TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Czego obawiają pasażerowie samolotów?

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) opublikowało wyniki badania wskazującego na to, że gotowość do podróżowania jest ograniczana przez obawy związane z ryzykiem zarażenia się COVID-19 podczas podróży lotniczych.


Obawy związane z zarażeniem COVID-19 podczas lotu

Podróżujący podejmują środki ostrożności, aby chronić się przed COVID-19 - 77% mówi, że częściej myje ręce, 71% unika dużych spotkań, a 67% nosi maskę na twarzy w miejscach publicznych. Około 58% ankietowanych stwierdziło, że unika podróżowania samolotem, a 33% sugeruje, że będzie unikać podróżowania w przyszłości, co jest stałym środkiem zmniejszającym ryzyko złapania COVID-19.

Podróżni zidentyfikowali trzy najważniejsze obawy w następujący sposób:

W porcie lotniczym

  1. Przebywanie w zatłoczonym autobusie/pociągu w drodze do samolotu (59%)
  2. Kolejka przy odprawie/kontroli bezpieczeństwa/kontroli granicznej lub przy wejściu na pokład (42%)
  3. Korzystanie z toalet/urządzeń toaletowych na lotnisku (38%)


W samolocie
  1. Siedzenie obok kogoś, kto może być zarażony (65%)
  2. Korzystanie z toalet (42%)
  3. Oddychanie na pokładzie samolotu (37%)

W odpowiedzi na pytanie o trzy najważniejsze środki, które sprawiłyby, że poczuliby się bezpieczniej, 37% respondentów wskazało na kontrolę bezpieczeństwa przeprowadzaną pod względem COVID-19 przy odlotach, 34% zgadza się na obowiązkowe noszenie masek na twarzy, a 33% stwierdziło, że w samolotach stosowane jest utrzymywanie dystansu społecznego.

W jaki sposób pasażerowie wykazywali chęć odgrywania roli w zapewnianiu bezpieczeństwa lotu?
  • Poddawanie się kontroli temperatury (43%)
  • Noszenie maski podczas podróży (42%)
  • Odprawa online, w celu zminimalizowania interakcji na lotnisku (40%)
  • Poddanie się testom na COVID-19 przed podróżą (39%)
  • Sanityzacja miejsc siedzących (38%).

  • Ludzie wyraźnie obawiają się COVID-19 podczas podróży. Ale są oni również uspokojeni praktycznymi środkami wprowadzanymi przez rządy i branżę w ramach wytycznych dotyczących startu opracowanych przez Międzynarodową Organizację Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Środki te obejmują noszenie masek, wprowadzenie technologii bezdotykowej w procesach podróży oraz środki kontroli bezpieczeństwa. Świadczy to o tym, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia zaufania do podróży. Ale zajmie to trochę czasu. Aby osiągnąć maksymalny efekt, rządy muszą wdrożyć te środki na całym świecie powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA.

    Badanie wskazało również na pewne kluczowe kwestie związane z przywróceniem zaufania, w przypadku których branża będzie musiała skuteczniej informować o faktach. Do najważniejszych problemów, z jakimi borykają się podróżni, należą m.in:
      Jakość powietrza w kabinie: Podróżni mają sprzeczne przekonania co do jakości powietrza w kabinie. Podczas gdy 57% podróżnych uważało, że powietrze w samolotach jest niebezpieczne, 55% odpowiedziało również, że rozumieją, iż jest ono równie czyste jak powietrze na sali operacyjnej w szpitalu. Jakość powietrza w nowoczesnych samolotach jest w rzeczywistości znacznie lepsza niż w większości innych zamkniętych przestrzeni. Jest ono wymieniane ze świeżym powietrzem co 2-3 minuty, podczas gdy powietrze w większości budynków biurowych jest wymieniane 2-3 razy na godzinę. Co więcej, filtry HEPA (High Efficiency Particulate Air) przechwytują ponad 99,999% zarazków.
    • Dystansowanie społeczne: Rządy zalecają zasłanianie ust i nosa, gdy zdystansowanie społeczne nie jest możliwe, jak ma to miejsce w przypadku transportu publicznego. Jest to zgodne z wytycznymi ekspertów ICAO dotyczącymi startu. Dodatkowo, gdy pasażerowie siedzą w bezpośredniej bliskości na pokładzie, przepływ powietrza w kabinie odbywa się od sufitu do podłogi. Ogranicza to potencjalne rozprzestrzenianie się wirusów lub zarazków do tyłu lub do przodu w kabinie. Istnieje kilka innych naturalnych barier w przenoszeniu wirusa na pokładzie, w tym ułożenie pasażerów w przód (ograniczenie interakcji twarzą w twarz), oparcia foteli, które ograniczają przenoszenie wirusa z rzędu do rzędu, oraz ograniczony ruch pasażerów w kabinie.


    Federalna Administracja Lotnictwa Cywilnego Stanów Zjednoczonych, Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej, ani ICAO nie nakładają wymogu stosowania dystansowania społecznego na pokładzie samolotów.

    Nie jest tajemnicą, że pasażerowie mają obawy związane z ryzykiem transmisji koronawirusa na pokładzie. Powinni oni być uspokojeni przez wiele zabezpieczeń antywirusowych systemu przepływu powietrza. Ponadto kontrola bezpieczeństwa przed lotem i zakrywanie ust i nosa należą do dodatkowych środków ochrony, które są wdrażane przez branżę i rządy zgodnie z zaleceniami ICAO i Światowej Organizacji Zdrowia. Żadne środowisko nie jest wolne od ryzyka, ale niewiele środowisk jest tak kontrolowanych jak kabina samolotu. I musimy mieć pewność, że podróżni to rozumieją - powiedział de Juniac.

    Nie ma szybkich rozwiązań

    Podczas gdy prawie połowa badanych (45%) wskazała, że wróci do podróży w ciągu kilku miesięcy od ustąpienia pandemii, jest to znaczący spadek w porównaniu z 61% odnotowanymi w kwietniowym badaniu. Ogólnie rzecz biorąc, wyniki badania pokazują, że ludzie nie stracili chęci do podróżowania, ale istnieją czynniki blokujące powrót do poziomu podróży sprzed kryzysu:
    • Większość ankietowanych podróżnych planuje powrót do podróży w celu spotkania się z rodziną i przyjaciółmi (57%), na wakacje (56%) lub w celu prowadzenia działalności gospodarczej (55%) jak najszybciej po ustąpieniu pandemii.
    • Jednak 66% stwierdziło, że w świecie po pandemii będzie mniej podróżować w celach rekreacyjnych i biznesowych.
    • 64% ankietowanych stwierdziło, że odłoży podróże do czasu poprawy czynników ekonomicznych
    .
    Pasażerowie mówią nam, że minie trochę czasu, zanim powrócą do swoich starych nawyków podróżniczych. Wiele linii lotniczych spodziewa się powrotu popytu do poziomu z roku 2019 nie wcześniej niż do roku 2023 lub 2024. Ponieważ niektóre części świata rozpoczynają długą drogę do ożywienia gospodarczego, ważne jest, aby rządy nadal się angażowały w pomoc dla przewoźników. Przez pewien czas kluczowe znaczenie będą miały dalsze działania pomocowe, takie jak złagodzenie przepisów dotyczących slotów, obniżenie podatków, oraz obniżenie kosztów - powiedział de Juniac.

    Jedną z największych przeszkód w odbudowie lotnictwa jest kwarantanna. Około 85 proc. podróżnych zgłosiło obawy związane z objęciem ich kwarantanną w czasie podróży, co jest poziomem podobnym do tych, którzy zgłaszają ogólne obawy związane z ryzykiem zarażenia się wirusem w czasie podróży (84 proc.). A wśród środków, które podróżni byli skłonni podjąć w celu przystosowania się do podróży w czasie pandemii lub po jej zakończeniu, tylko 17% badanych zgłosiło gotowość do poddania się kwarantannie.

    W badaniu, które zostało przeprowadzone w pierwszym tygodniu czerwca 2020 r., w 11 krajach, oceniono obawy podróżnych w czasie pandemii oraz potencjalne ramy czasowe ich powrotu do podróży.




  • Komentarze

    (kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

    (akceptacja regulaminu)


    Tagi:
    międzynarodowe zrzeszenie przewoźników lotniczych iata badanie samolot covid19




    Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
      Akceptuję