TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Metro radzi turystom, co robić, gdy samolot się spóźnia, a urlop upływa na lotnisku

Opóźnione samoloty i przez to strata wakacji to bardzo powszechny zmora polskich turystów - pisze dzisiejsze "Metro".


Turyści koczują na lotniskach po kilkanaście godzin, bo albo winna jest pogoda, albo samoloty mają usterki. Biura podróży i pośrednicy
sprzedający wycieczki nie mają bowiem na to wpływu.

Metro piszę, iż w takich sytuacjach, według ustawy o usługach turystycznych, turyści mogą zażądać odszkodowania. Podstawą, dzięki której
można występować o odszkodowanie jest zapis w umowie o dacie rozpoczęcia i zakończenia wycieczki.

Jeśli klient traci jeden dzień bądź jedną noc z opłacanej imprezy turystycznej, np. siedmiodniowej, zwracamy mu 1/7 wartości wycieczki -
mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.

Na nic więcej turysta nie może liczyć - twierdzi UOKiK oraz Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie. Kamila Kurowska z UOKiK powiedziała, że można ewentualnie negocjować przedłużenie pobytu, ale decyzja zależy tylko od dobrej woli biura podróży.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
samolot się spóźnia opóźnienia samolotów samolotu urlop na lotnisku koczowanie ustawa o usługach turystycznych odszkodowania odszkodowaniem Grzegorz Baszczyński Kamila Kurowska co robić w samolocie robic metro podróży jak sie gdy warszawie zrobic zrobić samoloty


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję