Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilota Wiedeń i Morawski Kras 12/14...
- ZAKOPANE Specjalista ds. Turystyki
- Jaskinia Raj
- Poszukujemy pilota - Gdańsk 07.06
- Pilot wycieczki poszukiwany
- Kierownik Żywienia - Mrzeżyno - Praca:...
- rezydent 2023
- Specjalista (-ka) ds. Sprzedaży ŁOMŻA
- DOŚWIADCZONY doradca do biura w Chorzowie.
- PRACA W TURCJI- pilot/przewodnik

Prezesi lotnisk chcą uproszczenia procedur wjazdowych
Prezesi polskich lotnisk apelują o uproszczenie procedur wyjazdowych.
Poniżej publikujemy stanowisko prezesów polskich portów lotniczych, w którym domagają się oni uproszczenia procedur wyjazdowych.
Polskie lotniska, podobnie jak porty lotnicze na całym świecie, od wielu tygodni zmagają się z poważnymi problemami związanymi z okresowymi brakami przepustowości przylotowej. Jest to związane ze zmianami regulacji prawnych dotyczących procedur sanitarnych na przylotach pasażerów do Polski, jak również, koniecznością przestrzegania reżimu sanitarnego związanego z przeciwdziałaniem COVID-19.
Pragniemy zwrócić uwagę, że nigdzie na świecie infrastruktura lotnisk nie jest przystosowana do obsługi pasażerów w tempie, które narzucają obecne wymogi wynikające z procedur kontroli sanitarnej na granicy. Także w Polsce.
Konieczność wpisywania pasażerów na kwarantannę do systemu EWP (Ewidencja Wjazdu do Polski) w momencie kontroli granicznej po przylocie spoza Schengen, sprawiła, że czas obsługi pasażera wydłużył się sześciokrotnie - z około 30 sekund do 2,5-3 minut. W przypadku kumulacji rejsów tworzą się długie kolejki do kontroli granicznej, a czas oczekiwania pasażerów do tej kontroli to obecnie, w szczycie sezonu wakacyjnego, nierzadko kilka godzin.
Tej sytuacji nie jest w stanie poprawić wykorzystanie przez porty lotnicze dodatkowych narzędzi - takich jak koordynacja rozkładów lotów. Przewoźnicy lotniczy opracowali siatkę połączeń na podstawie parametrów koordynacyjnych portów lotniczych, definiowanych przed rozpoczęciem sezonu lotów. Teraz, w obliczu wielu zmian, jest to instrument, który nie jest w stanie zaradzić problemom z brakiem przepustowości.
Pragniemy również zwrócić uwagę, że na wielu lotniskach infrastruktura terminalowa nie była projektowana do prowadzenia jakichkolwiek kontroli po przylocie z kierunków Schengen. Ponadto zauważamy, że Straż Graniczna boryka się z problemem niewystarczającą obsady wszystkich dostępnych stanowisk kontroli granicznej na przylotach oraz odlotach.
Bardzo prosimy i apelujemy o rozważenie zmiany procedur. Naszym zdaniem, spełnienie tych postulatów pozwoli utrzymać aktualne wymogi sanitarne, istotnie zaś wpłynie na zmniejszenie czasu kontroli wykonywanej na lotniskach bezpośrednio po przylocie pasażerów do kraju. Tym samym unikniemy wielogodzinnych kolejek, które same w sobie stanowią zagrożenie epidemiologiczne.
Wnioskujemy o:
Podpisali:
Stanisław Wojtera - Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze"
Tomasz Moraczewski - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Bydgoszczy
Tomasz Kloskowski - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Gdańsku
Artur Tomasik - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Katowicach-Pyrzowicach
Radosław Włoszek - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Krakowie-Balicach
Andrzej Hawryluk - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Lublinie
Anna Midera - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Łodzi
Tomasz Kądziołka - Prezes Zarządu Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury
Mariusz Wiatrowski - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Poznaniu
Adam Hamryszczak - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Rzeszowie-Jasionce
Maciej Dziadosz - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Szczecinie-Goleniowie
Leszek Chorzewski - Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Warszawie-Modlinie
Dariusz Kuś - Prezes Zarządu Portu Lotniczego we Wrocławiu
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Grupy izraelskiej młodzieży wrócą do
Ograniczenie działalności turystycznej w
Dział aktualności dnia:
Poradnik TFG może zaszkodzić
Rego-Bis: Pokażemy bogactwo
Ubezpieczenie do deszczu na wakacjach - to nie jest Prima
Starsze aktualności:
Polskie miasta wśród lokalizacji z największym przyrostem
Wyjazdy do Grecji tańsze niż przed
Linie lotnicze zwróciły pieniądze za pół miliona voucherów za loty odwołane z powodu
KLM anuluje część lotów i ogranicza sprzedaż biletów na europejskie
Parlament Europejski naciska na wprowadzanie ekologicznych paliw
IATA: ożywienie podróży lotniczych
TSUE: Swoboda świadczenia usług nie koliduje z obowiązkiem
Dojazd do Dubrownika będzie
Cypr przywraca obowiązek noszenia maseczek w zamkniętych
Katowice Airport rozbudowuje bazę techniczną
Europejska turystyka odradza się, choć brakuje jej rąk do
Tarcza prawna przynosi nowe rozwiązania dla
Północna Izba Gospodarcza: niech wszyscy wiedzą, że w Polsce jest
Ryanair z ośmioma nowymi połączeniami z polskich lotnisk
Turcja będzie gospodarzem Konferencji Turystyki Zrównoważonej
38 obiektów z Certyfikatami Rekomendowanej Atrakcji Turystycznej Powiatu Poznańskiego
Nowy zakaz lotów opublikowany w Dzienniku Ustaw
Turyści Itaki polecą Dreamlinerem z Katowic na Dominikanę
Wstrzymanie lotów - jakie obowiązki ma touroperator wobec turystów?
wasze początki pracy w biurze tur.
Proszę uważać na biuro Digitur.pl obecnie www.szalonewakacje.com.pl
Pasażerowie czekają ponad dobę na lot z Pyrzowic
CPK sp z o.o. zarejestrowana w KRS
Czy przekierowanie lotu musi oznaczać obowiązek opłaty odszkodowania za opóźnienie?
Niemcy promują podróże kulturalne
Spadki cen w biurach podróży mniejsze niż się spodziewano
Minister zdrowia chce przedłużenia obostrzeń
Będzie taniej w sklepach na Lotnisku Chopina?
Spadek liczby rezerwacji na Cyprze
Rząd zakaże lotów m.in. do Hiszpanii i na Maltę?
Rodos chce postawić na jakość, a nie ilość
Dlaczego nie popieramy zmian nazwanych ACTA2?
Odwołane loty przez szalejący orkan Fryderyka