Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Zobacz także
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu biletu
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części usług?
Uderzenie pioruna stanowi nadzwyczajną okoliczność?
Wrocław trafi do przewodnika Michelin
Gault & Millau wraca do Polski
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na lot
TSUE zakwestionował nawiązujący do mafii znak towarowy restauracji
W 2006 r. hiszpańska firma La Honorable Hermandad (zastąpiona przez La Mafia Franchises) złożyła wniosek do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) o rejestrację znaku towarowego, między innymi w odniesieniu do usług gastronomicznych. Nazwa rejestrowanego znaku to "La Mafia se sienta a la mesa".
W 2015 r. Włochy złożyły do wniosek o unieważnienie tego znaku towarowego w odniesieniu do powołując się na sprzeczność z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. EUIPO uznał, że znak towarowy "La Mafia se sienta a la mesa" wyraźnie promuje organizację przestępczą znaną jako mafia, a ponadto, że znak ten jest wyrazem błahości i trywializuje element słowny "la mafia", a tym samym zniekształcając poważne konotacje tego słowa.
Ponieważ decyzja EUIPO nie usatysfakcjonowała La Mafia Franchises, wniosła ona skargę mającą na celu stwierdzenie nieważności tej decyzji przed sądem. W swoim wyroku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej oddalił skargę hiszpańskiej firmy i potwierdził decyzję EUIPO.
Sąd podkreślił, że element słowny "la mafia" jest elementem dominującym znaku hiszpańskiej firmy i jest znany na całym świecie jako odnoszący się do organizacji przestępczej, która ucieka się, m.in. do zastraszania, przemocy fizycznej i zabójstw, handlu narkotykami, bronią, czy prania brudnych pieniędzy. Według Trybunału Sprawiedliwości, te działania przestępcze naruszają wartości, na których opiera się UE, a w szczególności niepodzielne wartości poszanowania godności i wolności człowieka.
Sąd dodał, że słowo "la mafia" ma we Włoszech głęboko negatywne konotacje, z powodu poważnych krzywd wyrządzanych przez tę organizację przestępczą. Trybunał potwierdził zatem, że słowo "la mafia" w sposób oczywisty większości ludzi przywodzi na myśl nazwę organizacji przestępczej odpowiedzialnej za szczególnie poważne naruszenia porządku publicznego.
Sąd stwierdził ponadto, po pierwsze, że okoliczność, iż La Mafia Franchises zamierzała dokonać rejestracji znaku towarowego "La Mafia se sienta a la mesa" w nawiązaniu do serii filmów "Ojciec chrzestny", a nie celu zaszokowania czy przyciągnięcia rozgłosu, nie ma znaczenia dla negatywnego postrzegania znaku towarowego przez odbiorców.Zdaniem sądu, to czy nazwa nawiązuje do słynnego film, czy do prawdziwej organizacji przestępczej jest nieistotne przy ocenie, czy znak towarowy jest sprzeczny z porządkiem publicznym. Okoliczność, że istnieje wiele książek i filmów na temat mafii w żaden sposób nie zmienia percepcji szkody wyrządzonej przez tę organizację.
Wreszcie, Sąd zgodził się z twierdzeniem EUIPO i włoskich władz, że analiza związku elementu słownego "la mafia" ze zdaniem "se sienta a la mesa".
(co oznacza "zajmuje miejsce przy stole" w języku hiszpańskim), i czerwona róża może oznaczać tworzenie pozytywnych skojarzeń z działalnością mafijną i prowadzić do trywializowania postrzegania działalności przestępczej prowadzonej przez tę organizację.
Sąd doszedł do wniosku, że znak towarowy "La Mafia se sienta a la mesa" odnosi się do prawa karnego, buduje globalny pozytywny wizerunek tej organizacji i banalizuje poważne szkody, jakie organizacja ta wyrządza podstawowym wartościom UE.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Przedłużony ruch bezwizowy do Chin
Skutki pomocy dla TUI już są widoczne
Nowy samolot we flocie Enter Air
Eco Active Resort Pieniny dołącza do Polskich Hoteli Niezależnych
Koleje Dolnośląskie zakupiły wagony do przewozu rowerów
Enter Air na minusie za pierwsze półrocze
HOTREC włącza się do dyskusji o nierównościach płacowych
Wypadek polskiego autokaru w Austrii
Inpost wchodzi na turystyczne wyspy
XIX Ogólnopolskie Regaty Hotelarzy odbędą się w Mikołajkach
Drezno i Kraina Łaby przygotowują się do powrotu ruchu turystycznego
Prezes POT: Turystyka wciąż niedoceniana
Nowa atrakcja na zamku w Chęcinach
Polska głównym zagranicznym rynkiem źródłowym dla Drezna i Krainy Łaby
