TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czy długi weekend miał wpływ na sprzedaż w biurach?

Połowa czerwca to czas gdy sezon turystyczny wchodzi na coraz wyższe obroty. Jaki wpływ ma to na sprzedaż w biurach?


Według danych z raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, sporządzonego na podstawie danych z systemu rezerwacyjnego Merlin X, w 24 tygodniu roku (12-18 maja) biura zanotowały o ponad 4 proc. rezerwacji mniej niż, w analogicznym okresie roku wcześniejszego. Na wyniku mógł zaważyć fakt, że w minionym tygodniu mieliśmy wolne od pracy Święto Bożego Ciała (które w 2016 roku wypadło pod koniec maja), dla wielu osób był to także długi weekend. Mniejszym, niż przed rokiem cieszyły się zarówno imprezy lotnicze, jak i autokarowe.





Bułgaria wciąż pnie się do góry w rankingu najczęściej wybieranych krajów. Jest już tylko za plecami Grecji, która od długiego czasu wygodnie usadowiła się na pozycji lidera sprzedaży. W dalszym ciągu połowa kierunków z pierwszej dziesiątki sprzedaży to greckie miejscowości.





Poniższy wykres obrazuje ceny wyjazdów na przykładzie pięciu kierunków - Burgas, Antalyi, Heraklionu, Hurghady i Teneryfy. Wyraźnie widać, że ceny wyjazdów do większości z nich wzrastają. Uwagę zwraca zwłaszcza odbicie, jeszcze do niedawna mocno taniejącej Hurghady.





Z raportem PZOT można zapoznać się poniżej.

Możesz także pobrać plik: turinfo_20170621_booking_report_24_2017.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję