Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
Ile zarobiła Grupa TUI w pierwszym półroczu?
TUI oczekuje, że rok 2019 będzie kolejnym udanym rokiem. Przy wzroście obrotów o 1,7 % do 6,68 mld euro, wyniki na początku roku odpowiadały oczekiwaniom.
Strata EBITA typowa dla pierwszych dwóch kwartałów, z uwzględnieniem pewnych efektów jednorazowych, wyniosła w okresie sprawozdawczym -300,6 mln euro (rok poprzedni -169,7 mln euro). Wyniki te były zgodne z oczekiwaniami. Wyniki pierwszych sześciu miesięcy są jednostronnie napięte przez znaczące przesunięcia trendów w podróżach i miejscach przeznaczenia na cały rok 2019: nadwyżka podaży w Hiszpanii, w szczególności na Wyspach Kanaryjskich, a w konsekwencji niższe marże mają wpływ w pierwszej połowie pełnego roku 2019, podczas gdy pozytywny rozwój rezerwacji w Turcji i we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego będzie widoczny dopiero w drugiej połowie, ponieważ większość krajów w tym regionie to miejsca letnie.
Wynik za I półrocze 2019 r. odzwierciedla również dalsze efekty specjalne: Ponieważ Wielkanoc, która tradycyjnie generuje wysokie przychody z tytułu rezerwacji, miała miejsce w kwietniu tego roku, zostanie ona uwzględniona w wynikach za 3 kwartał (efekt czasu świąt wielkanocnych w wysokości 22 mln euro). Ponadto w I półroczu 2018 r. TUI wygenerowało i zgłosiło jednorazowe zyski ze sprzedaży kilku hoteli RIU (38 mln euro). Wynik obejmuje również początkowy wpływ gruntu 737 MAX, który rozpoczął się w marcu. W Markets & Airlines na wynik wpłynął również wpływ fali upałów z ostatniego lata w Europie Północnej
W okresie sprawozdawczym (od 1 października 2018 r. do 31 marca 2019 r.), Grupa TUI zwiększyła swoje obroty o 1,7 % do 6,68 mld euro (rok wcześniej 6,57 mld euro). Sezonowa strata w wysokości -300,6 mln euro bazowego zysku EBITA wzrosła rok do roku (rok wcześniej -169,7 mln euro).
Segment "Holiday Experiences with Hotels & Resorts, Cruises and Destination Experiences" nadal osiąga dobre wyniki operacyjne w analizowanym okresie. Wynik EBITA w Holiday Experiences, wynoszący 220,0 mln euro w stałej walucie, był niższy niż w roku poprzednim (252,7 mln euro). Jednakże wynik ubiegłoroczny zawierał jednorazowe zyski ze sprzedaży hoteli w wysokości 38 mln euro. Uwzględniając efekty kursowe, bazowy wynik EBITA w Holiday Experiences wyniósł 231,4 mln euro.
Segment Markets & Airlines odnotował wzrost sezonowej straty w pierwszym półroczu, typowej dla branży turystycznej na poziomie -496,8 mln euro.
W I półroczu bazowy wynik EBITA w segmencie Hotels & Resorts spadł o 7,7 % w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego i przy założeniu niezmiennej waluty. Uwzględniając zysk ze sprzedaży trzech hoteli RIU w wysokości 38 mln euro w poprzednim okresie sprawozdawczym, bazowy wynik EBITA w segmencie Hotels & Resorts zmniejszył się o 21,4 % w porównaniu z rokiem poprzednim. Zmiana popytu z zachodniośródziemnomorskiego na wschodniośródziemnomorski skutkuje niższymi marżami w Hiszpanii. Jednocześnie pozytywne efekty we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, na przykład w Turcji, będą widoczne dopiero w drugiej połowie roku obrotowego. Jednak hotele i ośrodki wypoczynkowe osiągnęły poprawę średnich stawek i utrzymały średnie obłożenie hoteli na niezmiennie wysokim poziomie w badanym okresie. Od czasu połączenia TUI AG i TUI Travel pod koniec 2014 r. otwarto łącznie 58 nowych hoteli.
- Podstawowy wynik EBITA (według danych porównywalnych i w stałej walucie): -7,7 % do 124,0 mln euro (rok poprzedni 134,3 mln euro)
- Podstawowy poziom EBITA (w tym jednorazowe zyski z poprzedniego roku): -21,4 % do 135,4 mln euro (rok poprzedni 172,3 mln euro)
- Średni dochód na łóżko: 72 euro (rok poprzedni 69 euro)
- Średnie obłożenie: 77 % (rok poprzedni 77 %)
Segment rejsów wycieczkowych w analizowanym okresie wygenerował on znaczny wzrost bazowego EBITA oraz wzrost średnich stawek przy stałym poziomie obłożenia (Marella Cruises, Hapag-Lloyd Cruises) lub stałych średnich stawek na wysokim poziomie (TUI Cruises).
Segment TUI Destination Experiences jest obszarem wzrostu i został strategicznie rozszerzony od 2018 r. poprzez szereg działań, w tym nabycie Musement. W analizowanym okresie segment ten znacznie się rozwinął po przejęciach. Liczba sprzedanych działań i wycieczek wzrosła prawie dwukrotnie do 2,4 mln w analizowanym okresie (+95%). Podstawowy wynik EBITA: +21,8 % do -10,4 mln euro (rok poprzedni -13,3 mln euro)
Otoczenie rynkowe nadal stanowi wyzwanie dla tradycyjnych operatorów turystycznych. W okresie objętym przeglądem działalność Grupy na rynkach (operatorzy turystyczni) i w liniach lotniczych nadal charakteryzowała się bardzo trudnym otoczeniem rynkowym. W I półroczu 2019 r. wolumen klientów zmniejszył się o 2,4 %, a obroty spadły o 2,2 % do 5,41 mld euro (rok poprzedni - 5,53 mld euro). Podstawowy poziom EBITA: -32,3 % do -496,8 mln euro (w roku ubiegłym: -32,3 % do -496,8 mln euro).
Perspektywa: TUI spodziewa się spadku liczby rezerwacji w stosunku do roku poprzedniego. Średnie ceny mogą wzrosnąć o 1%, prognoza skorygowanych zysków za cały rok 2019 powtórzona Rezerwacje na lato 2019 r. (stan na dzień 5 maja 2019 r.) spadły o 3 procent w porównaniu z rokiem poprzednim w stosunku do silnych danych porównawczych, podczas gdy średnie ceny nieznacznie wzrosły o jeden procent. Natomiast marże pozostają znacznie niższe niż w roku ubiegłym. W drugim półroczu Grupa spodziewa się znacznego wzrostu w segmencie Holiday Experiences. TUI podtrzymuje prognozę skorygowanych zysków za cały rok 2019 i oczekuje, że EBITA na poziomie około -17% w stosunku do ubiegłorocznego bazowego zysku EBITA w wysokości 1,177 mld euro, przy założeniu, że samoloty Boeing 737 MAX wznowią loty do połowy lipca 2019 r. (efekt jednorazowy 200 mln euro).
Jeśli w maju nie będzie wystarczająco pewne, że lot 737 MAX zostanie wznowiony do połowy lipca, TUI będzie musiało w pełni przedłużyć obowiązywanie środków do końca sezonu letniego. W tym scenariuszu TUI spodziewa się, że EBITA w roku obrotowym 19 spadnie do minus 26% (efekt jednorazowy do 300 mln euro), podczas gdy w roku obrotowym 2018 wyniosła 1,177 mld euro.
Najważniejsze dane finansowe TUI za pierwsze półrocze.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190515_key_figures_h1_fy_19.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Duży wzrost ilości wyjazdów
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Dział badania rynku i analizy:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Starsze aktualności:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Zmiana prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Kontrolerzy: to krok w dobrą stronę
Komisja Europejska zatwierdza pomoc dla Air Berlin
Komisja Europejska chce zniesienia ograniczeń podróży po UE
KE wszczyna dochodzenie w sprawie pomocy dla Lufthansy
Turystyka weekendowa będzie rosła
Hotel Astor z nowym dzierżawcą, spółka chce sfinalizować zakup
wirtualny kurs wychowawcy kolonijnego
Parlament Europejski poparł wzmocnienie praw pasażerów kolei
Więcej dzieci na zagranicznych wakacjach?
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także popularniejsza
Zbigniew Gryglas w zarządzie Polskiego Holdingu Hotelowego
Specustawa odrzańska zagrożeniem dla rzek?
PPL: Polskie lotniska poradziły sobie pomimo awarii systemów Microsoftu
Do jutra trwają zapisy do Weekendu za pół ceny
Lotnisko w Radomiu będzie miało nowy terminal
Kraków współtworzy nowy model odpowiedzialnej turystyki
Możesz się dołączyć do prośby o sprostowanie słów ministra Szumowskiego
