Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Polska Żegluga Bałtycka od 30 lat łączy Polskę ze Skandynawią!
Polska Żegluga Bałtycka SA, największy polski armator promowy, którego jednostki pływają pod marką Polferries łącząc Polskę ze Skandynawią, obchodzi w tym roku Jubileusz 30-lecia działalności.
Polska Żegluga Bałtycka z siedzibą w Kołobrzegu, powstała 30 lat temu, na mocy Zarządzenia nr 8, Ministra Handlu Zagranicznego i Gospodarki Morskiej, dnia 31 stycznia 1976 roku. Polityczna decyzja o utworzeniu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej wynikała z ówczesnej strategii ożywienia gospodarczego Wybrzeża Środkowego. Pierwszym dyrektorem firmy był Jan Szymański. Na mocy Zarządzenia Nr 23 MHZ i GM, z 8 marca 1977 r. rozszerzono zakres działalności firmy, o wykonywanie kompleksowych usług związanych z obsługą promów, pasażerów i ładunków na przystaniach promowych w Gdańsku i Świnoujściu. W konsekwencji doprowadziło to do przejęcia z dniem 1 kwietnia 1977 roku od PLO 4 promów pasażersko samochodowych: Gryf, Skandynawia, Wawel i Wilanów. Od Zarządu Portu Gdańsk przedsiębiorstwo otrzymało przystań promową w Gdańsku, a od Zarządu Portu Szczecin przystań promową w Świnoujściu.
Wraz ze statkami i promami, firma nie tylko zatrudniła marynarzy z PLO i PŻM, ale również utrzymała markę "Polferries". Przyczyniło się to do kontynuacji najlepszych przedwojennych i powojennych tradycji Polskiej Marynarki Handlowej oraz podtrzymania bardzo wysokiego poziomu wyszkolenia załóg i świadczonych usług.
Szczytowy okres rozwoju połączeń promowych to rok 1989, kiedy to firma operowała na 7liniach: Świnoujście - Ystad, Świnoujście - Kopenhaga, Gdańsk - Nynäshamn, Gdańsk - Helsinki, Świnoujście - Travemunde - Gdańsk - Ryga, Travemunde - Rønne i Helsinki - Visby. W 1990 roku rozpoczęto prace zmierzające do restrukturyzacji i prywatyzacji firmy.
7 stycznia 1992 r przedsiębiorstwo wystąpiło do Ministerstwa Przekształceń Własnościowych z wnioskiem o przekształcenie w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. 31 grudnia 1992 r. Polska Żegluga Bałtycka Spółka Akcyjna uzyskała osobowość prawną. W maju 1997 firma jako pierwszy polski armator otrzymuje certyfikat zarządzania jakością ISO 9002. W czerwcu 1998 r. po wielomiesięcznych przygotowaniach załóg morskich i służb lądowych Polska Żegluga Bałtycka wdrożyła procedurę ISM CODE - Międzynarodowego Kodu Zarządzania Bezpieczną Eksploatacją Statków i Zapobiegania zanieczyszczeniom. Jednak nietrafione inwestycje i zadłużenie kredytowe pogarszały kondycję spółki. Rok 2001 to gruntowna restrukturyzacja finansowa i organizacyjna firmy. Zdecydowane i konsekwentne działania zarządu uwieńczone zostały sukcesem, doprowadzając do całkowitego oddłużenia firmy. Kolejne działania były przede wszystkim ukierunkowane na zmianę tonażu oraz odzyskanie dobrego i wiarygodnego wizerunku firmy na rynku promowym: w marcu 2003 r. wyczarterowano prom typu ro-ro m/s "Kahleberg" oraz w lipcu zakupiono prom ro-pax m/f "Scandinavia". Za te spektakularne działania Polferries otrzymało nagrodę "Bursztynowej Kaczki", przyznawaną przez Krajową Izbę Gospodarki Morskiej oraz polskie godło promocyjne Teraz Polska.
W czasie swej 30-letniej działalności kołobrzeski armator eksploatował promy: "Gryf", "Skandynawia", "Wawel", "Wilanów", "Łańcut", "Rogalin", "Nieborów", "Boomerang", "Silesia", "Pomerania". W roku 2003 do floty dołączyła "Scandinavia", zaś w roku 2005 włączony do eksploatacji został prom "Wawel".
To właśnie na tych jednostkach przewieziono od początku istnienia firmy:
- 11 158 400 pasażerów
- 2 303 427 samochodów osobowych
- 736 459 samochodów ciężarowych
Obecnie Polska Żegluga Bałtycka SA eksploatuje trzy promy pasażersko - samochodowe operujące na czterech liniach:
1. m/f "Scandinavia" na linii Gdańsk - Nynäshamn (Szwecja),
2. m/f "Wawel" na linii Świnoujście - Ystad (Szwecja)
3. m/f "Pomerania" na linii Świnoujście - Kopenhaga (Dania) oraz w sezonie letnim na linii Świnoujście - Rønne (Bornholm), które przewożą obecnie 45% pasażerów podróżujących pomiędzy Polską i Skandynawią.
Dominującą funkcją działalności firmy są przewozy promowe, realizowane w oparciu o promy konwencjonalne Pomerania, Wawel oraz Scandinavia. Dzisiaj promy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA obsługujące połączenia ze Skandynawią są jednostkami, bezpiecznymi i dostosowanymi do potrzeb klientów pasażerskich i ładunkowych.
Polska Żegluga Bałtycka S.A. to nie tylko przewoźnik morski, ale także organizator wyjazdów turystycznych i touroperator. W bardzo bogatej ofercie firma posiada wycieczki do najciekawszych zakątków Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii, pobyty wypoczynkowe oraz propozycje dla amatorów turystyki kwalifikowanej: wędkarzy, rowerzystów czy wielbicieli połowów raków. Klientom biznesowym oferuje wyjazdy integracyjne, szkoleniowe czy też konferencyjne. Podtrzymuje również tradycje edukacji morskiej młodzieży, w oparciu o program " Błękitnej szkoły".
Obecnie Polska Żegluga Bałtycka S.A. jest liczącym się na rynku europejskim, solidnym polskim przewoźnikiem, któremu zaufało ponad 11 milionów pasażerów. Firma żywi przekonanie, że sprosta nowym oczekiwaniom klientów, a kolejne lata umocnią jej pozycję na rynku i pozwolą na dalszy, dynamiczny rozwój.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
promy
[2009-04-13 16:59 62.78.224.*]
A gdzie te tytuowe promy z Gdańska so Helsinek odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Seksturystyka nadal trudna do udowodnienia
LOT likwiduje trasę Katowice - Monachium
Możliwe opóźnienia pociągów w nocy z soboty na niedzielę
Kluczbork: zderzenie tira z autokarem wiozącym młodzież
Stanowisko PPL w sprawie zarzutów SkyEurope
Ranking sieci hotelowych w Europie
Wielka baza turystyczna służąca polsko-niemieckiemu pojednaniu?
Nowe normy pracy pilotów i personelu pokładowego!
Londyn najlepszy w rankingu na najlepszy cel podróży szlakiem wielkiej literatury
Norwegian zaczyna latać z Krakowa do Stavanger
Chargeback jednak niebezpieczny?
Rosja przestrzegła Rosjan przed podróżowaniem do Francji!