Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Zobacz także
W poniedziałek rozpoczynają się ferie zimowe
TOO: opieszałość MSiT jest nieakceptowalna
Ilu klientów skorzystało z usług biur podróży?
Ile zarobił Accor w I połowie obecnego roku?
Rusza promocja turystyczna regionów poszkodowanych przez powódź
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań reaktywowany
Interferie SA: dobre wyniki za pierwsze 2 miesiące 2009 roku
Pomimo zauważalnego na świecie spowolnienia gospodarczego, a także prognoz, które przewidują trudniejszy rok dla branży turystycznej, Interferie SA - hotelarska spółka giełdowa zanotowała w dwóch pierwszych miesiącach 2009 roku bardzo dobre wyniki sprzedaży. W porównaniu z rokiem 2008 frekwencja w obiektach należących do spółki była o blisko połowę wyższa, a to przełożyło się również na wyższe o prawie 1,5 mln złotych przychody ze sprzedaży.
Jak powiedział Wojciech Kudera, prezes Interferie SA, nigdy wcześniej w historii spółki nie odnotowano tak dobrego otwarcia roku. Sezon zimowy jest dla firmy zazwyczaj sezonem słabszym porównując go z latem, bowiem większość jej obiektów noclegowych zlokalizowana jest nad Bałtykiem.
Frekwencja w obiektach, które należą do spółki Interferie SA sięgnęła w styczniu oraz lutym 2009 roku 51,6 proc. To oznacza wzrost blisko o 50 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, kiedy obłożenie wynosiło 35,8 proc. Choć w wyniku zbycia Sławy w czerwcu 2008 oraz Górniczej Strzechy we wrześniu 2008 zmniejszeniu uległa liczba pokoi, z 1113 do 989 pokoi we wszystkich obiektach Interferii SA, należące do spółki ośrodki sprzedały w trakcie dwóch pierwszych miesięcy bieżącego roku o 26 proc. więcej pokojonocy. W roku 2008 roku ta liczba wynosiła 23 881, zaś w 2009 roku było to już 30 094 pokojonocy.
Jednocześnie wzrost sprzedanych pokojonocy przełożył się na wyższe przychody ze sprzedaży. W tym roku wynik jest o blisko 1,5 mln złotych wyższy od tego w zeszłym roku (to odpowiednio 5 mln 739 tys. złotych, porównując ze wcześniejszymi 4 mln 302 tys. złotych). Dzięki wysokiej sprzedaży oraz wyższej średniej cenie za pokój (ADR) i średniemu przychodowi z jednego pokoju (RevPAR), spółka Interferie SA ma o wiele lepszy wynik na sprzedaży w porównaniu z rokiem 2008: za styczeń i luty 2009 roku strata wyniosła 110 tys. złotych przy 674 tys. złotych straty w roku 2008.
Porównanie wyników ze sprzedaży w dwóch pierwszych miesiącach w latach 2007-2009:
Wzrost liczby klientów w ośrodkach Interferii SA to efekt m.in. skutecznego wykorzystania władz spółki oraz dyrektorów ośrodków, zmiennego kalendarza ferii zimowych w Polsce, a także w Niemczech. Decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w Polsce, przerwa zimowa trwała łącznie od 19 stycznia do 1 marca, natomiast nasi sąsiedzi zaplanowali ferie na okres trzech tygodni lutego. Mało tego, firma postanowiła przygotować atrakcyjne pakiety wypoczynkowe oraz usługowe, a także przeprowadziła akcję promocyjną, która jest skierowana do klientów indywidualnych. Na dobre wyniki miała również wpływ realizacja kontraktów, które zostały zawarte w ostatnim kwartale roku 2008, m.in. z kontrahentami z Niemiec, a także z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Znaczna poprawa wyniku jest ponadto rezultatem zakrojonych na dużą skalę działań, podjętych przez obecny zarząd w trakcie ostatnich miesięcy, w tym m.in. konsekwentnie realizowanego programu dotyczącego optymalizacji kosztów. Polega on m. in. na wdrożeniu w życie systemu centralizacji polityki zakupowej oraz kontroli kosztów dzięki elektronicznemu systemowi wspomagania zakupów, a także renegocjacjach umów z dostawcami.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Większość Polaków przywita Nowy Rok w
Ceny wakacyjnych wyjazdów w
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Oficjalny start sezonu
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział centra informacji i promocji:
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
W Polsce podróże są
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Rumuński rząd przeznaczy 75 mln euro na promocję kraju
Rekordowa liczba polskich turystów w Egipcie
Polski turysta zapłaci za akcję ratunkową w słowackich Tatrach
Katowickie lotnisko chce odebrać pasażerów Balicom?
Chiny pochwalą się największym portem lotniczym na świecie
Nowe przejście graniczne dla turystów między Polską a Litwą
Już jest gotowy projekt Stadionu Narodowego
Enterprise Investors bez praw do marki Orbis Travel
Cypr zaprasza na Festiwal Wina
Starbucks w ciągu trzech lat chce otworzyć 150 kawiarni w Europie
Coraz więcej skarg na linie lotnicze!
Z Łotwy i Estonii do USA bez wizy
Wizz Air: nowa trasa z Łodzi do Sztokholmu
Białorusini nie lubią kajakarzy?
Promocja za pomocą znaku "made in Zakopane"
W Arabii Saudyjskiej powstaje najwyższy hotel świata
Dzięki spotowi telewizyjnemu, emitowanemu na BBC Warszawa jest lepiej postrzegana
Kurs na ANIMATORA ZABAW DZIECIĘCYCH
