TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Przyzwyczajenia młodszych podróżnych pozwolą zmniejszyć sezonowość w turystyce?

W związku z tym, że w 2021 roku liczba turystów w wieku 25-34 lata wyniosła dwa miliardy, co jest drugim co do wielkości wskaźnikiem po przedziale wiekowym 35-49 lat, firmy turystyczne powinny kierować swoją ofertę do millenialsów i generacji Z - wynika z badań firmy analitycznej Global Data.


Analitycy zauważają, że istotnym czynnikiem, który przyczynia się do tak dużej liczby turystów w przedziale wiekowym 25-34 lata, jest możliwość podróżowania poza szczytem sezonu. Wielu młodych podróżników z pokolenia millenialsów i generacji Z nie ma dzieci ani większych obowiązków zawodowych i finansowych.

Ceny lotów i zakwaterowania są najtańsze w okresie niskiego popytu, dlatego wielu młodych podróżników, na przykład w Europie, często wyjeżdża na wakacje za granicę w marcu lub listopadzie. Jeśli niskokosztowi przewoźnicy i dostawcy tanich noclegów zaoferują najniższe ceny, będą mogli oni nawet podróżować więcej niż jeden raz, w okresie poza szczytem w ciągu tego samego roku. - uważa Ralph Hollister, analityk ds. podróży i turystyki w GlobalData.

Wyjazdy poza szczytem mogą również oferować wyższy poziom autentyczności i personalizacji. Według badania konsumenckiego przeprowadzonego przez GlobalData w 2021 r., 27% osób z pokolenia Z i 26% osób z pokolenia millenialsów stwierdziło, że "zawsze" jest pod wpływem tego, jak dobrze produkt lub usługa są dostosowane do ich potrzeb i osobowości. Były to dwa najwyższe odsetki w porównaniu z pozostałymi grupami wiekowymi, które odpowiedziały na to pytanie.

W miesiącach szczytu turystycznego w znanych miejscowościach, liczba turystów często przewyższa liczbę mieszkańców, a wiele kurortów jest przepełnionych. W miesiącach poza szczytem, ze względu na mniejszy tłok, turyści mają większe szanse na nawiązanie znaczących interakcji z mieszkańcami oraz poznanie atrakcji kulturalnych i przyrodniczych w bardziej kameralny sposób. Pozwala to na lepsze ogólne doświadczenia i bardziej pozytywne postrzeganie danego miejsca. W miarę jak destynacje i biura podróży będą wychodzić z pandemii, młodsi turyści, którzy mogą łatwiej podróżować w miesiącach poza szczytem, powinni być zachęcani do korzystania z tanich i autentycznych doświadczeń. Pozwoli to zmniejszyć wpływ sezonowości i zwiększyć przychody. - dodaje Hollister.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
podróże turystyka millenialsi pokolenie z global data





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję