TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Lódzki Lublinek Lotniskiem Użytku Publicznego

Lotnisko w Łodzi im. Władysława Reymonta 10 listopada otrzyma Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego, który zostanie nadany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.


- Certyfikat to ważny element zachęcający przewoźników do latania z Łodzi - mówi Miłosz Wika, rzecznik portu. Dzięki temu lotnisko uzyskało opinie bezpiecznego, sprawnego i ekonomicznie działającego.

Z wręczeniem certyfikatu związana jest także rozbudowa pasa startowego o długości 2,5 km, która zostanie zakończona w tym roku. Mimo nieutwardzonego jeszcze pobocza, lądują już na nim samoloty. Po zakończeniu prac pas będzie dostępny wszystkich samolotów średniego zasięgu, z pełnym obciążeniem paliwa. Istnieją szanse na pojawienie się także samolotów do Izraela. Władze w Łodzi liczą także na czartery latające do niemal całego Basenu Morza Śródziemnego.

Obecnie z Łodzi kursuje Ryanair (do Londynu, Nottingham i Dublina, a bilety sprzedaje już także na Shannon). A już w lutym będzie można lecieć z Łodzi do Rzymu i Paryża liniami Centralwings.

Jednak certyfikat, to nie koniec prac na łódzkim lotnisku. Nowego ustawienia wymaga system nawigacji, którego dokonać może samolot oblatywacz, Kolorowa maszyna, która będzie w Łodzi w następnym tygodniu - My jesteśmy gotowi, jak tylko dopisze pogoda, być może samolot ustawi ILS jeszcze w tym tygodniu - mówi Wojciech Łaszkiewicz, pełnomocnik prezydenta ds. uruchamiania nowych połączeń.

Przez niesprawny ILS odwołanych było 5 lotów do Londynu, Nottingham i Dublina, - W takich przypadkach linie rezerwują miejsca w kolejnych lotach. Ale gdy wypadnie z trasy samolot z ponad 180 pasażerami, na wolny rejs trzeba czekać tydzień lub dwa. Mój pracodawca w Londynie nie ma tyle czasu - denerwuje się młody chłopak, który zdecydował się jechać do Anglii autokarem.

- Gdyby rozbudowa była latem, samoloty lądowałyby bez ILS. Wtedy nie byłoby problemu - zauważają czytelnicy.

Pieniądze na rozbudowę uzyskano z budżetu państwa. - Długo czekaliśmy na decyzję z Warszawy. Musieliśmy dostać zgodę na wydatkowanie zapisanych 25 mln zł - przypomina Leszek Krawczyk, prezes portu.

Przekazanie tej kwoty było rozpatrywane przez trzy miesiące przez ministerstwa finansów, rozwoju regionalnego i transportu. - Zaczęliśmy prace najwcześniej, jak mogliśmy - dodaje prezes Krawczyk.

Jeszcze w tym roku ma być przygotowany projekt trzeciego terminalu, zdolnego do obsługi czterech samolotów jednocześnie. Jego koszt to 100 milionów złotych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Łódź port lotniczy w łodzi lotnisko certyfikat bezpieczeństwo Krawczyk ILS Ryanair Centralwings. pas startowy Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego Urząd Lotnictwa Cywilnego. lublinek im reymonta zdjęcia z na do




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję