TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Ile zarobił Enter Air?

Linie lotnicze Enter Air poinformowały o swoich wynikach finansowych. Ile zarobił czarterowy przewoźnik?


Przychody Enter Air w 2017 r. wzrosły o 17,8% do 954,9 mln zł z 810,4 mln zł w 2016 r. Zysk operacyjny wzrósł o 3,5% do 63,6 mln zł, a zysk netto wyniósł 58,4 mln zł i był wyższy o 26,5% niż rok wcześniej.

Zgodnie z naszymi oczekiwaniami 2017 r. był rekordowy dla Enter Air zarówno pod względem liczby przewiezionych pasażerów, jak również wyników finansowych. Stabilnie rośniemy realizując niezmiennie od lat tę samą filozofię - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. Przed nami kolejny bardzo pracowity sezon, kontrakty zawarte z trzema największymi biurami podróży w Polsce jakie będziemy realizować zakładają dalszy wzrost przewozów, na trwale rosnącym rynku turystycznym. Pozytywnie na koszty Spółki w kolejnych latach wpłyną też oszczędne Boeingi 737-8 MAX. Pierwsze dwa samoloty tego typu dołączą do floty pod koniec 2018 r. a zamówionych mamy łącznie sześć takich maszyn - dodaje.

W ramach programu handlowego zrealizowanego w 2017 r. Enter Air wykonał 6 531 mln fotelokilometrów, czyli 14,1% więcej niż rok wcześniej. W ubiegłym roku Enter Air przewiózł ponad 2 mln pasażerów z czego 1,5 mln w Polsce, co dało spółce ponad 33% udziału w rynku. Przychody w 2017 r. wzrosły o 17,8% do 954,9 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 63,6 mln zł, o 3,5% więcej niż przed rokiem, a zysk netto wzrósł o 26,5% do 58,4 mln zł. Marża operacyjna, ze względu na mechanizm dopłaty paliwowej (analogiczny wzrost zarówno po stronie przychodów jak i kosztów) obniżyła się.

Zadłużenie netto przewoźnika wynosi 303,1 mln zł, a wskaźnik dług netto do EBITDA 3,4x. Zdecydowana większość zadłużenia to długoterminowy leasing finansowy na pięć samolotów Boeing 737-800.

W 2017 r. Enter Air zakończył proces wymiany floty na samoloty nowszej generacji w ramach którego osiem samolotów Boeing 737-400 zostało wymienionych na maszyny nowszej generacji typu 737-800. W szczycie nadchodzącego sezonu letniego połączenia będą realizowane przez 20 samolotów w tym dwa Airbusy A320 wypożyczone od innego przewoźnika. W październiku i grudniu 2018 r. do floty dołączą pierwsze dwa samoloty Boeing 737-8 MAX. Nowe maszyny pozwolą na oszczędności operacyjne, a dłuższy zasięg od obecnie wykorzystywanych maszyn, umożliwi bezpośrednie połączenia m.in. na Wyspy Zielonego Przylądka. Enter Air zamówił łącznie sześć Boeingów 737-8 MAX.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
linie lotnicze przewoźnik lotniczy enter air zysk netto wyniki finansowe




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję