TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

… A morze u nas… - nowa strategia rozwoju powiatu kamieńskiego

W piątek, 20 marca burmistrzowie i wójtowie kamieńskich gmin podpisali się pod strategią rozwoju powiatu kamieńskiego. Jej nadrzędnym celem jest zagospodarowanie przystaniami brzegów Zalewu Kamieńskiego.


Beata Łapaj, naczelnik wydziału mienia powiatu oraz skarbu państwa w Starostwie Kamieńskim poinformowała - Wystarczy przepłynąć kajakiem czy statkiem wycieczkowym wzdłuż brzegu zalewu. Do dziś widać miejsca, gdzie rosną młode wierzby, gdzieniegdzie sterczą kołki w wodzie, jakieś gruzy na brzegu. To pozostałości po starych, przedwojennych przystaniach. Chcielibyśmy je odtworzyć. Dlatego opracowaliśmy pakiet zachęt dla inwestorów. To nie są tylko nasze pomysły. Pracowaliśmy nad nimi korzystając z tego, co nam podpowiadali potencjalni inwestorzy, którzy zgłaszali się do urzędów.

Podstawową zachętą ma być wydłużenie czasu dzierżawy. Do tej pory ziemie były oddawane inwestorom na okres od 3 do 5 lat. Natomiast teraz czas ten ma się wydłużyć do 25 lat. Zachęcająca ma być również cena dzierżawy. Dodatkowo powiat zapewnia, że przystanie oraz mariny będzie promował w wydawnictwach drukowanych na własny koszt. Urzędy gminne mają stosować jak najszybsze oraz najprostsze procedury wydawania zezwoleń na budowę.

Łapaj zaznacza - W pakiecie mamy kilkanaście miejsc pod inwestycje na brzegach zalewów: Kamieńskiego i Szczecińskiego. To są miejsca sprawdzone, uzgodnione z konserwatorem przyrody i Urzędem Morskim.

Piotr Nogala, właściciel Mariny Wicko oraz Bunkra - muzeum V-3 w Zalesiu koło Międzyzdrojów uważa - W tym powiecie można zrobić coś z niczego. Oni rzeczywiście pomagają, jeśli tylko ktoś chce tu zainwestować.

Strategia rewitalizacji powiatu obliczona jest na sześć lat.

Wraz z podpisaniem strategii zainaugurowano nowy sezon 2009, który promowany jest hasłem: " ...a morze u nas...:)". Hasło zaprezentowała szefom gmin, lokalnym biznesmen i gościom Anna Popek. Wyznała - To drugi etap kampanii promocyjnej. Najpierw w Polskę poszła informacja, że nad naszym morzem leży powiat kamieński, teraz prezentujemy hasło nie tylko na ten sezon.

Paweł Czapin, starosta kamieński tłumaczył - Dotychczas co rok zmienialiśmy hasło promocyjne. Mój odmłodzony dział promocji przekonał mnie, że to niedobra taktyka. Tym hasłem chcemy zapraszać przez następne lata.

" ...a morze u nas... festiwale" to podstawowa marka promocyjna powiatu. W każdym miesiącu w sezonie ma być ich kilka. Wśród nich będzie muzyka poważna, organowa, ludowa, a także Festiwal sportu w Dziwnowie, Europejski Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach oraz Festiwal Słowian i Wikingów.

"...a morze u nas... atrakcje turystyczne" to następna wariacja hasła promocyjnego. Powiat stawia głownie na walory Wolińskiego Parku Narodowego, klifowe wybrzeże, skanseny wikingów oraz gospodarstwa agroturystyczne.

Witold Jabłoński, wicemarszałek województwa zaznacza - Powiat będzie rozwijał ofertę turystyczną, bo dostaje od nas najwięcej pieniędzy z funduszy europejskich.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kamień Pomorski strategia zagospodarowanie Zalew Kamieński kamieński Beata Łapaj dzierżawa promocja zezwolenie budowa Piotr Nogala Międzyzdroje Wolin Anna Popek Paweł Czapin festiwal Dziwnów Festiwal Słowian i Wikingów Festiwal Gwiazd Woliński Park Narodowy Witold Jabłoński




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję