TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Letni rozkład lotów Air France KLM w 2010 roku

Tegoroczny letni rozkład lotów Grupy Air France KLM przewiduje nieznaczny wzrost liczby połączeń długodystansowych (wzrost o 0,8%) i niewielkie redukcje na trasach średniodystansowych (spadek o 4,0%). Letni rozkład będzie obowiązywał od 28 marca do końca października tego roku.


Nowy rozkład lotów Grupy wzmocnią połączenia: wznowione KLM z Denpasar (Bali) i Arubą oraz Air France z Abu Dhabi i Bata, jak również z Bari w porozumieniu code-share z Alitalią.

Rozkład lotów długodystansowych (wzrost o 0.1%)
W Ameryce Północnej
Air France wprowadza trzy dodatkowe połączenia z San Francisco w szczytowym okresie letnim (od 22 czerwca do 4 września) - w sumie będzie dziesięć lotów w tygodniu. Delta Airlines zawiesza swój trzeci codzienny lot do Atlanty, swojego głównego centrum przesiadkowego, który obsługuje obecnie trzy połączenia z Paryżem w tym jeden obsługiwany przez Air France Boeingiem 747-400.

W Ameryce Łacińskiej
Air France wprowadzi od września dodatkowe loty do Santiago, co zwiększa łączną liczbę lotów do stolicy Chile do sześciu tygodniowo. Do Brazylii będzie 12 lotów tygodniowo do Sao Paulo obsługiwanych przez B777, trzynasty lot jest zaplanowany na wrzesień. Ze względu na kryzys, który dotknął Wenezuelę oraz na dewaluację boliwara loty do Caracas będą obsługiwane przez mniejsze samoloty (A330-200).

W Azji
Pod koniec sezonu połączenia z Tokio zacznie obsługiwać A380 i wówczas loty będą odbywały się dwa razy w tygodniu (obsługiwane przez A380 i przez B777-300). Do tego czasu Air France będą nadal oferowały w połączeniach ze stolicą Japoni 27 lotów, w tym 7 lotów obsługiwanych przez JAL na mocy porozumienia code-share. W Indiach liczba lotów do Bangalore zmniejszy się z 7 do 6 tygodniowo.

W Afryce
Wykorzystanie miejsc wzrosło o 2,9% dzięki dodatkowym lotom do: Bangi w Republice Środkowoafrykańskiej (2 loty tygodniowo), Lomé w Togo (4 loty tygodniowo), Pointe Noire w Kongo-Brazzaville (4 loty tygodniowo) oraz do Libreville w Gabonie - pod warunkiem, że tamtejsze władze wydadzą zezwolenie na loty (5 lotów tygodniowo).

Ponadto Air France wprowadza nowe loty do Bata w Gwinei Równikowej (pod warunkiem że zostanie uzyskane prawo do ruchu lotniczego).
W najgorętszych okresach letnich zostaną zawieszone loty do Wagadugu (codzienny lot) i Niamey (3 loty tygodniowo). Loty do Johannesburga będą codziennie obsługiwane przez A380 zamiast 12 lotów tygodniowo obsługiwanych przez Boeinga 777. Podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej Air France wprowadzi dodatkowe 3 loty dziennie do Johannesburga.

Można zaobserwować silny wzrost w wykorzystaniu miejsc w siatce lotów średniodystansowych (wzrost o 5%) dzięki zwiększeniu częstotliwości lotów do Bejrutu (14 lotów tygodniowo obsługiwanych przez Air France, oprócz kolejnych 14 obsługiwanych przez MEA na mocy porozumienia code -share). 3 maja Air France ponownie uruchomi połączenie Paryż-Abu Dhabi z 5 lotami tygodniowo, jednak częstotliwość lotów do Dubaju zmniejszy się z 12 (lato 2009) do 7 tygodniowo.

Loty na Karaiby. Hawana ma codzienny lot obsługiwany przez B747-400 (dodatkowe częstotliwości), a na trasie do Kajenny zostanie zwiększona liczba miejsc miejsc ze względu na wprowadzenie do eksploatacji B777-300. Na Oceanie Indyjskim Air France zmniejszyło częstotliwość do jednego lotu dziennie na trasie do Reunion (9 lotów tygodniowo).

Międzynarodowy rozkład lotów na średnich dystansach (spadek o 4.7%)
Plan dostosowawczy wdrożony tej zimy dla rejsów na średnich dystansach z lotniska Paris-Charles de Gaulle będzie kontynuowany tego lata z dostosowaniem równowagi pomiędzy częstotliwością lotów i wielkością samolotu. Część połączeń z lotniskami, na które jest bardzo dużo lotów zostanie zawieszona. Chodzi tu przede wszystkim o takie lotniska jak : Amsterdam, Barcelona, Frankfurt, Genewa i Madryt. Trzy połączenia zostaną wstrzymane: Paris-CDG-Munster, i Paris-CDG-Trieste jak również Paryż-CDG-Shannonod. W lecie na trasie Paryż-CDG-Dublin liczba lotów wzrośnie z 6 do 7 dziennie, podczas gdy do Aten spadnie z 5 do 4 lotów dziennie.

Z lotniska Olympique Lyon zostanie uruchomiony dodatkowy rejs do Barcelony (3 dziennie). Kopenhaga będzie miała codzienne połączenie non-stop, bez międzylądowania w Strasburgu. Częstotliwość lotów do Amsterdamu (trzy dziennie) i Hamburga (dwa dziennie) zostanie zredukowana.

Pomiędzy Francją i Holandią będzie nadal 12 lotów dziennie na trasie Paryż-CDG i Amsterdam Schiphol (6 lotów obsługiwanych przez Air France i 6 lotów przez KLM), a dodatkowe loty zyskały połączenia pomiędzy Strasburgiem a Amsterdamem (3 loty dziennie) oraz pomiędzy Niceą i Amsterdamem (4 loty dziennie).

Dzięki partnerstwu z Alitalia, rozkład lotów pomiędzy Francją i Włochami jest rozwijany. Połączenie pomiędzy Paryżem i Mediolanem pozostaje z tą samą liczbą lotów, połączenie Paris-CDG-Malpensa ma 4 loty obsługiwane przez Air France, Paris-CDG -Linate ma 3 loty obsługiwane przez Air France i 4 przez Alitalia, a Paris-Orly-Linate ma dwa loty obsługiwane przez Alitalia. Do Rzymu Jest dwanaście lotów dziennie, 6 obsługiwanych przez Air France i 6 przez Alitalia. Nowe połączenie Paris-CDG-Bari, będzie obsługiwane raz dziennie przez Alitalia.

Z London City, po wstrzymanych lotach do Strasburga, Nicei i Paryża-CDG zostaje wprowadzone nowe połączenie do Paris-Orly (6 lotów dziennie).
Umowa handlowa została podpisana z Alitalia dla obsługi połączeń do Mediolanu i z Baboo dla połączeń do Genewy.

Umowa handlowa została również podpisana z Tarom na obsługę połączeń Bukareszt-Lyon i Bukareszt- Nicea.

Rozkład połączeń krajowych (spadek o 2,2%)
Oprócz korekty wprowadzonej tej zimy jest kilka zmian dla krajowej sieci. Połączenia z Paris-CDG: loty do Pau (trzy dziennie) zostały zawieszone, wyloty z Paris-Orly: połączenia do Lannion (od stycznia 2010) i do Limoges zostały wstrzymane.

Wyloty z Lyonu: połączenie do Rouen zostało wstrzymane wraz z częstotliwościami do Hawru (3 dziennie). Loty do Strasburga zostały zredukowane z 5 do 3 w kontekście zawieszenia połączeń do Kopenhagi.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję