Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Kulinaria zaczynają odgrywać coraz większą rolę w promocji turystycznej
W miarę jak ożywienie w branży turystycznej zaczyna nabierać tempa, wiele organizacji turystycznych stara się wyróżnić na tle konkurencyjnych destynacji, koncentrując się na swojej kuchni, bardziej niż na tradycyjnych hot spotach, miastach czy lokalizacjach nadmorskich - zauważa firma analityczna GlobalData.
Według bazy danych GlobalData Ads Database, organizacje zarządzające marketingiem destynacji (DMO) w Turcji, Indonezji, czy na Malcie skupiły się na swojej narodowej kuchni, aby przyciągnąć nowych turystów. Kampanie marketingowe obejmowały zdjęcia i krótkie filmy wideo przedstawiające tradycyjne metody gotowania, co miało zwiększyć atrakcyjność. Rozwój tych kampanii marketingowych wydaje się być odpowiedzią na rosnący popyt na międzynarodową kuchnię i doświadczenia kulinarne, a DMO wykorzystują ten fakt do uzyskania przewagi nad konkurencyjnymi destynacjami.
Wydaje się, że DMO reagują na zmianę sentymentu podróżnych do gastronomii. Rozwój tego trendu został wywołany przez pandemię, która przyczyniła się do poszukiwania nowych smaków przez wielu turystów, pomimo okresowego zamykania restauracji w latach 2020 i 2021. Wiele restauracji musiało dostosować się do ograniczeń związanych z pandemią, aby przetrwać, więc zaczęły sprzedawać posiłki za pośrednictwem usług dostarczania żywności, takich jak Just Eat, Deliveroo i Uber Eats. Usługi te sprawiły, że kuchnie międzynarodowe stały się bardziej dostępne dla konsumentów niż kiedykolwiek wcześniej dzięki ofercie usług bezdotykowych, intuicyjnym aplikacjom na smartfony i wydajnym systemom płatności mobilnych. W rezultacie globalna świadomość alternatywnych kuchni międzynarodowych znacznie wzrosła, co umożliwiło organizacjom turystycznym wykorzystanie tego faktu w atrakcyjnych kampaniach marketingowych, aby przyciągnąć potencjalnych turystów. - uważa Craig Bradley, Associate Travel & Tourism Analyst w GlobalData.
Według raportu GlobalData Food Insights & Trends z 2021 roku, rynek dostaw żywności będzie rósł w tempie 7% rocznie (CAGR) w latach 2021-2025. W rezultacie miliony osób będą nadal próbować nowych kuchni i smaków w swoich lokalnych restauracjach.
Według GlobalData Q4 2021 Global Consumer Survey, 47% respondentów stwierdziło, że uważa szerszą dostępność kuchni za najbardziej atrakcyjny powód do spożywania żywności i napojów poza domem, co podkreśla apetyt na doświadczanie nowych smaków. Można założyć, że te same odczucia dotyczą turystów w danym miejscu. Wielu z nich będzie entuzjastycznie nastawionych do poznawania lokalnej kultury i zwyczajów, w tym jedzenia i picia.
W odpowiedzi na ten rozwój gustów konsumentów, organizacje turystyczne dostrzegły możliwość wykorzystania kuchni regionalnej do stworzenia oryginalnych kampanii marketingowych, które mogą przekazać lokalną kulturę w ramach doświadczenia turystycznego. Będzie to szczególnie atrakcyjne dla turystów niszowych i milenialsów, którzy zazwyczaj poszukują bardziej unikalnych doświadczeń. Należy jednak zauważyć, że łączenie marketingu destynacji z doświadczeniami gastronomicznymi nie jest niczym nowym. Mimo to, ten rodzaj strategii promocyjnej będzie prawdopodobnie zyskiwał na znaczeniu dla DMO, ze względu na coraz większe otwarcie konsumentów na doświadczenia kulinarne. Pokazują to przykłady Malty, Indonezji i Turcji. - podsumowuje Bradley.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Ostatni tydzień roku w biurach podróży
Rosną ceny wycieczek na popularnych kierunkach
Komitet Ochrony Konsumentów przyjął stanowisko w sprawie nowelizacji dyrektywy turystycznej
Rozpoczęła się sprzedaż lata 2024
Kilkadziesiąt pociągów opóźnionych przez awarię na dworcu Kraków Główny
Sąd UE: Decyzja o pomocy dla Condora nieważna
Jakie hotele będą powstawać w Polsce?
Inicjatywa Gdańskiej Organizacji Turystycznej powalczy o prestiżowe wyróżnienie
Komisja Europejska wydała wytyczne dot. praw pasażerów
TUI Group zawiesza większość działalności
Greccy hotelarze apelują o ułatwienia dla przyjeżdżających transportem drogowym
Kędzierzyn-Koźle wprowadza nową aplikacje dla turystów
Kwarantanna w gwiazdkowych hotelach
Na czym powinien opierać się rozwój turystyki?
MSiT rozpoczęło prace nad uporządkowaniem systemu szlaków turystycznych
Lockdown rozszerzony o Pomorskie, Mazowieckie i Lubuskie
Są ofiary pożaru hotelu w Indiach
