TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wspólna promocja polskiej gospodarki i turystyki poprzez POPGiT - założenia

Do głównych celów Polskiej Organizacji Promocji Gospodarki i Turystyki będzie należało: wsparcie eksportu, przyciąganie inwestycji zagranicznych oraz promocja polskiej gospodarki i turystyki. Najnowszy projekt ustawy zakłada zintegrowanie w POPGiT działań promocyjnych, które wymagają ujednolicenia strategii oraz lepszej koordynacji.


POPGiT ma prowadzić promocję polskiej gospodarki i turystyki w oparciu o jedną strategię i w ramach jednego, dużego budżetu. Dzięki temu ma zostać zapewniony jednolity przekaz promocyjny, który będzie skierowany do przedsiębiorców, podmiotów branży turystycznej, organizacji biznesowych oraz władz samorządowych zarówno krajowych jak i zagranicznych.

Nowa organizacja będzie dysponowała środkami finansowymi, stanowiącymi co najmniej sumę obecnego budżetu POT i PAIiIZ. Według ministra koncentracja dotychczasowych zadań tych organizacji pozwoli na ograniczenie administracji, obniżenie kosztów obsługi oraz sprawniejsze wykorzystanie posiadanych funduszy.

Do zadań POPGiT będzie należało również wdrażanie środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013. Polska Organizacja Promocji Gospodarki i Turystyki, odpowiedzialna za całość promocji gospodarczej i turystycznej będzie Instytucją Wdrażającą priorytet 6, w skład którego wchodzą działania promujące eksport, inwestycje oraz turystykę oraz działanie 4.5, które wspierają inwestycje o dużym znaczeniu dla gospodarki.

Dotychczasowe zadania POT, czyli współpraca z branżą turystyczną, realizacja zadań i dystrybucja środków w obszarze promocji turystycznej w całości przejmie Polska Organizacja Promocji Gospodarki i Turystyki. Nowy projekt nie narusza obecnej struktury oraz funkcji Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych.

Według projektu, obecne Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej oraz Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji, które podlegają Ministerstwu Gospodarki w nowej agencji będą funkcjonowały jako oddziały zagraniczne POPGiT. Dzięki temu liczba placówek, które zajmują się promocją polskiej turystyki zwiększy się o Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji. Będą one działały w polskich placówkach dyplomatycznych.

Nowe przepisy mają zostać wprowadzone przez nowelizację ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej i przekształcenie jej w Polską Organizację Promocji Gospodarki i Turystyki. W najbliższym czasie projektowi zostanie nadany tryb legislacyjny z konsultacjami międzyresortowymi oraz społecznymi. Przedłożenie projektu nowelizacji Radzie Ministrów zaplanowano na styczeń 2007 roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polska Organizacja Promocji Gospodarki i Turystyki Polska Organizacja Turystyczna wsparcie eksportu promocja turystyki promocja gospodarki POPGiT nowa ustawa ujednolicenie strategii Innowacyjna Gospodarka Lokalna Organizacja Turystyczna Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej praca promocja za granicą polskiej turystyka organizacji w do polski




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję