Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Powstanie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
W piątek, 8 grudnia Sejm uchwalił ustawę, która przewiduje powołanie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP), która będzie zarządzać ruchem lotniczym.
W głosowaniu wzięło udział 405 posłów. Ustawa została przyjęta przy 1 głosie wstrzymującym i 1 przeciwnym.
PAŻP ma zastąpić Agencję Ruchu Lotniczego, która obecnie funkcjonuje w ramach Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL). Ustawa o PAŻP ma wejść w życie 1 kwietnia 2007 roku, a nie 1 stycznia, jak wcześniej proponował rząd.
Podczas sejmowej debaty nad projektem ustawy, która odbyła się w czwartek, 7 grudnia, najwięcej kontrowersji wzbudził jej pilny charakter. Rząd chciał styczniowego terminu, ponieważ od początku 2007 roku Polska przystąpi do wspólnego europejskiego systemu pobierania opłat za udostępnianie przestrzeni powietrznej dla ruchu samolotów.
Jednak posłowie PO i SLD mieli poważne wątpliwości, czy tak istotną instytucję należy powoływać w trybie przyspieszonym. PO uznało termin kwietniowy, który rekomendowała Komisja Infrastruktury, za "mocno ryzykowny", a termin styczniowy za rozwiązanie "nie do przyjęcia".
Podczas debaty Sławomir Jeneralski z SLD zapowiedział, że jego klub zgłosi poprawkę, która zakłada wejście w życie ustawy na 1 lipca 2007 roku. Jednak Sejm odrzucił ją podczas piątkowego głosowania.
Natomiast izba przyjęła poprawkę, według której do czasu powołania prezesa Agencji w trybie konkursowym, funkcję prezesa będzie pełnić osoba mianowana przez premiera. Osoba, pełniąca przejściowo obowiązki prezesa będzie uprawniona do wszystkich działań organizacyjnych, które są niezbędne do utworzenia PAŻP.
Do czasu stworzenia Agencji, PPL będzie ponosić koszty związane z wynagrodzeniem oraz działalnością mianowanego w fazie organizacyjnej prezesa Agencji. Natomiast w momencie utworzenia PAŻP, Agencja będzie musiała je zwrócić.
Planuje się, że PAŻP będzie prowadzić samodzielną gospodarkę finansową. Jej przychodami w większości będą opłaty nawigacyjne, które pobiera Centralne Biuro Opłat Trasowych.
Nowa instytucja będzie bezpośrednio podlegała ministrowi transportu, jednak niektóre jej zadania nadzorować będzie prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Dodatkowo podczas wojny oraz stanu wojennego instytucja będzie stanowić część systemu obrony powietrznej i wówczas będzie podlegać ministrowi obrony narodowej.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Ryanair ma płacić wyższe stawki
Nowe podręczniki dla przyszłych pilotów
W Dąbrowie Górniczej brakuje hoteli?
Air France wypłaci otyłemu pasażerowi 8,5 tys. odszkodowania
Sheraton Warsaw: grzybowe kreacje kulinarne
Turniej rycerski w Parku Miniatur
Okęcie: od 1 sierpnia 2008 r. wchodzi opłata PRM - 0,71 zł od pasażera
Pijani pasażerowie zamienili świąteczną wycieczkę w piekło
Zabytkowa Kopalnia Guido znajdzie się na liście UNESCO?
32 mln zł strat po pożarze Dworu Soplicowo