TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Fuzja w branży lotniczej

Koncern GE poinformował o sfinalizowaniu przejęcia działu lotniczego Avio S.p.A., jednego z wiodących dostawców systemów i części lotniczych dla lotnictwa cywilnego i wojskowego.


Cena zakupu wyniosła 4,3 miliarda dolarów (3,3 miliarda Euro). Przejęcie nie obejmuje działu technologii kosmicznych Avio.

Przejęty dział lotniczy Avio przemianowany został na Avio Aero i włączony do GE Aviation. Siedzibą spółki w dalszym ciągu będzie Turyn. Wraz z przejęciem, GE zyska możliwość silniejszego zaangażowania w obszar produkcji obejmujący układy przekładni mechanicznych, turbiny niskoprężne, technologie spalania i systemy automatyczne.

“Avio Aero jest obecne na czterech kontynentach, potencjał oraz wiedza techniczna, którymi dysponuje spółka pozwoli nam umocnić naszą pozycję na świecie, szczególnie w obliczu wzrostu produkcji, który w ostatnim czasie notujemy" - powiedział David Joyce, CEO GE Aviation z siedzibą w Cincinnati w stanie Ohio. "GE pomoże Avio Aero zbudować pozycję dostawcy dla innych firm sektora przemysłowego i lotniczego. Cieszymy się też, że otwiera się przed nami szansa zwiększenia naszej obecności we Włoszech" - dodał.

Będąc częścią GE, Avio Aero zyska możliwość produkcji sprzętu dla przemysłu energetycznego, naftowego i morskiego. Same układy przekładni to szansa wzrostu w kilku nowych sektorach.

Avio Aero posiada zakłady w Turynie, Pomigliano d’Arco (Neapol) i Brindisi, a także w Polsce, Brazylii i Chinach. Spośród 4.700 pracowników spółki, 4.000 osób zatrudnionych jest we Włoszech.

GE planuje zmodernizować zakłady w celu poszerzenia oferty produktów i usług, co w przyszłości pozwoli spółce zyskać nowych klientów. Przejęcie Avio Aero postrzegane jest przez GE także jako okazja do zwiększenia zysków.

Avio Aero jest strategicznym dostawcą GE Aviation od niemal 30 lat. Zamówienia GE i powiązanych spółek odpowiadają za przeszło 50 procent dochodów firmy. Nad sfinalizowanym przejęciem zespół integracyjny złożony z przedstawicieli GE i Avio Aero pracował od stycznia.

Avio Aero powstało w 1908 roku w Turynie. Swoją pozycję zawdzięcza szczególnemu naciskowi na obszar badań i rozwoju oraz długofalowej współpracy z wiodącymi uniwersytetami. Avio Aero współtworzy szereg silników GE, od dużych turbowentylatorowych konstrukcji GE90 i GEnx przeznaczonych dla lotnictwa komercyjnego, po mniejsze silniki turbowałowe CT7/T700 montowane w śmigłowcach cywilnych i wojskowych. Są to jedne z najlepiej sprzedających się lotniczych silników GE i spółka oczekuje, iż zapewnią jej one długoterminowe zyski.

GE, macierzysta spółka GE Aviation, jest silnie obecna we Włoszech. W siedmiu swoich włoskich biznesach GE zatrudnia przeszło 7.700 osób w ponad 20 zakładach. Ponadto, we Florencji mieści się globalna siedziba GE Oil & Gas Turbomachinery Products & Services zatrudniająca we Włoszech około 5.200 pracowników. 

GE Aviation, dział operacyjny GE (NYSE: GE), jest dostawcą silników odrzutowych, turbowałowych i turbośmigłowych, a także części i zintegrowanych systemów dla lotnictwa komercyjnego, wojskowego i ogólnego. GE Aviation posiada także globalną sieć wsparcia technicznego dla oferowanych produktów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
fuzja przejęcie Avio Aero GE Aviation dział lotniczy David Joyce CEO silnik turbowentylatorowy silnik turbowałowy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję