Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Komisja Europejska przyjęła 4 wnioski mające zmodernizować system transportowy
Komisja przyjęła cztery wnioski, które zmodernizują system transportowy UE. Dzięki zwiększeniu łączności i przeniesieniu większej liczby pasażerów i ładunków na transport kolejowy i wodny śródlądowy, dzięki wspieraniu wprowadzania punktów ładowania, alternatywnej infrastruktury uzupełniania paliwa i nowych technologii cyfrowych, dzięki położeniu większego nacisku na zrównoważoną mobilność miejską oraz dzięki ułatwieniu wyboru różnych opcji transportowych w ramach efektywnego systemu transportu multimodalnego, wnioski te mają wprowadzić sektor transportu na drogę prowadzącą do zmniejszenia emisji o 90 proc.
Ekologiczna i cyfrowa transformacja Europy przyniesie duże zmiany w sposobach przemieszczania się. Przedstawione dziś propozycje kierują europejską mobilność na drogę ku zrównoważonej przyszłości: szybsze europejskie połączenia kolejowe, łatwe do znalezienia bilety i lepsze prawa pasażerów, wsparcie dla miast w celu zwiększenia i usprawnienia transportu publicznego oraz infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego, a także jak najlepsze wykorzystanie rozwiązań w zakresie inteligentnego i wydajnego prowadzenia pojazdów. - powiedział wiceprzewodniczący wykonawczy ds. europejskiego zielonego ładu, Frans Timmermans.
Proponujemy dziś wyższe standardy w ramach sieci TEN-T, pobudzenie rozwoju kolei dużych prędkości i włączenie multimodalności, a także nowy korytarz północ-południe w Europie Wschodniej. Dzięki naszej dyrektywie w sprawie inteligentnych systemów transportowych wprowadzamy technologie cyfrowe i wymianę danych. Chcemy, aby podróżowanie w UE stało się bardziej efektywne - i bezpieczniejsze - zarówno dla kierowców, pasażerów, jak i przedsiębiorstw. Miasta połączone infrastrukturą UE są naszymi potęgami gospodarczymi, ale muszą to być również miasta przyjazne dla środowiska - dla mieszkańców i osób dojeżdżających do pracy. Dlatego też zalecamy stworzenie specjalnych ram zrównoważonej mobilności miejskiej - aby ukierunkować szybsze przejście na bezpieczną, dostępną, sprzyjającą włączeniu społecznemu, inteligentną i bezemisyjną mobilność miejską. - dodała komisarz ds. transportu Adina Valean.
Inteligentna i zrównoważona TEN-T
TEN-T jest ogólnounijną siecią kolejową, śródlądowymi drogami wodnymi, szlakami żeglugi morskiej bliskiego zasięgu i drogami. Łączy ona 424 duże miasta z portami, lotniskami i terminalami kolejowymi. Po ukończeniu budowy TEN-T skróci czas podróży między tymi miastami. Na przykład pasażerowie będą mogli podróżować pociągiem z Kopenhagi do Hamburga w ciągu 2,5 godziny, zamiast 4,5 godziny, jak ma to miejsce obecnie.
Aby rozwiązać problem brakujących połączeń i zmodernizować całą sieć, przedstawiony wniosek:
- Wymaga, aby główne pasażerskie linie kolejowe TEN-T umożliwiały pociągom jazdę z prędkością 160 km/h lub szybciej do 2040 r., tworząc w ten sposób konkurencyjne połączenia kolejowe dużych prędkości w całej Unii. Kanały i rzeki muszą zapewniać dobre warunki żeglugi, niezakłócone na przykład poziomem wody, przez minimalną liczbę dni w roku.
- Wzywa do zwiększenia liczby terminali przeładunkowych, poprawy zdolności przeładunkowej w terminalach towarowych, skrócenia czasu oczekiwania na kolejowych przejściach granicznych, wydłużenia pociągów w celu przeniesienia większej ilości towarów na bardziej ekologiczne środki transportu oraz umożliwienia transportu ciężarówek pociągiem w całej sieci. Aby zagwarantować, że planowanie infrastruktury odpowiada rzeczywistym potrzebom operacyjnym, Komisja tworzy również dziewięć "europejskich korytarzy transportowych", które łączą transport kolejowy, drogowy i wodny.
- Wprowadza nowy pośredni termin 2040 r., aby przyspieszyć ukończenie głównych części sieci przed terminem 2050 r. Nowe szybkie połączenia kolejowe między innymi między Porto i Vigo oraz Budapesztem i Bukaresztem muszą zostać ukończone do 2040 r.
- Zobowiązanie wszystkich 424 dużych miast położonych wzdłuż sieci TEN-T do opracowania planów zrównoważonej mobilności miejskiej w celu promowania mobilności bezemisyjnej oraz zwiększenia i poprawy transportu publicznego i infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego.
Zwiększenie dalekobieżnego i transgranicznego ruchu kolejowego
Zdaniem Komisji Europejskiej, kolej pozostaje jednym z najbezpieczniejszych i najczystszych rodzajów transportu, dlatego też stanowi centralny element polityki mającej na celu zapewnienie bardziej zrównoważonej mobilności w UE. Wnioskowi dotyczącemu TEN-T towarzyszy plan działania w sprawie kolei dalekobieżnych i transgranicznych, który określa plan dalszych działań mających pomóc UE w osiągnięciu celu, jakim jest podwojenie ruchu szybkich kolei do 2030 r. i jego potrojenie do 2050 r.
Chociaż liczba osób podróżujących koleją wzrosła w ostatnich latach, jedynie 7 proc. kilometrów pokonanych koleją w latach 2001-2018 stanowiły podróże transgraniczne. Aby zachęcić więcej osób do rozważenia pociągu w podróżach zagranicznych, w planie działania określono konkretne działania mające na celu usunięcie barier w podróżach transgranicznych i długodystansowych oraz zwiększenie atrakcyjności podróży koleją dla pasażerów. Działania te obejmują:
- wniosek ustawodawczy w 2022 r. w celu pobudzenia przyjaznego dla użytkownika multimodalnego systemu sprzedaży biletów
- umożliwienie pasażerom znalezienia najlepszych biletów w najbardziej atrakcyjnej cenie oraz lepsze wspieranie pasażerów w przypadku zakłóceń w ruchu, a także zobowiązanie do zbadania możliwości zwolnienia biletów kolejowych z podatku VAT w całej UE
- uchylenie zbędnych krajowych przepisów technicznych i operacyjnych
- zapowiedź wniosków na 2022 r. dotyczących ustalania rozkładu jazdy i zarządzania zdolnością przewozową, które przyczynią się do szybszego i częstszego świadczenia transgranicznych usług kolejowych
- wytyczne dotyczące ustalania cen dostępu do infrastruktury w 2023 r., które ułatwią operatorom kolejowym dostęp do infrastruktury, zwiększając konkurencję i umożliwiając stosowanie bardziej atrakcyjnych cen biletów dla pasażerów.
Do 2030 r. Komisja będzie wspierać uruchomienie co najmniej 15 transgranicznych projektów pilotażowych w celu przetestowania podejścia przyjętego w planie działania, przed wejściem w życie nowych wymogów TEN-T.
Inteligentne usługi transportowe dla kierowców
Komisja proponuje aktualizację dyrektywy w sprawie inteligentnych systemów transportowych z 2010 r., dostosowując ją do pojawiających się nowych opcji mobilności drogowej, aplikacji mobilnościowych oraz mobilności połączonej i zautomatyzowanej. Wniosek będzie stymulował szybsze wdrażanie nowych, inteligentnych usług, proponując udostępnienie w formacie cyfrowym niektórych kluczowych danych dotyczących dróg, podróży i ruchu, takich jak ograniczenia prędkości, plany obiegu ruchu lub roboty drogowe, wzdłuż sieci TEN-T, a docelowo obejmując całą sieć drogową. Zapewni ona również udostępnienie kierowcom istotnych usług związanych z bezpieczeństwem wzdłuż sieci TEN-T. Wniosek ma uaktualnić dyrektywę zgodnie z nowymi priorytetami dotyczącymi lepszych usług multimodalnych i cyfrowych.
Bardziej ekologiczna, czystsza i łatwiejsza mobilność w mieście
Ostatni z wniosków dotyczy niektórych wyzwań związanych z mobilnością, które wynikają z tej intensywnej działalności gospodarczej - korków, emisji, hałasu. Ramy mobilności miejskiej określają europejskie wytyczne dotyczące sposobów, w jakie miasta mogą ograniczyć emisje i poprawić mobilność, w tym poprzez plany zrównoważonej mobilności miejskiej. Główny nacisk zostanie położony na transport publiczny, ruch pieszy i rowerowy. We wniosku priorytetowo potraktowano również bezemisyjne rozwiązania w zakresie flot miejskich, w tym taksówek, dostawy na ostatnim odcinku trasy w miastach oraz budowę i modernizację węzłów multimodalnych, a także nowe rozwiązania i usługi cyfrowe.
Złożony przez Komisję Europejską wniosek określa możliwości finansowania dla władz lokalnych i regionalnych w celu realizacji tych priorytetów. W 2022 r. Komisja przedstawi wniosek dotyczący zalecenia dla państw członkowskich UE w sprawie opracowania krajowych planów, aby pomóc miastom w opracowaniu ich planów mobilności.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Powstaje nowa organizacja turystyczna
14 miast chce ucywilizowania krótkoterminowego wynajmu mieszkań
Jak Polacy finansują swoje wyjazdy turystyczne?
Organizatorka strajku w LOT żegna się z załogą
W pierwszej połowie roku Polskę odwiedziło więcej turystów
Islandzki upadły przewoźnik wznawia działalność
Początek roku łaskawy dla biur podróży
Malezja wprowadzi podatek turystyczny
Cisza nocna na Lotnisku Chopina
Rośnie sprzedaż Tunezji i Egiptu
Enter Air podpisuje nową umowę z TUI Poland
Północna Izba Gospodarcza: Przedsiębiorcy nie przetrzymają drugiego lockdownu