TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

PKP Intercity coraz bardziej rentowne

Po raz pierwszy w historii, PKP Intercity (PKP IC) zakończy pierwszy kwartał z niewielką nadwyżką lub w najgorszym wypadku z małą stratą. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki podróżującym przedsiębiorcom.


Dotychczas jesień i zima przynosiły straty, które odrabiano latem. Wyniki ze stycznia i lutego bieżącego roku pokazują, że to się zmienia. Po dotychczas najlepszym, 2006 roku, w którym spółka zarobiła na czysto 32 mln zł, obecny rok zapowiada się jeszcze lepiej. Zdaniem Czesława Warsewicza, prezesa PKP IC, liczba pasażerów w ostatnim sezonie jesienno-zimowym utrzymuje się prawie na tym samym poziomie co latem.

Nagła odmiana spowodowana jest zmianą stosunku Polaków do podróży koleją. W 2006 r. pierwszy raz od 17 lat PKP zanotowały wzrost liczby pasażerów. W pociągach Intercity wzrost liczby pasażerów obserwuje się już od dwóch lat: w 2006 r. PKP IC miały o 11% więcej klientów niż w roku 2005.

Dla prezesa PKP IC bardzo ważne jest to, że do Intercity przekonali się biznesmeni. Już 60% pasażerów należy właśnie do tej grupy: przedsiębiorcy, menedżerowie i handlowcy. Prezes jest przekonany, że w znacznym stopniu dzięki nim sezon zimowy nie jest taki zły, jak w poprzednich latach.

Według "Pulsu Biznesu", właśnie na tej części klientów zamierzają skupić się PKP IC, które zamierzają poprawić komfort w pierwszej klasie. Wars wprowadza nowe menu, już w czerwcu na trasy wyjadą odnowione wagony restauracyjne i barowe, a w wagonach pasażerskich pojawi się prasa biznesowa. PKP IC mają też w planach przyspieszenie podróży i wprowadzenie większej liczby połączeń. W nowym rozkładzie jazdy, który zostanie wprowadzony pod koniec roku, przejazd z Warszawy do Krakowa i do Katowic, który teraz trwa 2 godz. 45 min., powinien zająć nie więcej niż 2 godz. 20 min.

Być może PKP Intercity posunie się w swojej ewolucji jeszcze dalej i pomyśli nawet o likwidacji absurdalnego postoju ekspresu relacji Warszawa-Kraków we Włoszczowie. Przystanek ten w żaden sposób nie podnosi atrakcyjności oferty PKP Intercity, a najlepszych klientów przewoźnika - biznesmenów - doprowadza do frustracji.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Intercity PKP IC PKP Intercity Wars podróży podróży Czesław Warsewicz pasażer kolej koleją komfort wagony z Warszawy do Krakowa z Warszawy do Katowic Warszawa - Kraków Warszawa - Katowice kraków-warszawa warszawa-kraków inter city rozklad


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję