TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Ile zarobiła Grupa TUI w pierwszym półroczu?

TUI oczekuje, że rok 2019 będzie kolejnym udanym rokiem. Przy wzroście obrotów o 1,7 % do 6,68 mld euro, wyniki na początku roku odpowiadały oczekiwaniom.


Strata EBITA typowa dla pierwszych dwóch kwartałów, z uwzględnieniem pewnych efektów jednorazowych, wyniosła w okresie sprawozdawczym -300,6 mln euro (rok poprzedni -169,7 mln euro). Wyniki te były zgodne z oczekiwaniami. Wyniki pierwszych sześciu miesięcy są jednostronnie napięte przez znaczące przesunięcia trendów w podróżach i miejscach przeznaczenia na cały rok 2019: nadwyżka podaży w Hiszpanii, w szczególności na Wyspach Kanaryjskich, a w konsekwencji niższe marże mają wpływ w pierwszej połowie pełnego roku 2019, podczas gdy pozytywny rozwój rezerwacji w Turcji i we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego będzie widoczny dopiero w drugiej połowie, ponieważ większość krajów w tym regionie to miejsca letnie.

Wynik za I półrocze 2019 r. odzwierciedla również dalsze efekty specjalne: Ponieważ Wielkanoc, która tradycyjnie generuje wysokie przychody z tytułu rezerwacji, miała miejsce w kwietniu tego roku, zostanie ona uwzględniona w wynikach za 3 kwartał (efekt czasu świąt wielkanocnych w wysokości 22 mln euro). Ponadto w I półroczu 2018 r. TUI wygenerowało i zgłosiło jednorazowe zyski ze sprzedaży kilku hoteli RIU (38 mln euro). Wynik obejmuje również początkowy wpływ gruntu 737 MAX, który rozpoczął się w marcu. W Markets & Airlines na wynik wpłynął również wpływ fali upałów z ostatniego lata w Europie Północnej

W okresie sprawozdawczym (od 1 października 2018 r. do 31 marca 2019 r.), Grupa TUI zwiększyła swoje obroty o 1,7 % do 6,68 mld euro (rok wcześniej 6,57 mld euro). Sezonowa strata w wysokości -300,6 mln euro bazowego zysku EBITA wzrosła rok do roku (rok wcześniej -169,7 mln euro).

Segment "Holiday Experiences with Hotels & Resorts, Cruises and Destination Experiences" nadal osiąga dobre wyniki operacyjne w analizowanym okresie. Wynik EBITA w Holiday Experiences, wynoszący 220,0 mln euro w stałej walucie, był niższy niż w roku poprzednim (252,7 mln euro). Jednakże wynik ubiegłoroczny zawierał jednorazowe zyski ze sprzedaży hoteli w wysokości 38 mln euro. Uwzględniając efekty kursowe, bazowy wynik EBITA w Holiday Experiences wyniósł 231,4 mln euro.

Segment Markets & Airlines odnotował wzrost sezonowej straty w pierwszym półroczu, typowej dla branży turystycznej na poziomie -496,8 mln euro.

W I półroczu bazowy wynik EBITA w segmencie Hotels & Resorts spadł o 7,7 % w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego i przy założeniu niezmiennej waluty. Uwzględniając zysk ze sprzedaży trzech hoteli RIU w wysokości 38 mln euro w poprzednim okresie sprawozdawczym, bazowy wynik EBITA w segmencie Hotels & Resorts zmniejszył się o 21,4 % w porównaniu z rokiem poprzednim. Zmiana popytu z zachodniośródziemnomorskiego na wschodniośródziemnomorski skutkuje niższymi marżami w Hiszpanii. Jednocześnie pozytywne efekty we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, na przykład w Turcji, będą widoczne dopiero w drugiej połowie roku obrotowego. Jednak hotele i ośrodki wypoczynkowe osiągnęły poprawę średnich stawek i utrzymały średnie obłożenie hoteli na niezmiennie wysokim poziomie w badanym okresie. Od czasu połączenia TUI AG i TUI Travel pod koniec 2014 r. otwarto łącznie 58 nowych hoteli.

  • Podstawowy wynik EBITA (według danych porównywalnych i w stałej walucie): -7,7 % do 124,0 mln euro (rok poprzedni 134,3 mln euro)
  • Podstawowy poziom EBITA (w tym jednorazowe zyski z poprzedniego roku): -21,4 % do 135,4 mln euro (rok poprzedni 172,3 mln euro)
  • Średni dochód na łóżko: 72 euro (rok poprzedni 69 euro)
  • Średnie obłożenie: 77 % (rok poprzedni 77 %)

    Segment rejsów wycieczkowych w analizowanym okresie wygenerował on znaczny wzrost bazowego EBITA oraz wzrost średnich stawek przy stałym poziomie obłożenia (Marella Cruises, Hapag-Lloyd Cruises) lub stałych średnich stawek na wysokim poziomie (TUI Cruises).

    Segment TUI Destination Experiences jest obszarem wzrostu i został strategicznie rozszerzony od 2018 r. poprzez szereg działań, w tym nabycie Musement. W analizowanym okresie segment ten znacznie się rozwinął po przejęciach. Liczba sprzedanych działań i wycieczek wzrosła prawie dwukrotnie do 2,4 mln w analizowanym okresie (+95%). Podstawowy wynik EBITA: +21,8 % do -10,4 mln euro (rok poprzedni -13,3 mln euro)

    Otoczenie rynkowe nadal stanowi wyzwanie dla tradycyjnych operatorów turystycznych. W okresie objętym przeglądem działalność Grupy na rynkach (operatorzy turystyczni) i w liniach lotniczych nadal charakteryzowała się bardzo trudnym otoczeniem rynkowym. W I półroczu 2019 r. wolumen klientów zmniejszył się o 2,4 %, a obroty spadły o 2,2 % do 5,41 mld euro (rok poprzedni - 5,53 mld euro). Podstawowy poziom EBITA: -32,3 % do -496,8 mln euro (w roku ubiegłym: -32,3 % do -496,8 mln euro).

    Perspektywa: TUI spodziewa się spadku liczby rezerwacji w stosunku do roku poprzedniego. Średnie ceny mogą wzrosnąć o 1%, prognoza skorygowanych zysków za cały rok 2019 powtórzona Rezerwacje na lato 2019 r. (stan na dzień 5 maja 2019 r.) spadły o 3 procent w porównaniu z rokiem poprzednim w stosunku do silnych danych porównawczych, podczas gdy średnie ceny nieznacznie wzrosły o jeden procent. Natomiast marże pozostają znacznie niższe niż w roku ubiegłym. W drugim półroczu Grupa spodziewa się znacznego wzrostu w segmencie Holiday Experiences. TUI podtrzymuje prognozę skorygowanych zysków za cały rok 2019 i oczekuje, że EBITA na poziomie około -17% w stosunku do ubiegłorocznego bazowego zysku EBITA w wysokości 1,177 mld euro, przy założeniu, że samoloty Boeing 737 MAX wznowią loty do połowy lipca 2019 r. (efekt jednorazowy 200 mln euro).

    Jeśli w maju nie będzie wystarczająco pewne, że lot 737 MAX zostanie wznowiony do połowy lipca, TUI będzie musiało w pełni przedłużyć obowiązywanie środków do końca sezonu letniego. W tym scenariuszu TUI spodziewa się, że EBITA w roku obrotowym 19 spadnie do minus 26% (efekt jednorazowy do 300 mln euro), podczas gdy w roku obrotowym 2018 wyniosła 1,177 mld euro.

    Najważniejsze dane finansowe TUI za pierwsze półrocze.

    Możesz także pobrać plik: turinfo_20190515_key_figures_h1_fy_19.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
tui wyniki finansowe turystyka tui group




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję