Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Wszyscy walczą o tych samych klientów - biznesmenów
Z informacji przekazanych przez "Gazetę Prawną" wynika, że wśród przewoźników widać coraz większą rywalizację o klientów, co może spowodować spadek cena biletów.
Biznesmeni to główny klient kolei, linii lotniczych, firm wynajmujących samochody i o tego klienta przewoźnicy właśnie będą ze sobą konkurowali.
- Dziś na kilku trasach zaliczanych do listy głównych traktów krajowych wygrywa samochód. Mimo całej mizerii polskich dróg, jeśli w podróż po Polsce wybierają się co najmniej dwie osoby, najbardziej opłaca im się pojechać autem - pisze dziennik.
- Intercity wygrywa w przypadku przejazdów pojedynczych, ale jedynie na tradycyjnych dla siebie trasach. Kiedy w podróż wyruszają, co najmniej dwie osoby, a tak bywa najczęściej w przejazdach biznesowych czy wypoczynkowych, samochód bardziej się opłaca. Tylko inwestycje PKP Intercity, operatora szybkich połączeń kolejowych, w tabor oraz modernizacja infrastruktury kolejowej mogą zwiększyć konkurencyjność kolei - mówi Adrian Furgalski z TOR-u.
Jak podają dane TOR-u tylko na trasach Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice kolej ma przewagę nad samochodami. Bilet wraz z miejscówką z Warszawy do największych miast w Polsce kosztuje średnio 81-100 zł. Za tą ceną samochodem można dojechać na miejsce w kilka osób. Właśnie dla takich osób PKP Intercity proponuje swoją nową ofertę auto-stop, w której osoby podróżujące w grupie zwolnione są z opłat za bilet powrotny.
Internet i telewizja to nowe wyposażenie niektórych wagonów. Spółka zamierza także po 2013 roku wziąć udział w budowie szybkiej kolei na trasie Warszawa-Wrocław. Na zakup nowoczesnych pociągów chce przeznaczyć 150-200 milionów euro.
- Linie lotnicze już teraz zaczynają oferować promocyjne bilety, bo chcą przyzwyczaić pasażerów do latania, zanim kolej się zmodernizuje i zacznie kusić klientów lepszymi warunkami podroży- podaje "Gazeta Prawna".
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Dział promocje dla turystów:
Wygoda Travel rozpoczęła sprzedaż oferty
eTravel dołącza do programu
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
PKP Intercity zmienia system zarządzania
Poznań po raz trzeci zaoferuje darmowe bilety do muzeum dla
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Częstochowa: pół wieku Zespołu Szkół Gastronomicznych
ULC wydał zgodę na uruchomienie lotniska w Modlinie
Na Jeziorze Rożnowskim powstanie wyspa?
11 listopada warszawska Cytadela zaprasza do zwiedzania
JW Construction: rezygnacja z budowy Hiltona
Pałac w Biedrusku zamieni się w luksusowy hotel
Londyn: karta miejska "Oyster" będzie ważna także w pociągach
Jest zainteresowanie nowymi lotami Düsseldorf - Bydgoszcz
Pożar polskiego autokaru na autostradzie w Niemczech
Kolejna edycja Podróży Kulinarnej w andel's Hotel
Lotniska płacą liniom za pasażerów?
Turyści tłumnie do grobu Harryego Pottera. Ale którego?
Nowy katalog Alfa Star - oferty first minute z gwarancją niezmienności ceny