Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Zobacz także
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc milczenia
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej Polsce
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii zimowych
PIT: zapaść na wschodzie i powrót bonu turystycznego w większej kwocie?
Wyższy podatek turystyczny w Barcelonie
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu przedsiębiorców
Turystyka - wspólna sprawa
W ramach projektu szkoleniowo-doradczego Turystyka - wspólna sprawa, w województwie lubelskim, małopolskim, warmińsko-mazurskim, śląskim i zachodniopomorskim, odbędzie się 15 konferencji regionalnych.
Uczestnicy drugiej edycji projektu, czyli przedsiębiorcy, przedstawiciele samorządów i organizacji wspierających turystykę, będą mieli okazję zapoznać się z pierwszymi pomysłami produktów turystycznych rozwijanych w formule sieciowej, jak również pierwszeństwo w zapisywaniu się na atrakcyjne szkolenia dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. - Konferencje regionalne mają za zadanie zapoznać wszystkich zainteresowanych z projektem Turystyka - wspólna sprawa i opowiedzieć o korzyściach, jakie z niego płyną - poinformowała Anna Świebocka - Nerkowska, dyrektor Zespołu Rozwoju Zasobów Ludzkich Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. - Turystyka dla wielu regionów to tak naprawdę jedyna szansa na wykreowanie wzrostu gospodarczego. Nasz projekt dotyczy przede wszystkim szkolenia kadr branży turystycznej. Umożliwia również wypracowywanie sieci współpracy, stworzenie platformy wymiany informacji tak, żeby osoby działające w danym regionie w turystyce przekonały się, że warto ze sobą współpracować. Jednym z głównych celów konferencji regionalnych będzie właśnie zintegrowanie tych osób w grupach partnerskich wokół produktów turystycznych rozwijanych w formule sieciowej - dodała Świebocka - Nerkowska.
Turystyka - wspólna sprawa, to projekt, który swym zasięgiem objął regiony o zróżnicowanym stopniu rozwoju oferty turystycznej i infrastruktury. Przedsięwzięcie obejmuje województwa które w sezonach wypoczynkowych są odwiedzane przez rzesze turystów (warmińsko-mazurskie i małopolskie), jak również województwo śląskie, kojarzone głównie z przemysłem ciężkim i zanieczyszczeniem środowiska. Regiony, które przystąpiły do projektu, łączy zainteresowanie władz samorządowych obszarem turystyki. Ponadto w większości tych województw, intensywnie działają już Regionalne Organizacje Turystyczne, jak również zostały przyjęte strategie rozwoju turystyki, bądź stanowią one ważny element rozwoju województw. - Dzięki temu możemy mieć pewność, że po zakończeniu projektu grupy partnerskie nie zostaną pozostawione same sobie. Musimy bowiem pamiętać, że Turystyka - wspólna sprawa to projekt szkoleniowo-doradczy, w ramach którego nie tylko przekazujemy wiedzę, ale staramy się również pomóc wspólnie ją wykorzystać do tworzenia nowoczesnych produktów turystycznych w formule sieciowej - oświadczyła Jolanta Jackowiak, wiceprezes zarządu F5 Konsulting Sp. z o.o., lidera projektu. - W tym momencie musimy nauczyć się jak połączyć atrakcje regionu i jak współpracować między sobą, aby coraz więcej turystów zechciało nas odwiedzać. Myślę, że uda się to osiągnąć dzięki projektowi Turystyka - wspólna sprawa - przekonywał Wiesław Czerniec, regionalny koordynator projektu. Natomiast Marian Jurak, regionalny koordynator projektu w warmińsko-mazurskim oznajmił - Jestem przekonany, że projekt przyczyni się do powstania wielu produktów turystycznych w regionie, oferujących również wypoczynek całoroczny -
Ideę współpracy sieciowej, z którą uczestnicy mają okazje zapoznać się na konferencjach regionalnych, oddaje przykład Barcelony. W 1993 roku Izba Handlowa w Barcelonie, Rada Miasta Barcelony i Fundacja Barcelona Promoció, założyły firmę Turisme de Barcelona, której zasadniczym celem jest promowanie Barcelony - jako atrakcji turystycznej. Dzięki działaniom firmy, poprawił się nie tylko wizerunek miasta ale również jego infrastruktura. Turisme de Barcelona, stworzyła kilka produktów turystycznych, m.in. Turystyczny Autobus Barceloński, który obwozi turystów po najbardziej atrakcyjnych rejonach miasta, zatrzymując się w miejscach godnych zobaczenia. Turyści mają do dyspozycji kilka tras, mogą także zmieniać trasę swojej wycieczki. Ponadto kupując bilet na Turystyczny Autobus, turyści są upoważnieni do wsiadania do niego w dowolnym miejscu, czy wysiadania. Bilet stwarza możliwość do korzystania z wielu zniżek, np. w muzeach. Ten sposób spędzania wolnego czasu w Barcelonie, cieszy się dużą popularnością wśród turystów. Na sukces przedsięwzięcia, niewątpliwie wpłynął panujący pomiędzy przedsiębiorstwami turystycznymi, a władzami miasta - klimat sprzyjający współpracy.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Dział targi, konferencje, workshop:
Nowe Trendy w Turystyce już za
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Łódź - kupcy chcą rynku, a Fors Poland wybudować hotel
Brazylijskie linie TAM poważnym klientem Airbusa
Augustów: śmierć dziecka na obozie
Utrudnienia na drogach krajowych - aktualna sytuacja
Wars zamierza otworzyć ogólnopolską sieć stacjonarnych restauracji?
W Tatrach obowiązuje II stopień zagrożenia lawinowego
odszkodowania dla klientów Tour CLub
Małopolskie: zderzenie tira z autobusem PKS
SeaFrance zwolni połowę pracowników i sprzeda promy
Słowacja: 4 osoby zginęły w wypadku autokaru
Bilans akcji kontroli 357 przewoźników w Kielcach - mandaty na 40 tys. zł.
Balice: 7-procentowy wzrost w 2010
Morawski ma zamiar kupić akcje Sfinksa?
Greccy archeologowie odnaleźli pałac Odyseusza
Wrocław - trzecie najchętniej odwiedzane przez cudzoziemców miasto Polski!
Poznań: potrzeba prawie 2 tys. pokoi w 5-gwiazdkowym standardzie na Euro 2012
Brytyjski restaurator pójdzie do sądu za sprzedaż piwa w litrach?
Kraków: Central European Chapter Spring Meeting po raz pierwszy w Polsce!
Ciechocinek: parkiety nie dla osób na wózkach inwalidzkich?
W Beskidach ochłodzenie oraz opady deszczu ze śniegiem
czy Koperniktravel ma kłopoty?