Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Hotel jest zawsze odpowiedzialny za bagaż klienta?
O tym, że hotelarze nie mogą wyłączyć swojej odpowiedzialności ani przez umowę z klientem, ani przez jakiekolwiek ogłoszenie (np. tabliczkę w recepcji: "Za wniesiony bagaż nie odpowiadamy") za bagaż gościa hotelowego pisaliśmy na łamach TUR-INFO.PL wielokrotnie. Dziś przypominamy, że sprawę kradzieży walizek gościa hotelowego szczegółowo określa art. 846 - 852 kodeksu cywilnego.
Zgodnie z Kodeksem Cywilnym hotele, pensjonaty, motele i gospody odpowiadają za utratę albo uszkodzenie rzeczy wniesionych tam przez osoby korzystające z ich usług. Wyjątkiem jest jednak sytuacja w której szkoda wynika z np. z powodu siły wyższej, z właściwości rzeczy, winy poszkodowanego, winy osoby mu towarzyszącej, zatrudnionej lub odwiedzającej poszkodowanego. Ciekawostką jest fakt, że prawu, traktujące surowo właścicieli hoteli i pensjonatów nie dotyczy np. pokoi gościnnych, kempingów i pól biwakowych.
Zgodnie z kc w przypadku straty albo uszkodzenia rzeczy klient powinien jak najszybciej zawiadomić hotelarza. Jeśli tego nie uczyni, jego roszczenie odszkodowawcze wygaśnie. Sytuacją wyjątkową jest ta, gdy szkodę wyrządził utrzymujący hotel lub gdy przyjął on rzecz na przechowanie.
Terminy przedawnienia roszczeń są krótkie ponieważ wynoszą sześć miesięcy. Co ciekawe w wypadku przedmiotów wartościowych klient nie może liczyć na pełne odszkodowanie. Co więcej odpowiedzialność finansowa hotelarza zależy od tego, ile klient płaci za pobyt. Do jednego gościa odpowiada on za utratę albo uszkodzenie wniesionych rzeczy do wysokości stukrotności należności za pokój obliczanej za jedną dobę. Jednak odpowiedzialność za każdą rzecz nie może przekroczyć 50-krotności tej dziennej stawki.
Natomiast jeśli chodzi o górna granicę odszkodowania to nie występuje ona w kilku przypadkach:
- gdy w hotelu nie przyjęto rzeczy gościa na przechowanie,
- gdy odmówiono ich przyjęcia mimo takiego obowiązku,
- gdy szkodę wyrządził umyślnie personel albo powstała z powodu jego rażącej niedbałości.
Hotelarz jest zoobowiązany do przyjęcia na przechowanie następujących rzeczy: pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności, rzeczy mających wartość naukową albo artystyczną. Hotelarz może odmówić przyjęcia, gdy rzeczy te zagrażają bezpieczeństwu, są wyjątkowo cenne albo za duże.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Odpowiedzialność hotelarzy za rzeczy klienta
[2010-02-02 14:13 80.52.226.*]
Kochani - ja miałam młodego prawnika z Łodzi, najpierw powiedział, ze jest bardzo biedny i dlatego opusciłam mu cene, a potem, okazło sie ze "włamali sie" do jego pokoju i skradli - MAJĄTEK!
Tylko jemu, chociaż był najuboższym klientem, ha, ha, ha.
No ale znał prawo, faktycznie sędzina zapytała tylko jedno pytanie; ile zapłacił pan za pobyt? i zasądziła na szczescie tylko 3Xwynagrodzenie.
W sadzie apelacyjnym - sedzia zapytał mnie czy znam wszystkie odpowiednie w turystyce prawa? - nie, odpowiedziałam,. Odddalam, on na to.
Teraz wiem, że trzeba wybierac klientów, tak jak oni wybierają gestorow - "naiwnych". Trzeba tez nauczyc sie słuchac( co i jak klient mowi), pisac( odpowiednie informacje w hotelu) i czytać( wszystko co dotyczy turystyki, szczególnie TUR-bogactwo informacji). Z powrotem do nauki! a miało być -turystycznie, wieczne wakacje, odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Duży wzrost ilości wyjazdów
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Starsze aktualności:
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Dobre dla gastronomii zmiany społeczne
Stare i zapomniane miasto nową atrakcją turystyczną Londynu
Pijany kierowca chciał jechać na wycieczkę do Pragi
Linie Emirates zwiększyły limit darmowego przewozu bagażu
W wakacje czarne i czerwone dni na włoskich drogach
LOT będzie sprzedawać bilety przez telefon komórkowy?
Pzm-Travel oferuje rejsy po Dunaju, Renie, Rodanie i Mozeli
Włochy - Korsyka w sezonie 2007
RMF ostrzega: turyści czytajcie umowy z biurami podróży, bo możecie za wycieczkę słono przepłacić
Sądecczyzna będzie miała własne lotnisko?
Coraz więcej turystów z Polski w Wielkiej Brytanii!
