Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
IATA: rośnie popyt na loty, spadają wskaźniki wypełnienia miejsc
IATA: Silne wzrosty w klasach premium
ECTAA domaga się wprowadzenia ochrony na wypadek bankructwa linii lotniczych
W Polsce podróże są bezpieczne
Parlament Europejski poparł przepisy, które ułatwią zawieszanie prawa do podróży bezwizowych do UE
IATA: ożywienie podróży lotniczych przyspiesza
Ożywienie w podróżach lotniczych przyspiesza, przede wszystkim na półkuli północnej - wynika z danych
Całkowity ruch w maju 2022 roku (mierzony w wskaźnikiem RPK) wzrósł o 83,1% w porównaniu do maja 2021 roku, w dużej mierze dzięki silnemu ożywieniu w ruchu międzynarodowym. Globalny ruch jest obecnie na poziomie 68,7% poziomów sprzed kryzysu.
Ruch krajowy za maj 2022 r. wzrósł o 0,2% w porównaniu do okresu sprzed roku. Znaczna poprawa na wielu rynkach została zamaskowana w całościowych wynikach przez spadek o 73,2% rok do roku jeśli chodzi o loty krajowe w Chinach. Był on spowodowany ograniczeniami związanymi z COVID-19. Ruch krajowy w maju 2022 r. stanowił 76,7% ruchu w maju 2019 r.
Ruch międzynarodowy wzrósł o 325,8% w porównaniu z majem 2021 r. Złagodzenie ograniczeń w podróżowaniu w większości części Azji przyspieszyło ożywienie w ruchu międzynarodowym. Łączny wskaźnik RPK z maja 2022 r. osiągnął 64,1% poziomu z maja 2019 r.
Ożywienie w podróżach nadal nabiera tempa. Ludzie potrzebują podróżować, a rząd znoszą ograniczenia covidowe. Obłożenie na wielu trasach międzynarodowych - w tym w obrębie Europy, a także trasy Bliski Wschód-Ameryka Północna - już teraz przekracza poziomy sprzed COVID-19. Całkowite usunięcie wszystkich ograniczeń COVID-19 jest drogą do przodu, a Australia jest najnowszym krajem, który zrobił to w tym tygodniu. Głównym wyjątkiem w tym optymistycznym odbiciu podróży są Chiny, które odnotowały dramatyczny spadek liczby podróży krajowych o 73,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Polityka "zero-COVID" nie przystaje do reszty świata i widać to w dramatycznie powolnym odbiciu podróży w Chinach - powiedział Willie Walsh, dyrektor IATA.
Ruch przewoźników europejskich w maju wzrósł o 412,3% w porównaniu do maja 2021 r. Zdolność przewozowa wzrosła o 221,3%, a współczynnik wypełnienia miejsc wzrósł o 30,1 punktu procentowego do 80,6%. Wpływ wojny na Ukrainie pozostał ograniczony do obszarów bezpośrednio przez nią dotkniętych.
Linie lotnicze z Azji i Pacyfiku odnotowały wzrost ruchu w maju o 453,3% w porównaniu z majem 2021 r. To znacznie więcej niż 295,3% zysku rok do roku zarejestrowanego w kwietniu 2022 roku. Liczba dostępnych miejsc wzrosła o 118,8%, a współczynnik ich wypełnienia wzrósł o 43,6 punktu procentowego do 72,1%. Poprawa w regionie jest napędzana przez zmniejszone ograniczenia na większości rynków regionu, z wyjątkiem Chin.
Ruch przewoźników z Bliskiego Wschodu wzrósł w maju o 317,2% w porównaniu do maja 2021 r. Majowa zdolność przewozowa wzrosła o 115,7% w stosunku do okresu sprzed roku, a współczynnik wypełnienia miejsc wzrósł o 37,1 punktów procentowych do 76,8%. Stopniowe ponowne otwarcie rynków azjatyckich zwiększa ruch przez huby w Zatoce Perskiej.
Przewoźnicy z Ameryki Północnej odnotowali w maju wzrost ruchu o 203,4% w stosunku do okresu z 2021 roku. Zdolność przewozowa wzrosła o 101,1%, a współczynnik wypełnienia miejsc wzrósł o 27,1 punktów procentowych do 80,3%. Po zniesieniu większości ograniczeń dla podróżnych z tego regionu, turystyka i wysoka chęć podróżowania nadal sprzyjają międzynarodowemu ożywieniu.
Ruch przewoźników lotniczych z Ameryki Łacińskiej w maju wzrósł o 180,5% w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2021 roku. Majowa przepustowość wzrosła o 135,3%, a współczynnik obciążenia wzrósł o 13,5 punktu procentowego do 83,4%, co było najwyższym współczynnikiem obciążenia wśród regionów przez 20. miesiąc z rzędu. Niektóre trasy, w tym z Ameryki Środkowej do Europy i do Ameryki Północnej, przewyższają poziomy z 2019 r.
Afrykańskie linie lotnicze odnotowały 134,9% wzrost wskaźnika RPK w porównaniu z rokiem ubiegłym. Oferowanie w maju 2022 r. wzrosło o 78,5%, a współczynnik wypełnienia miejsc wzrósł o 16,4 punktu procentowego do 68,4%.
W miarę zbliżania się do szczytu sezonu letniego na półkuli północnej, w niektórych europejskich i północnoamerykańskich hubach pojawiają się napięcia w systemie. Nikt nie chce, aby pasażerowie cierpieli z powodu opóźnień lub odwołań. Ale pasażerowie mogą być pewni, że rozwiązania są pilnie wdrażane. Linie lotnicze, lotniska i rządy współpracują ze sobą, jednak znalezienie siły roboczej potrzebnej do zaspokojenia rosnącego popytu zajmie trochę czasu i będzie wymagało cierpliwości w tych kilku miejscach, gdzie wąskie gardła są najbardziej dotkliwe. W dłuższej perspektywie rządy muszą lepiej zrozumieć sposób funkcjonowania lotnictwa i ściślej współpracować z portami lotniczymi i liniami lotniczymi. Stworzywszy tak wiele niepewności poprzez gwałtowne zmiany w polityce COVID-19 i unikając większości możliwości wspólnej pracy w oparciu o globalne standardy, ich działania w niewielkim stopniu umożliwiły płynny wzrost aktywności. Nie do przyjęcia jest również fakt, że branża lotnicza stoi obecnie w obliczu potencjalnego zalewu karnych regulacji, ponieważ kilka rządów wypełnia swoje kalendarze regulacyjne po konferencji COVID-19. Lotnictwo osiąga najlepsze wyniki, gdy rządy i przemysł współpracują w celu uzgodnienia i wdrożenia globalnych standardów. Ten aksjomat jest tak samo prawdziwy po COVID-19, jak i w poprzednim stuleciu - powiedział Walsh.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Oficjalny start sezonu
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Dział transport:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
PLL LOT z nową trasą w 2026
W Polsce podróże są
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Sfinks podejmuje decyzję w sprawie wykupu sieci gastronomicznej
Co budziło największe zainteresowanie w turystyce w minionym roku?
Czy turysta może się ubiegać o zwrot za bilet równocześnie u przewoźnika i touroperatora?
Airbus A330 dopuszczony do najdłuższych tras
Cyfryzacja hoteli jedynym wyjściem?
Branża w ogólnie dobrym nastroju?
Rozporządzenie w sprawie cyfrowych certyfikatów COVID zaczyna obowiązywać
Sprzedaż "tygodni" w apartamencie w Hiszpanii
COVID-19: Polska przywraca ograniczenia w niektórych powiatach
HOTREC chce unijnego komisarza dla turystyki
Trwają pracę nad zmianami w zasadach szkolenia kierowców
WTTC: turystyka zbliża się do poziomów sprzed pandemii
Północna Izba Gospodarcza: Przedsiębiorcy czują gigantyczny chaos
