Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Turystyka głównym filarem ecommerce
Łączna wartość wydatków online na usługi z branży turystycznej we Włoszech, Niemczech oraz krajach skandynawskich wyniosła w 2022 ponad 175 miliardów euro.
Wydatki konsumentów na podróże wzrosły w 2022 roku o 52%, wynika z najnowszego raportu na temat eCommerce przeprowadzonego przez Grupę Nexi, jedną z największych europejskich firm z branży płatności elektronicznych. Wydatki na bilety, rezerwacje hotelowe oraz wycieczki w 2022 r. wyniosły łącznie ponad 175 miliardów euro. 52 miliardy euro Europejczycy przeznaczyli na hotele, prawie 45 miliardów euro na loty, natomiast 33 miliardy euro na wycieczki czarterowe i objazdowe.
Sektor turystyczny odpowiadał za 32% wszystkich zakupów online na wszystkich analizowanych przez Nexi rynkach (Austria, Dania, Finlandia, Niemcy, Włochy, Norwegia, Szwecja oraz Szwajcaria). Prym wiedli Włosi i Niemcy, którzy 70% swoich internetowych wydatków przeznaczyli na podróże, wycieczki i bilety. Jednak to Austria i Finlandia biły rekordy, ponieważ w tych krajach Grupa Nexi odnotowała największy wzrost wydatków na usługi turystyczne w stosunku do 2021 roku - ponad 110%.
Badanie, w którym wzięło udział ponad 10 tys. konsumentów, wykazało również, że ponad dwie trzecie z nich preferuje rezerwacje w lokalnych internetowych serwisach rezerwacyjnych niż na zagranicznych platformach. Rezerwujący jako główny powód podali chęć wspierania krajowego sektora turystycznego (47%), natomiast 29% stwierdziło, iż robi to z przyzwyczajenia. Jeden na pięciu rezerwujących (19%) podkreśla, że świadomie nie nie wspiera międzynarodowych serwisów rezerwacyjnych.
Całościowe wydatki na na zakupu online wzrosły o 11% w 2022 r., przy czym największy w nich udział dobra fizyczne 49%, rezerwacje 32%, a usługi 19%.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Silny tegoroczny popyt przyczyną wzrostu cen wycieczek
Kiwi.com przygląda się turystom przyjeżdżającym do Polski
TravelCamp po raz pierwszy w Zakopanem
Egipt w ostatniej chwili usunięty z listy krajów z których będzie można przylecieć bez kwarantanny
Rynek podróży służbowych rośnie
Czy turystyka cieszyła się powodzeniem w Black Week?
Teneryfa: nie chcemy (tylu) turystów
Starbucks wycofuje się z Rosji
Lufthansa z najlepszymi wynikami w historii
Prezydent podpisał ustawę wprowadzającą Tarczę 6.0
Wirtualny Poznań za pół ceny dotarł do ponad 100 tysięcy osób