TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wyciekły dane klientów hoteli Sheraton i innych

Gigantyczny wyciek danych, który obejmuje dane z ostatnich czterech lat może narazić sieć hotelową na ogromne straty. Skopiowano bowiem bazę klientów sieci hoteli Starwood z zapisami od 2014 roku.


Skopiowana baza obejmuje ok. 500 milionów gości, z czego ok. 327 milionów to już konkretne rekordy osobowe mogące zawierać:
- imię i nazwisko,
- adres,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- numer paszportu,
- informacje o koncie,
- datę urodzenia,
- płeć,
- informacje o zameldowaniu i wymeldowaniu,
- dane kart kredytowych - zaszyfrowane, jednak nie wiadomo, czy wykradziono także klucze.

Zagrożeni wyciekiem danych są wszyscy goście hoteli sieci Starwood, którzy przed 10 września 2018 dokonali rezerwacji. Problem dotyczy marek hoteli:

  • Sheraton,
  • Four Points by Sheraton,
  • St. Regis,
  • The Luxury Collection,
  • Le Meridien,
  • W Hotels,
  • Westin,
  • aloft,
  • Element.


Sieć Mariott, która od 2016 jest właścicielem Starwood Hotel and Resorts zapewnia o swojej pomocy dla gości, uruchamia akcję informacyjną oraz specjalną stronę answers.kroll.com na której klienci sieci mogą uzyskać informacje i zgłosić ewentualne problemy i naruszenia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję