Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Polska nie wywiązuje się ze zobowiązań?
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł w czwartek, że Polska nie wypełniła niektórych zobowiązań wynikających z pakietu kolejowego. Pozew przeciw Polsce wystosowała w 2010 roku Komisja Europejska.
Skarga przeciw Polsce była jedną ze skarg wniesionych przez KE przeciw kilku państwom unijnym w latach 2010-11. Rozpatrując je, Trybunał po raz pierwszy wypowiedział się w sprawie liberalizacji przewozów kolejowych w Unii Europejskiej, w tym w sprawie wykładni przepisów z pierwszego pakietu kolejowego.
Celem pakietu było ożywienie transportu kolejowego i podjęcie działań mających na celu przeniesienie ruchu z transportu drogowego do kolejowego i żeglugi śródlądowej, jako bezpieczniejszych i mniej szkodliwych dla środowiska gałęzi transportu.
Początkowo KE zarzucała Polsce brak, uznanego za kluczowy, rozdziału infrastruktury od działalności przewozowej. W kwietniu br. jednak wycofała się z tego zarzutu. Pozostałe zarzuty dotyczyły:
- nie podjęcia działań mających na celu zapewnienie zarządcy infrastruktury równowagi finansowej i przyzwolenia na kumulowanie strat przez PLK S.A.
- braku systemu zachęt dla PLK S.A. w celu zmniejszania kosztów i opłat za korzystanie z infrastruktury.
- nie podjęcia środków mających na celu ustalenia opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej na podstawie kosztów bezpośrednio ponoszonych w wyniku przewozów pociągiem.
Trybunał stwierdził, że pomimo tego, że polskie przepisy zakładają zmniejszenie kosztów i opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej, to nie wprowadzają żadnego mechanizmu umożliwiającego realizację tego celu. Uwzględniono także zarzut o dotyczący obliczania opłat za dostęp do torów. ETS zauważył, że Polska umożliwiła przy obliczaniu opłat, uwzględnienie kosztów, które nie są bezpośrednimi rezultatami wykonywania przewozów. Według Trybunału stałe koszty utrzymania, lub prowadzenia ruchu kolejowego nie mogą być uznane za bezpośrednio wynikające z wykonywania przewozów.
Zarzut o niepodjęciu środków w celu zapewnienia równowagi finansowej PLK S.A. został oddalony. Trybunał uznał, że brak równowagi zysków i strat spółki nie może sam w sobie wystarczyć do uznania, ze Polska nie wykonała swoich zobowiązań.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział transport:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Sąd UE rozpatrzył skargę
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Jakie hotele wybierają Polacy?
W Bukowinie Tatrzańskiej otwarto czterogwiazdkowy hotel
Chory psychicznie zaatakował turystów
Nowe irlandzkie połączenie startuje w tym tygodniu
Nonstop Travel - nowe biuro w Trójmieście
Awaryjne lądowanie polskich pasażerów
Sfinks zaskarżył decyzję UOKiK-u
Wiejski produkt turystyczny - doświadczenia i wyzwania - czyli jak się ma polska agroturystyka
Restauracja partnerem klubu piłkarskiego
Europejskie lotniska nie boją się eboli
Wakacyjne plany Polaków na 2013 rok
Rejsy morskie - Amsterdam, Irlandia, Szkocja, Norwegia, Islandia
