Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Touroperator ETI - Przedstawiciel handlowy
- Praca w Chorzowie!
- Specjalista ds. obsługi biura z jęz. angielskim
- BP Itaka - Specjalista ds. Turystyki - Salon...
- Rezydent na Cyprze
- Praca dla miłośnika podróży Pszów
- Praca Pilot wycieczek
- Specjalista Ds. Turystyki Travelplanet Wrocław
- Praca w Krakowie u Organizatora - szukamy PRODUCT...
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie

IATA: Przewoźnicy zarobią więcej w 2020 r.
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) przewiduje, że światowa branża lotnicza osiągnie zysk netto w wysokości 29,3 mld USD w 2020 r., co oznacza poprawę w stosunku do zysku netto w wysokości 25,9 mld USD oczekiwanego w 2019 r. (skorygowanego w dół z 28 mld USD prognozowanych w czerwcu).
Najważniejsze prognozy IATA na 2020 r. to:
- Zwrot z zainwestowanego kapitału wyniesie 6,0% (wzrost z 5,7% oczekiwanych w 2019 r.).
- Marża zysku netto prognozowana jest na poziomie 3,4% (wzrost z 3,1% w 2019 r.).
- Całkowite przychody przemysłu osiągną 872 mld USD (+4,0% w stosunku do 838 mld USD w 2019 r.).
- Koszty operacyjne przemysłu wzrosną o 3,5% do 823 mld USD z 796 mld USD w 2019 roku.
- Liczba pasażerów osiągnie 4,72 mld (wzrost o 4,0% z 4,54 mld w 2019 r.).
- Tonaż przewożonego ładunku ma osiągnąć wartość 62,4 mln ton, co oznacza wzrost o 2,0% w stosunku do 61,2 mln ton przewożonych w 2019 r., co było najniższą wartością od trzech lat.
- Silniejszy wzrost gospodarczy powinien wspierać ruch pasażerski, wskaźnik RPK wzrośnie o 4,1% podobnie jak w 2019 r. (4,2%), ale poniżej tendencji historycznych.
- Średni zysk netto na odlatującego pasażera jest prognozowany na 6,20 USD (5,70 USD w 2019 r.)
Wyniki gospodarcze w 2019 r. były słabsze niż przewidywano w okresie objętym prognozą czerwcową. Odpowiada to słabszemu wzrostowi światowego PKB w wysokości 2,5% (w porównaniu do 2,7% prognozowanych w czerwcu) i wzrostowi światowego handlu w wysokości zaledwie 0,9% (w porównaniu do 2,5% prognozowanych w czerwcu). Te negatywne zmiany przyczyniły się do zmniejszenia popytu na towary i pasażerów oraz związanego z tym słabszego wzrostu przychodów, ponieważ stopy kapitalizacji pasażerów spadły o 3,0%, a stopy kapitalizacji towarów - o 5,0% w porównaniu z 2018 r. W związku z tym, że stopy kapitalizacji dla pasażerów i towarów zmniejszyły się o 5,0% w porównaniu z 2018 r., w 2010 r. stopa kapitalizacji dla towarów zmniejszyła się o 5,9%.
Koszty operacyjne nie wzrosły tak bardzo, jak przewidywano (3,8% w porównaniu do 7,4% prognozy z czerwca), głównie z powodu niższych niż oczekiwano kosztów paliwa, ale to nie wystarczyło, aby zrównoważyć spadek przychodów.
Spowolnienie wzrostu gospodarczego, wojny handlowe, napięcia geopolityczne i niepokoje społeczne, a także utrzymująca się niepewność co do Brexitu, przyczyniły się do stworzenia trudniejszego niż oczekiwano otoczenia biznesowego dla linii lotniczych. Jednak przemysłowi udało się osiągnąć dekadę na plusie , ponieważ restrukturyzacja i cięcia kosztów nadal przynosiły dywidendy. Wydaje się, że rok 2019 będzie dnem obecnego cyklu gospodarczego, a prognozy na rok 2020 są nieco jaśniejsze. Poważnym pytaniem na rok 2020 jest to, w jaki sposób rozwinie się potencjał przewozowy, szczególnie wtedy, gdy, zgodnie z oczekiwaniami, uziemiony samolot 737 MAX powróci do służby, a opóźnione dopstawy przybędą - powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA.
Przewiduje się, że PKB wzrośnie o 2,7 % w 2020 r. (nieznacznie powyżej wzrostu w wysokości 2,5 % w 2019 r.). Światowy handel wzrośnie do 3,3% z 0,9% w 2019 r., ponieważ presja wyborcza w USA przyczynia się do zmniejszenia napięć handlowych. Wzrost jest wspierany przez działania banków centralnych, jak również łagodzenie polityki fiskalnej.
Wolniejszy niż oczekiwano globalny wzrost gospodarczy w 2019 r. przyczynił się do zmniejszenia popytu na energię, przy średnich cenach ropy naftowej wynoszących około 65 USD za baryłkę, w porównaniu z 71,60 USD w 2018 r. Podaż ropy naftowej jest również obfita, co zwiększa zapasy. W rezultacie IATA oczekuje dalszego spadku cen ropy naftowej w 2020 r. do 63 USD. Oczekuje się również spadku cen paliwa lotniczego, które w 2019 r. wyniosą średnio 75,60 USD za baryłkę w porównaniu z 77 USD za baryłkę. Przewidywany rachunek za paliwo dla lotnictwa, w wysokości 182 mld USD będzie stanowić 22,1% wydatków, co oznacza spadek z 188 mld USD, czyli 23,7% wydatków w 2019 roku.
IATA oczekuje, że całkowite zatrudnienie w liniach lotniczych osiągnie 2,95 mln w 2020 r., co oznacza wzrost o 1,6% w porównaniu z rokiem 2019. Oczekuje się, że wydajność (ATK/pracownik) wzrośnie o 2,9% w porównaniu z 2019 r., w miarę wzrostu przepustowości. Oczekuje się, że jednostkowy koszt pracy pozostanie na niezmienionym poziomie, ponieważ lepsza wydajność rekompensuje wzrost płac.
Według prognozy, ruch pasażerski mierzony wskaźnikiem RPK wzrośnie o 4,1% w 2020 r., co odpowiada wzrostowi o 4,2% w 2019 r. W rzeczywistości maskuje to wzrost napędzany wzrostem PKB, ponieważ bazowa stopa wzrostu spadła do poziomu poniżej 4,0% w 2019 roku. Jednakże, podczas gdy przepustowość pasażerska (ASK) wzrosła o 3,5% w 2019 r., przewiduje się, że wzrośnie ona o 4,7% w 2020 r., ponieważ dostawy samolotów znacznie wzrosną, powodując spadek wskaźników wykorzystania miejsc z 82,4% w 2019 r. do 82%. W ten sposób utrzyma się presja na stopy kapitalizacji, które po spadku o 3,0% w 2019 r. powinny spaść o 1,5%.
IATA prognozuje, że europejscy przewoźnicy, w 2020 r., odnotują zysk netto w wysokości 7,9 mld USD. (wzrost z 6,2 mld USD prognozowanych na 2019 r.). Przewiduje się, że wzrost gospodarczy ulegnie poprawie, a w wyniku znacznych cięć w planach ekspansji wzrost zdolności przewozowych będzie umiarkowany, co przyczyni się do poprawy równowagi między podażą a popytem. Oczekuje się, że zysk netto na pasażera wyniesie 6,40 USD (3,6% marży netto). Ten stosunkowo dobry ogólny wynik dla regionu kryje w sobie długą listę linii lotniczych, które tylko się wyrównują lub przynoszą straty.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Statystyki pokazują zmiany w
Co wybierali klienci Exim Tours w
Travelplanet: Ferie 2023 najchętniej w
Dział aktualności dnia:
Lotniska regionalne odzyskały
Jeszcze jest taniej niż w last
Starsze aktualności:
Accor publikuje wyniki finansowe za I
Polska Izba Turystyki z Grupą MTP zorganizują targi turystyczne w
Jest porozumienie PAŻP i
Małopolska zainauguruje sezon turystyczny Festiwalem
Udany początek roku dla greckiej
PAŻP się ugina, ale czy to
Rosja zawieszona w prawach członka
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty zimowej
Warszawska Organizacja Turystyczna: ograniczenia lotów to duży cios dla
Północna Izba Gospodarcza: musimy krzyczeć, że wypoczynek w Polsce jest
Airbnb będzie musiał przekazywać dane dotyczące noclegów belgijskim organom
Lotnisko w Modlinie będzie mogło obsługiwać po 12 lotów
Krakowska restauracja z gwiazdką Michelin
Wielka Brytania wprowadza kwarantannę dla przyjeżdżających m.in. z Polski
Wyrok sądu może utrudnić życie firmom zajmującym się odszkodowaniami za opóźnione loty
Upadły przewoźnik wznowi działalność?
Polskie Marki Turystyczne rozdane
TUgether: Rządowa pomoc nie dotarła do wielu potrzebujących firm
Gastronomowie złożyli pozew przeciw Skarbowi Państwa
POLEĆ Z NAMI PO DOBRĄ ENERGIĘ I SPOTKANIE Z PRZYGODĄ
Lufthansa zacznie stopniowo wznawiać połączenia
Coraz więcej Polaków planuje zagraniczne wakacje
Anglia: niedosyt branży turystycznej po decyzji rządu
Jesienią wystartuje nowy europejski przewoźnik lotniczy
Wystartowały targi turystyczne World Travel Show
Weekend majowy kusił niskimi cenami w biurach podróży
Enter Air podpisuje nową umowę z Itaką
Straż Graniczna zapowiada usprawnienie kontroli
PIT o sytuacji polskich turystów w Grecji
Komisja Europejska chce wydłużenia obowiązywania przepisów dotyczących certyfikatów covidowych
co było przyczyną upadku tego biura???
