Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
Zobacz także
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony lot
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem UE
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do bezpieczeństwa
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju UE?
Decyzja Trybunału Sprawiedliwości wzbudzi sprzeciw przewoźników?
11 lipca br. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) po raz kolejny wydał istotną decyzję w sprawie interpretacji europejskich praw pasażerów. Wyrok Trybunału w sprawie C-502/18 CS i in. przeciwko przewoźnikowi Czeske aerolinie oznacza, że ochrona przyznawana pasażerom w ramach prawa europejskiego obejmuje wszystkie loty, które opuszczają UE i są zaksięgowane pod tym samym numerem rezerwacji, nawet jeśli opóźnienie było spowodowane przez inną linię lotniczą.
Szerzej o wyroku pisaliśmy w artykule Kto powinien wypłacić odszkodowanie za opóźniony lot przy połączeniach code-share?
W AirHelp uważamy tę decyzję za realną zmianę zasad gry, mającą znaczący wpływ na prawa pasażerów linii lotniczych w całej Europie. Po raz pierwszy linia lotnicza może być odpowiedzialna za odszkodowanie wynikające z błędów innego przewoźnika. Patrząc z perspektywy pasażera sensowne wydaje się, że może on zażądać rekompensaty od linii lotniczej, która sprzedała mu bilet. Oczekujemy jednak, że wielu przewoźników sprzeciwi się tej decyzji, tak jak to zwykle bywa w przypadkach wzmocnienia praw ich klientów - mówi Christian Nielsen, Chief Legal Officer (CLO) w AirHelp.
W ostatnich latach TSUE kilkukrotnie wyjaśnił i wzmocnił prawa pasażerów w odniesieniu do problemów z połączeniami lotniczymi. W orzeczeniu wydanym w ubiegłym roku w sprawie C-537/17, Wegener przeciwko Royal Air Maroc, sąd stwierdził, że "Prawo do odszkodowania za długie opóźnienia lotów dotyczy rejsów łączonych lecących do państw trzecich z międzylądowaniami poza UE".
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Problemy po upadku niemieckiego
Dodatkowe środki na Podróże z klasą rozeszły się w 4
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw
Branża noclegowa niegotowa na Lex
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Dział dla turystów:
Miękkie lądowanie byłego prezesa Kraków
KLM przetestuje loty z napędem
Bydgoski hotel wchodzi pod skrzydła Qubus
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Lista światowego dziedzictwa UNESCO rozszerzona o nowe wpisy
Pociągi Leo Express dopuszczone do eksploatacji
Grecja zacznie wymagać testów PCR od Polaków
Kraków Airport dofinansuje nową linię autobusową na lotnisko
Kontrowersyjna akcja na dworcach kolejowych
Polskie hotele nominowane do World Travel Awards 2017
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii TAROM
Branża turystyczna: zamykanie granic nie rozwiąże problemu
Neapolitańska pizza niematerialnym dziedzictwem ludzkości
POT: Wzrasta liczba przyjazdów do Polski
Strajki sparaliżują transport w Polsce?
Wrocławskie Międzynarodowe Targi Turystyki powracają
Lufthansa: do końca roku darmowe zmiany w rezerwacjach
Bilety na Igrzyska Olimpijskie Londyn 2012 już w sprzedaży!
RODOS Z ECCO HOLIDAY, SUPER WCZASY, HOTEL IRENE PALACE 4*