schiphol
Z Katowic polecimy do Gdańska i Rzeszowa
Turystyka ślubna, na tym można zarobić
Modlin: zima zapowiada się gorąco
Od lipca możliwy drink w Warsie
Jak Polacy spędzają Wielkanoc?
Wzrosła liczba bójek z użyciem piwnych kufli
Z Krakowa częściej do Berlina i Dusseldorfu
Perspektywy rozwoju portów lotniczych
