Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Ceny biletów lotniczych w górę za sprawą emisji CO2
Do 2020 r. linie lotnicze zapłacą prawie 3 mld euro rocznie za zakup na unijnym rynku handlu emisjami (ETS) pozwolenia na emisję CO2.
W 2012 r. przewoźnicy lotniczy operujący z państw na terenie UE będą musiały zakupić ok. 15 proc. pozwoleń na emisję CO2, resztę otrzymają nieodpłatnie. Według wyliczeń Komisji Europejskiej, bilety na trasach transatlantyckich podrożeją nawet do 12 euro.
Kraje UE będą przyznawały operatorom lotniczym startującym bądź lądującym z ich portów darmowe pozwolenia na emisję CO2 od 2012 r. Od przyszłego roku linie lotnicze otrzymają za darmo pozwolenia na 85 proc. emisji, zaś w latach 2013 - 2020 - ok. 82 proc. potrzebnych pozwoleń.
Jak powiedział w minioną środę Ulrich Schulte-Strathaus, sekretarz generalny Stowarzyszenia Przewoźników Europejskich (AEA) - Nowe zasady będą kosztowały przemysł lotniczy ok. 3,1 mld euro rocznie do 2020 r., a z tego 1,1 mld euro pójdzie do rządów państw europejskich. Według niego - Parlament Europejski opracował program [ETS], który będzie miał znaczący wpływ nie tylko na stabilność finansową europejskich przewoźników, ale także na wzrost gospodarczy i turystykę - szczególnie w nowych krajach przystępujących do UE, a będzie to skutkować ledwo mierzalnym obniżeniem emisji CO2 na całym świecie.
Podkreślił ponadto, że należałoby poszukać w tej kwestii rozwiązań o zasięgu globalnym. Skupianie się na samej Europie nie będzie miało istotnych konsekwencji dla reszty świata. Ponadto, jak powiedział Schulte-Strathaus - Niektóre rządy sygnalizują swój zdecydowany sprzeciw wobec jednostronnych działań podejmowanych przez UE. Chodzi o nałożenie ETS na linie lotnicze spoza Unii, jak np. USA i Chiny. KE chciała, aby również USA i Chiny zastosowały odpowiednie w stosunku do tych europejskich środki zmniejszania emisji CO2 w branży lotniczej.
Według sekretarza KE, Polska może w trakcie prezydencji odegrać w tej kwestii znaczącą rolę. Jak stwierdził - Kryzys ekonomiczny, niepewność linii lotniczych odnośnie swojej przyszłości, wahania ruchu pasażerskiego, do tego dodatkowe koszty związane z emisją CO2 - Polska może doprowadzić do politycznej dyskusji, która może wskazać, w jak trudnej sytuacji są i będą linie lotnicze po nałożeniu na nich dodatkowych kosztów. Nie jest jeszcze wszystko stracone.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Które miasto wydało najwięcej na własną promocję?
Ubezpieczenia turystyczne w informacji KNF
Toskania, Wenecja zmagają się z żywiołem
Tour Salon to podróż dookoła świata w cztery dni
Ile kosztuje nocleg w najpopularniejszych kurortach
W centrum Bydgoszczy powstaje marina
Burger King zamyka 89 lokali w Niemczech
Jak być arystokratą w biznesie?
Reklamy turystyczne w krzywym zwierciadle
Piosenki turystyczne w Egipcie
Sposób na turystę, czyli jak zorganizować atrakcyjną imprezę
Niech biznes się kręci - poznaj hotelowe tajemnice
Toruń za pół ceny - dwie edycje
Głupie żarty utrudniają pracę pilotów
Świętokrzyskie Czaruje - turyści mają swoje paszporty
VI Sejmik Turystyczny Województwa Mazowieckiego
