TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






MSZ: Polsce potrzebna jest spójna promocja

Według Ministerstwa Spraw Zagranicznych obecnie wizerunek Polski jest "nijaki". Trudno zmienić tę sytuację, gdyż brakuje spójnego systemu promocji Polski oraz rozproszenie finansów przeznaczonych na ten cel.


Piotr Wojciechowski, podsekretarz stanu w MSZ na posiedzeniu sejmowej Komisji Spraw Zagranicznych przyznał, że rozpoznawalność Polski na świecie wzrasta, a przyczyniło się do tego kilka wydarzeń, m.in.: wejście Polski do Unii Europejskiej i NATO, przyznanie organizacji EURO 2012, a także prezydencja Polski w UE w 2011 roku. Jednak potrzebna jest większa profesjonalizacja promocji kraju.

Najwięcej pieniędzy na promocję Polski w 2009 roku ma Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (58,18 mln zł), Ministerstwo Gospodarki (55,16 mln zł), Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (51,3 mln zł), MSZ (49,89 mln zł) oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki (38,76 mln zł). Natomiast Ministerstwo Gospodarki otrzymało najwięcej funduszy z UE na promocję polskich przedsiębiorstw oraz regionów (ponad 5 mln euro).

Według prawa za promocję wizerunku Polski odpowiedzialne jest MSZ. Natomiast Ministerstwo Gospodarki odpowiada za promocję gospodarczą. Wojciechowski zaznaczył, że dużym problemem jest brak jednej instytucji, która zajmowałaby się promocją gospodarczą całego kraju. Dodał też, że promocja Polski skierowana jest przede wszystkim do państw członkowskich oraz kandydujących do Unii Europejskiej, sąsiadów i wysokorozwiniętych krajów pozaeuropejskich.

MSZ planuje w ciągu kilku najbliższych lat wykorzystać do promocji kraju wydarzenia kulturalne i sportowe o znaczeniu międzynarodowym - między innymi Rok Chopinowski (2010), polskie przewodnictwo w Unii Europejskiej (2011) oraz Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej (2012).

Ministerstwo zakłada promować Polskę, jako państwo otwarte, nowoczesne, o bogatym dziedzictwie narodowym, dynamicznym wzroście i wyróżniające się kreatywnością, energią, witalnością, różnorodnością kulturalną i bogactwem natury.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
promocja wizerunek rozpoznawalność Ministerstwo Spraw Zagranicznych MSZ Piotr Wojciechowski euro 2012 Ministerstwo Gospodarki Rok Chopinowski kultura


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję