Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
eSky.pl sprawdza podróżnicze preferencje Polaków
Serwis turystyczny eSky podsumował rok 2017 pod kątem preferencji podróżnych Polaków.
Z zebranych danych wynika, że coraz więcej osób samodzielnie organizuje swoją podróż i decyduje się na zakup biletu lotniczego, rezerwację hotelu oraz wynajem samochodu we własnym zakresie. Według serwisu o 46% wzrosła liczba dokonanych rezerwacji biletów lotniczych, a hoteli aż o 107% względem roku 2016. Z raportu eSky wynika także, że spadają ceny biletów lotniczych. Średni koszt zakupu 2 biletów lotniczych wynosił w 2017 roku 1053,95 złotych, w porównaniu do 1144,99 złotych w 2016 roku. Jak podkreślają eksperci eSky, Polacy mają również coraz wyższą świadomość dotyczącą konieczności posiadania polis ubezpieczeniowych, których w 2017 roku kupiliśmy blisko 115 tysięcy, średnio wydając na nie 55 złotych.
Polacy podróżują coraz częściej i chętniej organizują podróż - zarówno związaną z urlopem i wypoczynkiem, jak i pracą zawodową - we własnym zakresie. Sprzyjają temu spadające ceny biletów lotniczych oraz rozwój siatki połączeń tanich przewoźników. Z danych serwisu eSky wynika, że najchętniej kupujemy bilety lotnicze linii Ryanair, Wizz Air, LOT, Lufthansy oraz easyJet.
Wśród najchętniej wybieranych kierunków są przede wszystkim europejskie stolice i największe miasta, znane z walorów turystycznych, ale także będące kierunkiem wyjazdów zarobkowych i służbowych. Na pierwszym miejscu wszystkich wybieranych destynacji jest Londyn, do którego podróżował co 10 użytkownik serwisu eSky, następnie Rzym (5,26% ogółu podróżujących), Barcelona (4,27%), Paryż (2,81%), Mediolan (2,32%), Lizbona (1,98%), Ateny (1,69%). Wybierając się do tych miast podróżni rezerwowali zarówno lot w obie strony, jak i nocleg. Średni czas pobytu w hotelu zarezerwowanym w serwisie eSky wynosił 2 dni.
Tanie linie lotnicze nadal stoją na czele przewoźników najchętniej wybieranych przez Polaków, dla których najważniejszym czynnikiem determinującym wybór jest cena biletu. Nawet ubiegłoroczne problemy Ryanair i konieczność odwołania setek połączeń nie zmieniły stosunku podróżnych do tego przewoźnika, który cieszy się największą popularnością wśród użytkowników serwisu eSky. Na podstawie danych z naszego serwisu widać także, że Polacy chętnie wybierają tzw. city-breaks czyli krótkie, często weekendowe wyprawy do europejskich miast - komentuje Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager Poland z eSky Group.
Kiedy podróżujemy? Oprócz tradycyjnie wyjazdowych okresów wakacji tj. lipca i sierpnia, a także chętnie wykorzystywanych na wypoczynek długich weekendów (w tym Majówki i Bożego Ciała), najwyższą intensywność podróży eksperci eSky odnotowali w okresie przedświątecznym i świątecznym tj. od 11 d 31 grudnia.
Wyjeżdżamy chętnie także pod koniec czerwca i września - czyli tuż po tzw. "wysokim sezonie" - gdy kurorty nie są już tak przepełnione, ceny hoteli spadają a pogoda nadal dopisuje. Zwłaszcza cena hotelu jest istotną zmienną, ponieważ o ile średni koszt zakupu biletów lotniczych spadł, o tyle cena wynajęcia pokoju lub apartamentu wzrosła sprawiając, że podróżujący szukają na tym polu dodatkowych oszczędności. Z wyliczeń serwisu eSky wynika, że w 2016 roku byliśmy skłonni na hotel średnio wydać 912,18 złotych, podczas gdy w 2017 roku już tylko 697,85 złotych skracając jednocześnie czas podróży z 6 do 5 dni. - dodaje Tomasz Kaczmarek.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jak podróżowali klienci eSky.pl?
[2018-02-01 09:43 89.25.186.*]
i dobrze :P odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
Jakie zadania czekają CPK w nowym roku?
Wyjazdy na Maltę i Riwierę Turecką tańsze niż tydzień temu
Polski segment hotelowy rozwija się
LOT z nowymi kierunkami czarterowymi w sezonie zimowym
IGHP: w listopadzie połowa hoteli miała mniej jak 40 proc. obłożenia
Kolejna odsłona sporu o hotel w Zakopanem
CAD operatorem nowego kompleksu hotelowego
Pomimo epidemii, Polacy nie chcą rezygnować z urlopów
ECTAA: poprawka do dyrektywy turystycznej lepsza, ale wątpliwości nadal są
IGHP: hotelarze potrzebują spójnych przepisów i działalności w pełnym zakresie
Nagrodzono najlepsze miejsca dla szkolnych turystów
